Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Praktisk erfaring med "tråd-sikring" af toppakning http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24197 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | KarstenM [ 06 nov 2010, 17:45 ] |
Titel: | Praktisk erfaring med "tråd-sikring" af toppakning |
Er det mon nogen herinde som har praktisk erfaring med at benytte tråd i udfræsning i blok og op mod toppakning? Hvordan sikres den bedste tæthed i praksis. Svejses tråden sammen i enderne, eller kører tråden flere gange rundt om boringen eller hvordan tætnes det bedst muligt? Alle erfaringer er velkomen ![]() |
Forfatter: | Spirillen [ 06 nov 2010, 18:54 ] |
Titel: | |
Jeg har haft rigtig gode erfaringer med det. Det vi har gjort er, at fræse et rundt spor i topstykket, omkring forbrændingskammeret, hvor der ligger en ring lavet af ø1,25mm fjederstål. Sporet er CNCfræst med en 1mm fræser, der får 2 omgange, så slutbredden bliver 1,2mm(0,05mm til at klemme/holde fjedertråden i sporet) Fræsedybden er 1mm, så tråden klemmer med 0,25mm ned i pakningen. Tråden er "valset" rund, så den har samme diameter som sporet,(i trådfremføringen fra en Co2 svejser) og efterfølgende skåret lidt for langt af, så du kan slibe enderne i 45grader, på denne måde får du et lille overlap, så du ikke behøver at svejse dem. De kan sikkert godt stødes sammen i ret vinkel også, men jeg syntes bare bedst om det andet. Jeg bruger kobber toppakninger, men det kan fint bruges til alm. pakninger også. Har kørt 1,5bar på 10,5:1 i komp uden problemer med pakningen ihvertfald ![]() |
Forfatter: | KarstenM [ 06 nov 2010, 19:49 ] |
Titel: | |
Det var præcis den info jeg skulle bruge! super! Den er med kobber pakning og ARP bolte. N/A benzin motor. Kompressionen er ikke fastlagt, men skulle gerne ende på 12.5-13:1 (og gerne endnu højere) ![]() |
Forfatter: | lqs [ 07 nov 2010, 00:20 ] |
Titel: | |
du skal nok have gang i noget flydende pakning også. helt tæt bliver den nok ikke med kobber. det sveder gerne lidt.... MVH søren |
Forfatter: | K-FINN [ 07 nov 2010, 08:25 ] |
Titel: | |
Er det nogle bestemte motore det er nødvendigt. Syntes altid det er stempler der giver op, før almindelige flerlags toppakninger, selv ved 3 bar... |
Forfatter: | m power [ 07 nov 2010, 09:37 ] |
Titel: | |
bmw 6cyl har probleme. der er mls pakninger faktisk ringere end standart |
Forfatter: | HenrikGM [ 07 nov 2010, 11:33 ] |
Titel: | |
TRicket er ikke nødvendigt på alle motorer. Nogle klarer sig fint med std toppakning op til enddog meget høje ydelser. Ringen skal lave en lille rille i flammeringen, så den er sikret mekanisk mod at blive skubbet ud. Hvis man alligevel har startet CNC fræseren, så kan man ligeså godt lave blokken med integreret ring, istedet for at fedte med løse ringe. |
Forfatter: | K-FINN [ 07 nov 2010, 13:26 ] |
Titel: | |
m power skrev: bmw 6cyl har probleme.
der er mls pakninger faktisk ringere end standart Hvordan kan den være dårligere end en standard. |
Forfatter: | m power [ 07 nov 2010, 13:40 ] |
Titel: | |
K-FINN skrev: m power skrev: bmw 6cyl har probleme. der er mls pakninger faktisk ringere end standart Hvordan kan den være dårligere end en standard. de fungerer bare ikke på den type motorer. bare de får lidt ekstra ladetryk så skyder de tryk ud i kølervandet. på de motorer er vejen frem enten med en tråd i blok eller top eller med en pyramidering i blokken |
Forfatter: | K-FINN [ 07 nov 2010, 13:45 ] |
Titel: | |
Er det nogle bestemte modeller, har da kørt flere 6cyl bmw med turbo uden problemmer, de kører kun med almindelig står toppakning |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |