Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Knast og kompressor ? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24284 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Morten Ousen [ 13 dec 2010, 20:54 ] |
Titel: | Knast og kompressor ? |
Hejsa.. Jeg anskaffet mig en E30 2,7 ETA, der har fået lagt en 304 graders knast (http://danspeed.dk/pages/id211.asp) i en 325 top. Jeg har samtidig skaffet mig en rotrex c30 kompressor som jeg har planer om at montere. Problemet er at jeg er ikke sikker på hvordan de to ting vil komme til at arbejde sammen. Er der en venlig sjæl der kan give lidt teori undervisning på det område ? ![]() På forhånd tak ![]() |
Forfatter: | Westmus [ 14 dec 2010, 16:03 ] |
Titel: | Re: Knast og kompressor ? |
Hvis jeg ikke tager fejl ønsker man en lidt anderledes knast end til en sugemotor hvis det skal fungere optimalt. Med en kompressor bliver motoren jo tvangsfodret og meget overlap (åbne insug og udstødnings ventiler samtidigt) betyder bare at trykket pumpes direkte i udstødningen, På en sugemotor hjælper overlappet delvist til at suge ekstra blanding ind i cylinderen. Samtidigt skal udstødningens siden have hjælp til at komme af alt det ekstra der er proppet ind i cylinderen. "A long duration cam with a lot of overlap isn't good with a blower because the boost pressure goes in the intake valve and right out the exhaust port at low speed. What works best is a cam with little overlap, a lot of lift and duration but more lift and duration on the exhaust valves (since the blower does nothing to help evacuate the cylinders). With a turbocharged engine, more lift and duration is needed on the intake valve to prevent backpressure (created by the turbo) from backing up into the cylinder." Citat herfra: www.aa1car.com/library/supercharge.htm Du kan sikkert selv finde meget mere info ved at Google "blower cam". |
Forfatter: | møffe [ 14 dec 2010, 18:54 ] |
Titel: | |
montering af std knasten kan nemt give bedre effektforløb end den eftermonterede knast du har fingerne i. der er meget få turbo knaster der er helt der oppe i det grade antal. find en med ca std grader og mere løft. det plejer ikke at være et dårligt sted at starte. |
Forfatter: | HenrikGM [ 14 dec 2010, 19:04 ] |
Titel: | |
Uden at have set knastens data, så kan en lang duration godt fungere, men det hele skal afstemmes, og spørgsmålet er om den kompressor ikke er så lille at du er bedre kørene med en std knast. |
Forfatter: | Morten Ousen [ 16 dec 2010, 20:13 ] |
Titel: | |
Tak for svarende ![]() Jeg mener også at jeg vil være bedre tjent med en std. knast.. |
Forfatter: | Brian-HKD [ 18 dec 2010, 20:35 ] |
Titel: | |
På min Honda Integra gav det mig ca. 25 HK + et væsentligt bedre mellemområde, at sætte nogle Toda Spec B knaster i den i forhold til orig. knasterne. Og nu har sådanne en 1,8L 190 HK VTEC motor ikke ligefrem de kedeligste knaster fra fabrikken. Så der er kun at prøve sig frem og kan hvis tingene ellers er skruet rigtig sammen, skal du nok blive glad for din Rotrex kompressor, som dog ikke giver noget bundtræk som en turbo, men til gengæld giver en rigtig god speeder respons og power med det samme, når den får nogle omdrejninger. |
Forfatter: | lqs [ 19 dec 2010, 08:08 ] |
Titel: | |
at sammenligne knaster i en VTEC motor og en alm motor .... er vel egentligt noget narreværk! der er jo faktisk to knaster at vælge imellem hele tiden i VTEC motoren. medens alle andre motorer må klare sig med en (en ind og en udstødningsknast altså) at nogen motorer så kan dreje knasterne under kørsel, er da et skridt på vejen. men løftet og antal grader på løft ændres der jo ikke på. MVH søren ps. hvor mange rpm vil du max køre på din bmw? |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |