Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
tuning volvo 940 turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24301 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | sierrafan [ 20 dec 2010, 21:21 ] |
Titel: | tuning volvo 940 turbo |
Hej alle Jeg går med en ide om og anskaffe en 940 2,3 turbo motor, til lidt sjov, men hvad for en skal man have?? har læst om der findes to typer b230fk, og b230ft Ften skulle vist være det bedste og tune på, men hvorfor en årgang skal man gå efter, for og få den stærkeste motor?? Og hvad skal men gøre for at komme op på ca 250hk, og ca 400mn ?? |
Forfatter: | HenrikGM [ 20 dec 2010, 21:39 ] |
Titel: | |
Ligegyldigt hvilken en du vælger, så kan den lave den effekt. Større turbo, større dyser stærkere IC og mere knastaksel i den rækkefølge. Motorstyring er et must(eller kreativ omgang med oem styring) Til den effekt er de alle ok. -95-98 er de stærkeste. Men du kan bruge en std. 116hk sugemotor som basis. Turbomotoren har kun stemplerne til forskel. |
Forfatter: | sierrafan [ 20 dec 2010, 21:44 ] |
Titel: | |
De kan måske holde til meget mere power ?? Går mere efter nm, end heste, og har læst mig frem til. at de motore laver god moment.. Hvorfor er 95-98 de stærkeste ?? var det der de gik over til 13mm stænger?? Hvor kan man få lavet motorstyring henne ?? |
Forfatter: | HenrikGM [ 20 dec 2010, 21:56 ] |
Titel: | |
-95 og frem er alle med oliekølede stempler. Det er eneste fordel. Til ren race fjerner man dyserne igen, fordi man ikke kan kontrollere olien, så ikke alle ser det som en fordel. undgå 85-89 da de har de tyndeste plejlstænger. Ellers er der frit slag. Prisbillig setup kunne være at køre bilen til sverige, købeløsning. Lowbudget diy er at opskalere flowmåleren samme %sats som dyserne. Fremtidssikringen er montering af prog. motorstyring. |
Forfatter: | lqs [ 20 dec 2010, 23:05 ] |
Titel: | |
det er nu mere momentet end hestene, der belaster din motor og hele drivlinen. ang ms og tuning, så får du nok ikke mere vejledning eller arbejde end ved HENRIK.... de gl volvoer er hans hjertebørn. MVH søren |
Forfatter: | sierrafan [ 21 dec 2010, 19:25 ] |
Titel: | |
Har du nogen link til steder i sverig hvor de kan lave sådan en tuning ?? Hvad er såden en motor gog for, hvis man rigtige tuner den?? |
Forfatter: | HenrikGM [ 21 dec 2010, 21:59 ] |
Titel: | |
sierrafan skrev: Har du nogen link til steder i sverig hvor de kan lave sådan en tuning ??
Hvad er såden en motor gog for, hvis man rigtige tuner den?? Hvis du rigtigt tuner den? Der er dynoet ~1250hk på sådan en motor i Sverige, så det er vist pt overliggeren. 400hk er ret almindeligt i Sverige. Prøv at surfe lidt herinde, der er flere videoklip af gale fartøjer med den motor. |
Forfatter: | lqs [ 21 dec 2010, 22:00 ] |
Titel: | |
hvis man RIGTIGT tuner den.... 1200hk på benzin. 1400hk på metanol. knap 400hk på sug! HVIS det var lidt mindre du hade forestillet dig? så kan du jo starte med at skrive om hvad motoren skal bruges til. samt ikke mindst hvad du har af penge at bruge. MVH søren |
Forfatter: | grydesvamp [ 21 dec 2010, 22:23 ] |
Titel: | |
Opskrift på en hurtig og billig volvo 230fk/ft motor: andre plejlstænger evt steen parner, mener prisen ligger på 4500svk leveret på din adresse med moms osv. En lille/mellem str brugt lastbil turbo fx. en holset hx 35. eller en kinalader i samme størrelse.. udstødningsmanifolden skal som minimum være en 940 type da den er EN DEL bedre end sin forgænger. Kinamanifolden passer ikke på en 8v motor i en volvo karrosse. Andre dyser, anden benzin pumpe, anden motorstyrring, anden udstødning og så en voksen intercooler så skulle du gerne være kørende med min 300hk. Med andre manifolder samt en anden knast er du godt på vej over 400hk. der er lavet RIGTIG mange af de her løsninger og det virker ret godt må jeg tilstå ![]() |
Forfatter: | Spirillen [ 22 dec 2010, 06:39 ] |
Titel: | |
grydesvamp skrev: Med andre manifolder samt en anden knast er du godt på vej over 400hk.
Der er en svensker på savarturbo, der har bremset en std 940 manifold, til 462hk ![]() Meeen mon ikke den bliver lidt temmelig meget rød. Og lidt opppustet, ala glaspusteri ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |