Powerforum
http://powerforum.dk/

Wastegate vs. Sparktabel @ boostcreep ?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=24055
Side 1 af 5

Forfatter:  -Pedersen- [ 20 sep 2010, 15:54 ]
Titel:  Wastegate vs. Sparktabel @ boostcreep ?

Hej.
I forbindelse med at der kom en 400Kpa sensor i en kammerats megasquirt. Har jeg været nød til at begynde at lege med sparktabel, da det gamle dels kun gik til 250Kpa. Og dels advanced lidt hurtig, hvilket resulterede i tændings bank i den lavere RPM del af 1,4bar.
Jeg besluttede mig for at starte fra bunden, og tænkte at på et tidspunkt bliver jeg jo ligesom nød til at lære at rode med tænding.
Derfor brugte jeg det XLS dokument som Jacob linker til herinde.

Efter at have vuderet at tændingen godt kunne tåle 3-4 grader frem, har vi fået et problem vi aldrig har haft før.

En ting er turboen ALDRIG, har spolet så hurtig som den gør nu !
Men vi kan simpelthen ikke styrre ladetrykket. (alt er prøvet)
Det himler fuldstændig i takt med omdrejningerne.
Jeg kan så læse mig lidt frem til at wastegaten kan være for lille (38mm tial kopi).
Men jeg har mine tivler om dette da det ikke har været et problem at holde ladetrykket nede på 0,9 bar før, og det kun er en mindre gt3582r

Mit spørgsmål er jo så.
Om tændingen kan være sat så langt tilbage at de evt. overdrevne varme udstødningsgasser måske giver et eksplotivt ladetryk (trods vi føler at bilen rykker betydelig mere end før).
Eller er den wastegate bare for lille ?

Mvh

Forfatter:  K-FINN [ 20 sep 2010, 16:14 ]
Titel: 

Hvis den 38mm er monteret rigtigt, er det 100% sikker at den ikke er for lille...

Forfatter:  -Pedersen- [ 20 sep 2010, 16:35 ]
Titel: 

Jamen kan ikke rigtig sige andet end at problemet ikke var der inden hi begyndte at rode med styrringen. 1.5 bar og op er intet problem. det er kun et problem med lavere tryk.

Forfatter:  K-FINN [ 20 sep 2010, 16:38 ]
Titel: 

Kammerat kører med RB25 og t70, der kan en 38mm nemt holde trykket nede på hvad fjeder er, 0,5 bar...


De andre 4agte jeg har været med til, har det heller aldrig været et problem med en 38mm..

Forfatter:  -Pedersen- [ 20 sep 2010, 16:56 ]
Titel: 

Rykker vi begge slanger af wastegaten, og lader den 0,9 bars fjeder være alene om at styre ladetrykket sker det samme. Den rammer lige ca 1 bar hurtig. Og stiger derefter op til 1,5 i takt med omdrejninger. :?

Forfatter:  K-FINN [ 20 sep 2010, 17:28 ]
Titel: 

Er i sikker på den åbner ordenlig.
Lukker den ud i det fri, eller tilbage i udstødning.

Forfatter:  -Pedersen- [ 20 sep 2010, 17:40 ]
Titel: 

Ud i det fri.
Ejeren fortæller mig at han har pumpet 1 bar i den, og den åbnede helt op. :?

Forfatter:  K-FINN [ 20 sep 2010, 17:43 ]
Titel: 

Er det ikke LA's 4agte ?

Forfatter:  -Pedersen- [ 20 sep 2010, 17:47 ]
Titel: 

K-FINN skrev:
Er det ikke LA's 4agte ?

Jepper :)

Forfatter:  K-FINN [ 20 sep 2010, 17:49 ]
Titel: 

Er det noget hjemmelavet manifold.

Som skrevet før, jeg har aldrig oplevet boostcreep på en 4agte med 38mm wg...

Side 1 af 5 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/