Powerforum
http://powerforum.dk/

Unikt start problem på E46 Turbo - Problemet løst..
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23375
Side 1 af 1

Forfatter:  FaceLess [ 11 mar 2010, 10:45 ]
Titel:  Unikt start problem på E46 Turbo - Problemet løst..

Hej Alle.

Nogle af jer der har et foreslag til hvad min bil fejler..

Beskrivelse af problemet:
Bilen kører næsten upåklageligt når man starter den om morgenen. Den trækker fint ved alle omdr. Når bilen så er kommet op i temperatur, og man vil "sparke" lidt til den, kan den finde på at tændingsbanke, lige inden den sætter ladetryk.
Hvis jeg så holder ind til siden og slukker bilen, for herefter at starte den op igen, har den nu svært med at starte.(ikke altid, men ret ofte. tror jeg skal holde starter på i 4-5 sek) Når den så er startet igen, hugger den en del i de lave omdrejninger og trækker ikke som før jeg slukkede og startede på ny. Og nu kan den have problemer med at gå i tomgang når man kobler ud. Men tændingsbankenen er væk.
Når jeg starter bilen hvor den er lunken eller varm, synes jeg jeg har observeret at den er lidt mager i A/F ratio (omkring 15,9 - 16,3) i 30-40 sek, hvorefter den faldet til det normale.

På nuværende tidspunkt har jeg skiftet følgene for at afhjælpe problemet uden held:

Lambdasonde
Tændrør
Luftmassemåler

De næste jeg havde tænk mig at prøve er :

Vandtempmåler
lufttempmåler i manifold.

Er der noget der er at foretrække??

Ved ikke om det har noget med problemet at gøre. Men det opstod efter trykrøret blev blæst af.

Håber der er en eller flere der har en ide..

Forfatter:  Cos4x4 [ 11 mar 2010, 17:21 ]
Titel: 

Er der lavet noget om på styringen af benzintrykket på den? Synes du skal starte med at måle det, både når den kører godt og dårligt.

Udover det, er det generelt en dårlig idé at fejlfinde ved at skifte dele ud indtil det virker... (Hvis du spørger mig) :wink:

Forfatter:  FaceLess [ 11 mar 2010, 19:06 ]
Titel: 

Cos4x4 skrev:
Er der lavet noget om på styringen af benzintrykket på den? Synes du skal starte med at måle det, både når den kører godt og dårligt.

Udover det, er det generelt en dårlig idé at fejlfinde ved at skifte dele ud indtil det virker... (Hvis du spørger mig) :wink:


Nej der er ikke lavet om på benzintrykket. Alt er standart, pånær dysernes størrelse.
Men mener du at benzinpumpen fejler pga temperaturen af motoren??
For fejlene variere afhængig af temp af motor/vand/luft.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/