Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Actuator http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23999 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | -Pedersen- [ 03 sep 2010, 13:43 ] |
Titel: | Actuator |
Sidder lige og brainer, lidt over hvordan jeg får sat ladetrykket lidt ned. Lige pt sidder der en 1bars actuator på bilen, og jeg vil gerne ned i 0,5. Der er meget læse stof om netop dette emne, de fleste går på at forlænge acuator akselen. Men ville dette ikke forringe turboens engskaber til at opbygge tryk i de lave omdrejninger (turbotøven), da udstødningstrykket bliver ledt udenom tubinehjulet fra starten af pga wastegaten aldrig lukker helt ? Har 2 ekstra til at ligge har overvejet at save bunden af en, for at kunne få fjederen ud og forkorte den lidt evt. eller sætte en blødere fjeder i. Er lidt for nærig til at offre 1300 på en 0,4bars mvh |
Forfatter: | lqs [ 03 sep 2010, 14:17 ] |
Titel: | |
en udvendig fjeder der trækker "den anden vej" kunne være en nærliggende og BILLIG løsning. MVH søren |
Forfatter: | BANDIT [ 03 sep 2010, 14:25 ] |
Titel: | Re: Actuator |
-Pedersen- skrev: Sidder lige og brainer, lidt over hvordan jeg får sat ladetrykket lidt ned.
Lige pt sidder der en 1bars actuator på bilen, og jeg vil gerne ned i 0,5. Der er meget læse stof om netop dette emne, de fleste går på at forlænge acuator akselen. Men ville dette ikke forringe turboens engskaber til at opbygge tryk i de lave omdrejninger (turbotøven), da udstødningstrykket bliver ledt udenom tubinehjulet fra starten af pga wastegaten aldrig lukker helt ? Har 2 ekstra til at ligge har overvejet at save bunden af en, for at kunne få fjederen ud og forkorte den lidt evt. eller sætte en blødere fjeder i. Er lidt for nærig til at offre 1300 på en 0,4bars mvh hvorfor lavere ladetryk. ? Hvis du nu bare købte en justerbar fra fx Forge kan du jo skifte rundt som du har lyst til. |
Forfatter: | Lars PH [ 03 sep 2010, 14:27 ] |
Titel: | |
midt på siden kan du se hva jeg gjorde engang men du skal være noget forsigtig når du svejser for det kan altså ikke tåle meget varme http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=10 |
Forfatter: | -Pedersen- [ 03 sep 2010, 14:49 ] | ||
Titel: | |||
Lqs -> Sjovt du siger det, prøvede til med sådan noget i mellemtiden. Fjedren på billedet er bare for stram. Så skriven i toppen er ikke blevet presset i bund og klattet fast endnu.. ![]() Bandit -> Ladetrykket skal ned i forbindelse med syn og godkendelse af motoren i bilen. Også ville det være rart at kunne justere lade trykket med en bleede ventil fra 0.5 og opad. Er også for nærig til at købe en forge ![]() Lars -> Den var fin. Kan vel ikke være værre end at svejse rust i en fiat ? ![]()
|
Forfatter: | lqs [ 03 sep 2010, 19:22 ] |
Titel: | |
for stram ja det kender jeg sgu alt for godt... men evt kan du blot bruge en alm trækfjeder, for så at trække/hjælpe ladetryk med at åbne wg. MVH søren |
Forfatter: | lqs [ 03 sep 2010, 19:25 ] |
Titel: | |
syn? var det ikke nemmere at drosle spjældvinkel eller rpm? ville ikke selv være bange for at syne helt uden aktivator.... |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |