Powerforum
http://powerforum.dk/

mekanisk drosling af volvo b5234t
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23919
Side 1 af 6

Forfatter:  lassetn [ 03 aug 2010, 05:26 ]
Titel:  mekanisk drosling af volvo b5234t

nu har jeg snakket med fstyr om at ligge en b5234t 225hk i min 142
men problemet er jo af bilen kun må have 180hk og 220nm. men de sagde at det var ok hvis jeg lavede en mekanisk drosling....

hvordan kan jeg gøre dette...?
tænkte selv på noget med en reduktion af indsugning på indsugningen på turbo.....

lille problem....
den skulle også gerne kunne lave 400-450hk så det skal være noget der kan fjernes igen.....

Forfatter:  lqs [ 03 aug 2010, 05:33 ]
Titel: 

det skal du sørge for at få på skrift!
for sådan har reglerne ikke været håndteret hidtil. det har været motorens standard ydelse, ifølge fabriken, der har været gældende, og intet andet.
noget helt andet er, hvorfor lave det (forsøge lave) det lovligt, når det åbenbart ikke er din plan alligevel?
MVH søren

Forfatter:  K-FINN [ 03 aug 2010, 06:08 ]
Titel: 

Som søren skriver FÅ DET PÅ SKRIFT, eller navnet på manden.
Vi er en del der godt kunne bruge sådan et stykke papir :-)

Forfatter:  HenrikGM [ 03 aug 2010, 07:19 ]
Titel: 

Tag en taktisk tilgangsvinkel til dem.

Spørg feks om det er ok med en drosling som på MC, hvor der bliver indsadt en stålskive i indsuget, således at max effekten er begrænset.

Spørg om de har præferencer på den aktuelle lysning, hvis nej, om det er ok du får et dansk anerkendt rullefelt til at lave rulninger med forskellige størrelse dyser, og dermed ramme din maksimale motoreffekt på den måde.

Hvis du kommunikerer med dem på skrift, så tænk dig godt om. Den mail du skriver, som der bliver svaretr på er juridisk bindende, dvs. hvis du formulerer dig forkert, arbejder du dig ud i en blindgyde. Er der først svaret "imod din fordel", så er det svært komme tilbage igen, da nogen så skal "sluge en kamel" et sted.

Som både Søren og Finn skriver, så er det helt nye toner der bryder fuldstædigt med gamle principper. Det kan godt være fordelagtigt, men der skal noget til på skrift der bakker din sag op.

En MC lign. drossel løsning kunne være meget interessant, men 220Nm er ikke ret meget med den motor.

Forfatter:  K-FINN [ 03 aug 2010, 07:46 ]
Titel: 

Deres svar er dog ikke juridisk bindende, før du betaler dem 300kr, og ber dem lave et juridisk bindende svar...

Forfatter:  BANDIT [ 03 aug 2010, 16:23 ]
Titel:  .

Hvis det er en turbomotor kan man vel bare få monteret en restrictor , ligesom rallybiler. :coffee:

Forfatter:  Morten VJ [ 03 aug 2010, 16:37 ]
Titel:  Re: .

BANDIT skrev:
Hvis det er en turbomotor kan man vel bare få monteret en restrictor , ligesom rallybiler. :coffee:


Og hvordan vil du reducere momentet??

MVH

Morten

Forfatter:  Lars PH [ 03 aug 2010, 17:39 ]
Titel: 

momentet er vel bare igen at få et anerkendt firma til at lave en kobling der max kan over føre den gældende effekt og så en et stempel nr i den lige som i traktortræk. Så må de så bare finde ud af hva straffen skal være vis man bygge det om igen

Forfatter:  HenrikGM [ 03 aug 2010, 20:15 ]
Titel: 

Supra MK4 skrev:
Deres svar er dog ikke juridisk bindende, før du betaler dem 300kr, og ber dem lave et juridisk bindende svar...


Nej det siger de jo.....Hvis ret er lige for alle, kan jeg så kræve 300kr i gebyr den anden vej??

Forfatter:  klyfax [ 03 aug 2010, 20:28 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Supra MK4 skrev:
Deres svar er dog ikke juridisk bindende, før du betaler dem 300kr, og ber dem lave et juridisk bindende svar...


Nej det siger de jo.....Hvis ret er lige for alle, kan jeg så kræve 300kr i gebyr den anden vej??


SKAT er jo et firma som skal tjene penge. SKAT forsøger jo bare at skramme kunder væk. Dog helst den kunde gruppe som spørg og spørg men aldrig kommer videre...

Hvis ik de forlange 300 kr, så ville dine skatte papirer af hvilken som helst art, tage 3 gange så lang tid at få igennem.

Side 1 af 6 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/