Powerforum
http://powerforum.dk/

Hvilken turbine giver mindst lag?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24225
Side 1 af 2

Forfatter:  Cos4x4 [ 17 nov 2010, 09:27 ]
Titel:  Hvilken turbine giver mindst lag?

Hvilken en af disse turbinehuse giver mindst lag? Såfremt motorstyringen er ordentligt kørt ind i begge tilfælde selvfølgelig.

Standard T3 turbinehus med .63 A/R intern WG

Eller

Twinscroll T3 turbinehus med .78 A/R ekstern WG

Turboen er en GT3076 og det er på en 2 liter 4 cyl. motor

Forfatter:  lqs [ 17 nov 2010, 11:07 ]
Titel: 

sandsynligvis den med extern wg.... hvilken manifold vil du benytte?
MVH søren

Forfatter:  Cos4x4 [ 17 nov 2010, 17:55 ]
Titel: 

lqs skrev:
sandsynligvis den med extern wg.... hvilken manifold vil du benytte?
MVH søren


En 2WD cosworth manifold...

Forfatter:  lqs [ 17 nov 2010, 19:33 ]
Titel: 

det er jo så også en MEGET bedre manifold end 4wd...

Forfatter:  møffe [ 17 nov 2010, 20:37 ]
Titel: 

lqs skrev:
det er jo så også en MEGET bedre manifold end 4wd...

det kommer jo an på hvordan man ser det,

4wd har mindre lag.

2wd kan følge med længere op i HK skalaen.

dog er der mere engelsk teori i de udsmanifolde end faktiske tal.

det .63 udshus er vel ok hvis du vil ramme max 350hk.

men skal du lige så højt op i hk igen så skal du jo nok lidt højere op. :tooth:

Forfatter:  grydesvamp [ 17 nov 2010, 22:36 ]
Titel: 

Er der std twin entry på en cosworth manifold ? hvis ikke får du intet ud af at montere en turbo med twinscroll.

Forfatter:  lqs [ 18 nov 2010, 06:46 ]
Titel: 

http://cgi.ebay.co.uk/rally-sierra-cosw ... arParts_SM

Forfatter:  lqs [ 18 nov 2010, 06:47 ]
Titel: 

http://cgi.ebay.co.uk/Sierra-Cosworth-4 ... arParts_SM

Forfatter:  lqs [ 18 nov 2010, 19:49 ]
Titel: 

vil nok mene at de fleste vil foretrække 2WD .... om ikke andet efter at kigge på de to billeder. den største fordel ved 4WD manifold er vel at den ikke fylder ret meget.
MVH søren indehaver af flækket 4WD manifold.
gad vide hvorfor den er det??

Forfatter:  m power [ 18 nov 2010, 20:11 ]
Titel: 

lqs skrev:
vil nok mene at de fleste vil foretrække 2WD .... om ikke andet efter at kigge på de to billeder. den største fordel ved 4WD manifold er vel at den ikke fylder ret meget.
MVH søren indehaver af flækket 4WD manifold.
gad vide hvorfor den er det??


det er nok pga fejlmontage :mrgreen:

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/