Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Twin Turbo med Externe WG's / Boostcontroller opsætning http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23839 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Kruse [ 03 jul 2010, 10:08 ] |
Titel: | Twin Turbo med Externe WG's / Boostcontroller opsætning |
Jeg er ved at skulle ligge motoren på plads i hullet på min vogn. Jeg har fået fat i et Greddy Turbo kit med 2x externe wastegates. Men nu bliver jeg i tvivl om hvordan jeg skal tilslutte disse til min boostcontroller. Jeg har en HKS EVC VI boostcontroller, og manualen er her: http://www.scribd.com/doc/22538022/HKS-EVC-6-Manual umiddelbart er der intet om twin turbo modeller med externe wg's. Skal jeg bare sætte det op som en "single turbo/single wg design" og så sætte et T imellem? Jeg forstår det nemlig ikke helt præcis. Med en boostcontroller burde boostcontroller så ikke helt styre WG, således at fjedre trykket var mere eller mindre ligegyldig. Ved at den kun sender tryk til WG, når max trykket er nået? Men med den opsætning jeg kan se i manualen ser det da ud som om at den vil sende tryk til WG hele tiden da den er forbundet med trykside/wg/boostcontroller på samme slange. Håber det giver mening, har ikke rigtig rodet med sådan noget her før. pft. ![]() |
Forfatter: | -Pedersen- [ 04 jul 2010, 08:02 ] |
Titel: | |
http://www.google.dk/images?hl=da&safe= ... a=N&tab=wi |
Forfatter: | Kruse [ 04 jul 2010, 15:50 ] |
Titel: | |
syntes ikk rigtig det hjælper mig. |
Forfatter: | -Pedersen- [ 05 jul 2010, 17:50 ] |
Titel: | |
Kruse skrev: syntes ikk rigtig det hjælper mig.
Nej ? Der er mere en 1 side jo.. ![]() Vividracing skriver følgende: Vivid Racing has put together this drawing to show you how the connections need to be made. ![]() De er kommet frem til dette på med en porsche 996TT som udgangspunkt. Ved godt det ikke er EVC. Men kunne forestille mig at konceptet er ens for alle ? |
Forfatter: | Kruse [ 05 jul 2010, 19:07 ] |
Titel: | |
Er i stand til at bruge google, bare rolig... EVC VI Manualen viser man skal sætte en Single turbo op på denne måde: ![]() Så forstiller jeg mig at det skal gøres sådan her på en TT: ![]() Hvilket passer meget godt med det du linker til. Så må nok prøve denne metode. En af brugerne på 300zxclub.com mener at jeg skal køre det på denne måde: ![]() Dog uden at forklare hvorfor... |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |