Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
HKS benzintryksregulator http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23422 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Runesm [ 24 mar 2010, 17:21 ] |
Titel: | HKS benzintryksregulator |
Jeg skal ud og sætte en ny justerbar benzintryksregulator på en supra senere idag, og er egentlig ret forundret. Tog den gamle med hjem for at tjekke trykket (Returen var knækket), så jeg spændte en benzinpumpe og et måleur på, og lige et håndklæde over til at tage de værste stænk, men det der skete var at uret lige slog en omgang (skalaen går til 4bar, og så er der et tomt felt der nok svarer til ca 2 bar mere, får nålen stopper), og så stoppede pumpen fordi den simpelthen ikke kunne sætte mere tryk. Jeg tænkte, at regulatoren måtte have sat sig, efter nogen måneder stilstand med en knækket retur, så jeg satte den nye på, men den gjorde præcis det samme! På nettet har jeg læst, at den kan regulere imellem 1,9 bar til 4,8 bar, så min pumpe burde snildt kunne åbne den. Er der noget jeg har overset?? De er begge testet uden vacuum eller tryksignal, kun benzintilførsel. Edit: Den hedder 1407-ra015 i partnr, hvis nogen vil google den |
Forfatter: | lqs [ 24 mar 2010, 18:26 ] |
Titel: | |
hvor er det du sætter uret til henne? tag evt et billede af opstillingen og læg det ind her. der er noget i din beskrivelse der lyder mærkeligt. MVH søren |
Forfatter: | Runesm [ 24 mar 2010, 23:23 ] |
Titel: | |
![]() Regulatoren blev sat på den bil den skulle på, og bilen blev startet op uden problemer overhovedet. Men i test-opsætningen, uret snurrede en omgang og nålen bankede på stoppet, og så ploppede den til sidst slangen af(!!!), da pumpen havde stået og knurret 5 sekunder derefter. |
Forfatter: | Karsten [ 05 apr 2010, 12:20 ] |
Titel: | |
Hej så vidt jeg ved så skal regulatoren på returslangen |
Forfatter: | K-FINN [ 05 apr 2010, 12:33 ] |
Titel: | |
Ja vil også mene fremløb er ind i side, og retur til tank er den i bund... |
Forfatter: | Morten VJ [ 05 apr 2010, 12:43 ] |
Titel: | |
Ifølge din fine tegning så har du monteret regulatoren forkert. Du har sat trykslangen på retur studsen på regulatoren. Så derfor åbner regulatoren ikke. Du har så åbenbart monteret skidtet korrekt på bilen siden at den virker. Tryk ind i kammeret på regulatoren, dette bliver næsten altid i siden på regulatoren. Retur er normalt i bunden, og flugter med justerskruen. MVH Morten |
Forfatter: | Runesm [ 05 apr 2010, 16:39 ] |
Titel: | |
Oh, for sulan. Jeg stod bare i situationen og mente, at det gav mening, at trykket nedefra åbnede stemplet op. Topdollar, tak folkens |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |