Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
16V turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23735 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | jesperhj [ 01 jun 2010, 10:10 ] |
Titel: | 16V turbo |
jeg skal til at smide en 16v top på min B230fk blok(fra en volvo 940)og tilhørende b234 stempler men mig bekendt så kører b234 med 10:1 i komp... mit mål er i omegnen af 400 hk(forstærket gearkasse fra amerikaner øse, og MS styring) vil det give mig nogle specielle problemer at køre tryk med denne høje kompression? eller vil jeg ramme "knock" barrieren hurtigt? håber i kan hjælpe -jesper |
Forfatter: | Jakobsen [ 01 jun 2010, 10:55 ] |
Titel: | |
Hvorfor vil du smide stempler fra den 16v motor i ? Ville det ik være noget smartere at få nogle rigtige med rette komprissions forhold ?? Og nogle der kan holde til den effekt i længere tid hehe |
Forfatter: | jesperhj [ 01 jun 2010, 11:21 ] |
Titel: | |
fås de stempler også til turbobrug med udskæringer til ventilerne?hvor? andre gode ideer, evt fra nogle som har været samme projekt igennem? vh |
Forfatter: | Jakobsen [ 01 jun 2010, 13:07 ] |
Titel: | |
Du kan købe stempler til dit brug altså turbo (; Der er et link på turbobricks jeg lige kan finde senere med en masse how to osv faq omkring 16 build meget spændene (; det samme med tandrems system osv, har du tænkt på det også ?? |
Forfatter: | jesperhj [ 01 jun 2010, 14:05 ] | ||
Titel: | |||
lyder godt;) jeg søger selvfølgelig også selv på emnet,men det er ikke lige alt der er til at få svar på.. der har jeg tænkt mig selv at lave en adapterplade i rustfri ligesom det vedhæftede billede.. og så har jeg drevene fra min 230fk´er som er til rundtand,og såvidt jeg lige kan se på de svenske sites så skulle det kunne lade sig gøre mht bredden af b234 tandremmen.. i den forbindelse: antallet af tænder på b234 krumtap-tandrems drevet, skulle efter hvad jeg har set,være det samme som b230 drevet..udover bredden?passer det ikke? vh
|
Forfatter: | Spirillen [ 01 jun 2010, 22:11 ] |
Titel: | |
Jeg kører med op mod 1,2bar på et portet 8v 405topstykke med singh riller og 10:1 i komp, og har gjort det længe(dog i en ræser) Men har ingen problemer med knock. Dog har jeg døjet med toppakninger, indtil den blev O-ringet. Jeg kender ikke så meget til 16v toppen, men jeg ved at en lexus(4v pr cyl) snildt kan klare over en bars tryk, helt uden problemer. Jeg ville nu ikke have betænkeligheder ved at bruge std stempler. Det giver en noget bedre respons på motoren. |
Forfatter: | Runesm [ 01 jun 2010, 22:25 ] |
Titel: | |
Kan godt huske det emne for noget tid tilbage, med ham der Mitsubishi-klyt-mekanikeren der bare lavede noget nær det grimmeste arbejde. Men han lavede også singh-grooves. Jeg kan ikke forstå det, det er da invitationer til hotspots? Men tag fx min gamle saab 8v motor. På std stempler har den 9,5:1 - de motore banker helt galt hvis man lader over 0,6 bar på 98oktan. Det er jo forskelligt fra motor til motor, hvad de kan holde til ![]() |
Forfatter: | jesperhj [ 02 jun 2010, 08:53 ] |
Titel: | |
så har jeg nogle 8:1 smedede turbo stempler på hånden,så det er alletiders...men med 8:1 i komp, dør den så ik fuldstændig?eller er det en god komp for en 16V´er?? vh jesper |
Forfatter: | HenrikGM [ 02 jun 2010, 09:00 ] |
Titel: | Re: 16V turbo |
jesperhj skrev: jeg skal til at smide en 16v top på min B230fk blok(fra en volvo 940)og tilhørende b234 stempler
men mig bekendt så kører b234 med 10:1 i komp... mit mål er i omegnen af 400 hk(forstærket gearkasse fra amerikaner øse, og MS styring) vil det give mig nogle specielle problemer at køre tryk med denne høje kompression? eller vil jeg ramme "knock" barrieren hurtigt? håber i kan hjælpe -jesper Så er du bedre kørende ved at dreje hele kanten af B230Ft stemplerne. B234 stemplerne er ikke en fantastisk opfindelse til meget power |
Forfatter: | BANDIT [ 02 jun 2010, 09:00 ] |
Titel: | |
jesperhj skrev: så har jeg nogle 8:1 smedede turbo stempler på hånden,så det er alletiders...men med 8:1 i komp, dør den så ik fuldstændig?eller er det en god komp for en 16V´er??
vh jesper Min 2.0 16v kører 8:1 og jeg har ladetryk tidligt , den kører næsten som en sugemotor. Kører dog med en forholdsvis lille turbo og næsten fri afgang |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |