Powerforum
http://powerforum.dk/

Twin Scroll hvilken port
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24149
Side 1 af 2

Forfatter:  Lars PH [ 18 okt 2010, 17:24 ]
Titel:  Twin Scroll hvilken port

Igen et twin srcoll spørgsmål
Vis man nu køre med twin scroll turbo og man vælger at kunne blænde den ene port af for at få hurtig lade tryk. Er det så lige meget hva port man vælger. Er ved at lave en manifold hvor jeg har et spjæld hvor jeg kan lukke den ene port, og når der så er kommet lade tryk skulle den åbne op for begge porte
Lars

Forfatter:  lqs [ 18 okt 2010, 17:43 ]
Titel: 

prøv lige at tænk over hvad det er du vil?
evt lav en tegning.
du har ingen mulighed for at få væsentlig gavn af pulser. du får meget svært ved at få det lavet så flow ikke lider. hvor mange cylindre har motoren?
MVH søren

Forfatter:  Lars PH [ 18 okt 2010, 18:57 ]
Titel: 

det er kun en 4 cyl på 1,4 l manifolden er lavet færdig næsten spjæld er lavet færdig iden var så ar den måske skulle kunne bygge endnuhurtiger tryk op når man så fx har nået 0,5 bar flytter spjælde sig så den skal køre vidre med pulsvis det ikke virker skal klappen bare stå i midten hele tiden vis man ikke prøver så bliver man ikke kloger

Forfatter:  lqs [ 18 okt 2010, 19:14 ]
Titel: 

nu skriver du, hvis man ikke prøver... så kommer man ikke videre.
det er sådan set rigtigt. men prøv at tænk over hvorfor ideen ikke har vundet indpas? der er masser af bilfabrikker, med meget store udviklingsafdelinger. med masser af meget dygtige folk ansat, med masser af penge til rådighed.
mig bekendt er det kun MAZDA der et par år (for 20-25år siden) har prøvet at gå denne vej. til race har jeg heller ikke set metoden anvendt, men det er da muligt nogen har været i stand til at holde ideen skjult... dvs fordelene ved ideen.
ville gerne se billeder af den næsten færdige manifold, samt klap/ventil.
MVH søren

Forfatter:  Lars PH [ 18 okt 2010, 19:25 ]
Titel: 

det er det her jeg tænker på har så bare lavet en skilde vægen mellem de 2 porte så den kan vippes men det kan sagtens ske det ikke virker så har jeg brugt 15 timer på ingen ting som jeg i sted for kunne havdet sidet i en sofa og se tv

Forfatter:  Lars PH [ 18 okt 2010, 19:26 ]
Titel: 

http://www.spracingonline.com/store/Sou ... Valve/3659
ups

Forfatter:  T.Sørensen [ 19 okt 2010, 20:21 ]
Titel: 

din tid er ikke spilt... det funker ganske udemærket. den port der ikke skal blændes af ved lave rpm er den tættest på røggas afgangen. fortsat god fornøjelse med projektet. ser fram til lidt pic. :up: :up:

Forfatter:  Lars PH [ 19 okt 2010, 21:19 ]
Titel: 

tak skal du havde. det passer mig så af h til for havde lavet den efter det skulle være tættest på midten da jeg havde den ide at den rammer skovl hjulet der hvor den er størst i diameter så den havde lettest ved at trække den igang ellers må jeg lave det om så den kan vippe til begge sider

Forfatter:  lqs [ 20 okt 2010, 02:36 ]
Titel: 

turbinehjulet har samme diameter ved begge porte. du vil også kunne måle samme udstødningsmodtryk/flow på begge porte ved alm drift.
T. SØRENSEN kan måske henvise til nogen der har fået dette princip til at virke med godt resultat?
MVH søren

Forfatter:  martin høj [ 20 okt 2010, 05:42 ]
Titel: 

Det kunne være fedt hvis du har mulighed for og måle effekten med og uden
på rullefelt.
Så kan du jo.Og alle os andre få glæde af det hvis det har en go effekt.

Mvh:Martin

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/