Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
fordelerløs tænding http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23599 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | m power [ 02 maj 2010, 14:14 ] |
Titel: | fordelerløs tænding |
hej. ja så fik jeg min mr2 agz(t)e ud og køre,det var jo fedt ![]() men desvære så sidder fordelerdækslet så tæt på manifold at den smelter, der er ca 3-4mm mellem manifold og fordeler ![]() jeg har prøvet med powerwrap og powerblanket mellem fordeler og manifold men ingen af delene virker optimalt den smelter alligevel ![]() så jeg vil så smide et fordelerløst (wastedspark) tænding på motoren det er jo så lige hvilke spoler man skal bruge ? jeg har 4 stk fra en vag 1,8t til at ligge men det er jo lige om de kan tåle at arbejde dobbelt. nogen der har en god og holdbar løsning |
Forfatter: | saveit [ 02 maj 2010, 17:33 ] |
Titel: | |
Der er en del der bruger den spole fra peugeots TU motorer. Det er en firkantet klods som kan sættes næsten alle steder, som fordeler 4 kabler ud til de 4 tændrør. |
Forfatter: | K-FINN [ 02 maj 2010, 17:43 ] |
Titel: | |
Hvofor ikke tage det DLI fra en 4agze ? |
Forfatter: | m power [ 02 maj 2010, 18:11 ] |
Titel: | |
Supra MK4 skrev: Hvofor ikke tage det DLI fra en 4agze ?
det har jeg også tænkt på , men det er så lige om dli modulet kan holde til varmen. |
Forfatter: | K-FINN [ 02 maj 2010, 19:45 ] |
Titel: | |
Har efterhånden været med til og køre en del 4agte ind med kina manifold, aldrig stødt på det problem endnu.. |
Forfatter: | Captain Slow [ 02 maj 2010, 21:31 ] |
Titel: | |
dli bliver også for varm, luk hullet og sæt en krumtaps føler på. sig til hvis du skal ha lavet en ordentlig manifold en dag, istedet for det kinapis, som er i vejen for både tænding og oliefilter ![]() den revner inden længe, hvis du ikke stiver den godt af mellem flange og blok |
Forfatter: | Captain Slow [ 02 maj 2010, 21:33 ] |
Titel: | |
du kan så bruge dli spoler, og tændørskabler, sammen med nogle ignitere, evt. 2 fra 4afe, eller den simple løsning, bosch |
Forfatter: | Heyer [ 02 maj 2010, 21:36 ] |
Titel: | |
m power du ring bare vis du skal ha hjælpe ![]() |
Forfatter: | m power [ 02 maj 2010, 22:44 ] |
Titel: | |
Captain Slow skrev: dli bliver også for varm,
luk hullet og sæt en krumtaps føler på. sig til hvis du skal ha lavet en ordentlig manifold en dag, istedet for det kinapis, som er i vejen for både tænding og oliefilter ![]() den revner inden længe, hvis du ikke stiver den godt af mellem flange og blok ahh mon ikke jeg selv magter at smede en ny manifold hvis det skulle komme der til ![]() men kina manifold er understøttet, så jeg satser nu på at det holder ![]() problemet ligger i at der kun er 3mm mellem manifold og fordeler, så der er ikke engang er plads til det originale varmeskjold. så planen var at montere et 36-1 trikker hjul på remhjulet , bruge et bosch igniter-modul og et par passende dobbeltspoler. så er jeg jo fri for at den fordeler en dag pludselig sætter fut i hele lortet ![]() |
Forfatter: | Captain Slow [ 02 maj 2010, 23:36 ] |
Titel: | |
nemlig ![]() især i en mr2 får du aldrig varmen væk i forreste øvre den af motorrummet sæt igang, hehe |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |