Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 apr 2025, 14:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste
Forfatter besked
Medlem

Inden jeg bliver flame for at oprettet endnu en post er det mest fordi jeg ikke har kunne finde et svar rigtigt.

Hvis man har en turbobil, montere større lader, intercooler, åben filter osv på original blok og top.. Hvad for man af bøde ??, vil told og skat havde del af noget og hvorfor ??, hvis bilen ikke har skiftet identitet.

Skal ikke være hemmelighed af grunden til at jeg spørger at min egen bil nok går under den kategori, og hvis man som jeg har valgt at ikke kører med en helt legal bil, ville det være rart at kende ca af ens handlinger..

Man ved jo hvad man får af bøde for at kører for stærkt,rødt drukket, manddrab osv osv... (ikke at jeg er tilhænger af det :-) )

Hvis det har været op med svar og jeg har overset det , beklager jeg.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Told og skat vil ikke have noget, da det ikke ses som identitet skifte af motor og bygge anden turbo/indsug/dyser/intercooler på..

Politi kalder dig helt sikkert til syn...

Titel:
Medlem

ja ok, men har manoverblik hvad vi snakker om at bøde, 500. 5000. eller 50.000 , man her hørt så mange historier at jeg snart ikke ved hvad der er vandre historie, eller hvad der er reelt

Titel:
Mester Medlem

Politi giver ikke en bøde, men kalder bare bilen til syn, det er hvad jeg har oplevet...

Mester Medlem

kepsus skrev:
Inden jeg bliver flame for at oprettet endnu en post er det mest fordi jeg ikke har kunne finde et svar rigtigt.

Hvis man har en turbobil, montere større lader, intercooler, åben filter osv på original blok og top.. Hvad for man af bøde ??, vil told og skat havde del af noget og hvorfor ??, hvis bilen ikke har skiftet identitet.

Skal ikke være hemmelighed af grunden til at jeg spørger at min egen bil nok går under den kategori, og hvis man som jeg har valgt at ikke kører med en helt legal bil, ville det være rart at kende ca af ens handlinger..

Man ved jo hvad man får af bøde for at kører for stærkt,rødt drukket, manddrab osv osv... (ikke at jeg er tilhænger af det :-) )

vandre/bg historier er der nok af. der er væsentlig færre historier, hvor alt bliver fortalt som det skete i virkeligheden.
der hvor skat måske kan komme på banen, er noget i retning af en AUDI 150hk 1.8t der bliver opgraderet til en 180hk. helt galt går det måske når den også bliver stylet så den ligner en nyere model. der kan de begynde at påstå bilen har skiftet identitet. dvs ny afgift.
det samme med monster bøder for manglende kat. har hørt rigtig mange historier. men aldrig set et bødeforlæg eller en dom, for forseelsen.
kunne være sjovt at starte en tråd med div.bødeforlæg skannet ind!
MVH søren

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
lqs skrev:
kepsus skrev:
vandre/bg historier er der nok af. der er væsentlig færre historier, hvor alt bliver fortalt som det skete i virkeligheden.
der hvor skat måske kan komme på banen, er noget i retning af en AUDI 150hk 1.8t der bliver opgraderet til en 180hk. helt galt går det måske når den også bliver stylet så den ligner en nyere model. der kan de begynde at påstå bilen har skiftet identitet. dvs ny afgift.
det samme med monster bøder for manglende kat. har hørt rigtig mange historier. men aldrig set et bødeforlæg eller en dom, for forseelsen.
kunne være sjovt at starte en tråd med div.bødeforlæg skannet ind!
MVH søren

Det kunne faktisk være rigtig interessant. En fjer der hurtig blir til 10 høns, er desværre rigtig tit set feks på BG

I took an IQ test and the results were negative.

Titel:
Nyt Medlem

Kontakt SKAT for et bindende svar. Det koster kun 300 og tager ca 2 måneder at behandle.

Så får du det mest præcise svar. Alt andet kan kun blive gætværk...

Hvis SKAT vurderer at der skal betales for identitetskifte, skal du betale HELE afgiften for en anden model.

Bliver du stoppet og SKAT vurderer at din bil har mistet identiteten, skal du betale den afgift SKAT når frem til - PLUS det samme i bøde.

Titel:
Medlem

Jo, men hvis min bil ikke har nogen "storbror", hvad skal de så beskatte den af ??

og hvad kan bøden løbe op af fra politiet.. , det kan skat vel ikke svare mig om ??

Moderator

kepsus skrev:

Det er vel først i den situation at du forulykker med din racerbil, som ikke lovligt har kunnet køre på vejen at det bliver rigtigt dyrt.

Worst case scenario, så trækker forsikringsselskabet sig fra erstatningskrav, eller dvs de betaler via din ansvarsforsikring i første omgang, men via regres holder dig erstatningspligtig alligevel.
Det kan omfatte materielle ting, men også invaliditet og tab af forsørger. Din bil har med andre ord mulighed for at sætte dig helt og aldeles i bundløs gæld ud i al fremtid, hvis du er uheldig.

Ikke ret forskelligt fra at køre på en lukket bane med en indregistreret bil, hvor forsikringsselskabet ikke er vidende om at bilen er A: Tunet, og B: bliver anvendt til væddeløbskørsel eller anden konkurrence betonet kørsel.

Se anden tråd hvor et tysk arrangement forlanger asvarsforsikring på bilen. Meget interessant/tankevækkende.

SKAT kan ligne rene engle, når det stilles op på denne måde, ikke?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

kepsus skrev:
Jo, men hvis min bil ikke har nogen "storbror", hvad skal de så beskatte den af ??

og hvad kan bøden løbe op af fra politiet.. , det kan skat vel ikke svare mig om ??
politiet ville jeg personligt ikke være bange for i den sammenhæng. men skat og endnu værre et monster erstatningskrav... det kan blive noget rigtigt grimt noget.
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time