Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
EBC: gate pressure og ekstern wastegate? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24237 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | VRT [ 20 nov 2010, 20:39 ] |
Titel: | EBC: gate pressure og ekstern wastegate? |
Jeg er blevet fortalt, at justering af gate pressure med E-boost 2 ikke har nogen relevans med en ekstern wastegate, hvor man både bruger porten over fjederen, og under mellemvæggen (eller hvad man nu kalder det). Har det noget på sig? ![]() |
Forfatter: | VRT [ 22 nov 2010, 09:32 ] |
Titel: | |
Ingen herinde som har forsøgt sig med, at indstille gate pressure i kombination med ekstern wastegate? |
Forfatter: | m power [ 22 nov 2010, 10:02 ] |
Titel: | |
jeg kører med e-boost2 sammen med 38mm extern tial wastegate med 0,5bar fjeder. eboost2 er koblet til på begge sider af wastegaten. det er Two port connection Method (1) i manualen jeg bruger. en af mine opsætninger er feks : SP1 = 50 (1,25bar) GP1 = 1bar SN1 = 40 jeg har monteret det på 3 biler og det fungerer rigtig godt ![]() |
Forfatter: | VRT [ 22 nov 2010, 12:15 ] |
Titel: | |
Jeg har også justeret gate pressure med godt resultat på en intern wastegate. Men kunne du mærke forskel på ladetryks-forløbet, da du hævede gate pressure til 1 bar? |
Forfatter: | m power [ 22 nov 2010, 12:45 ] |
Titel: | |
Svend Mopede skrev: Jeg har også justeret gate pressure med godt resultat på en intern wastegate.
Men kunne du mærke forskel på ladetryks-forløbet, da du hævede gate pressure til 1 bar? ja det er tydeligt at mærke. på en extern kan du jo holde ventilen lukket med gp1, det kan du ikke på en intern den vil begynde at åbne når fjeder er overvundet |
Forfatter: | VRT [ 22 nov 2010, 13:07 ] |
Titel: | |
Jeg var af den opfattelse, at man godt kunne bruge gate pressure v. intern wastegate, da den jo så bleeder en del af trykket af, så wastegate-dåsen ikke ser det reelle tryk, før gate pressure er opnået. Synes da det gav et mærkbart forandret ladetryksforløb på min gamle turbo med intern wastegate, da jeg hævede gate pressure fra 0,3 (std.) til 1,1 bar. Dåsen var 0,9 bar. |
Forfatter: | m power [ 22 nov 2010, 13:35 ] |
Titel: | |
Svend Mopede skrev: Jeg var af den opfattelse, at man godt kunne bruge gate pressure v. intern wastegate, da den jo så bleeder en del af trykket af, så wastegate-dåsen ikke ser det reelle tryk, før gate pressure er opnået.
Synes da det gav et mærkbart forandret ladetryksforløb på min gamle turbo med intern wastegate, da jeg hævede gate pressure fra 0,3 (std.) til 1,1 bar. Dåsen var 0,9 bar. det kan man også med extern wastegate kan du jo holde ventilen lukket så lang tid du har lyst, det kan du ikke med intern wastegate med mindre der er monteret en dual port actuator |
Forfatter: | VRT [ 22 nov 2010, 14:38 ] |
Titel: | |
Nu kan det godt være jeg er lidt dum, men kan du evt. uddybe det lidt? Hvornår bliver det et problem med intern wastegate? |
Forfatter: | Morten VJ [ 22 nov 2010, 16:07 ] |
Titel: | |
Svend Mopede skrev: Nu kan det godt være jeg er lidt dum, men kan du evt. uddybe det lidt?
Hvornår bliver det et problem med intern wastegate? Det bliver et problem når kraften der påvirker ventilen (udstødnings manifoldtryk*ventilareal) overstiger fjeder kraften i wastegaten. Det mest normale er at man kan snyde en intern wastegate til ca. 30-40% højere tryk. Med at snyde med det aktuelle manifold tryk. MVH Morten |
Forfatter: | m power [ 22 nov 2010, 16:38 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: Svend Mopede skrev: Nu kan det godt være jeg er lidt dum, men kan du evt. uddybe det lidt? Hvornår bliver det et problem med intern wastegate? Det bliver et problem når kraften der påvirker ventilen (udstødnings manifoldtryk*ventilareal) overstiger fjeder kraften i wastegaten. Det mest normale er at man kan snyde en intern wastegate til ca. 30-40% højere tryk. Med at snyde med det aktuelle manifold tryk. MVH Morten nemlig ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |