Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hjælp til valg af dyser http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23369 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Christian Sørensen [ 10 mar 2010, 15:01 ] |
Titel: | Hjælp til valg af dyser |
Hey folkens Jeg vil give min driftbil lidt mere power... Det er en Nissan 180sx SR20DET, jeg vil regner med at lade 1 bar på den på den ca. 300 hk... jeg regner med at jeg skal have 555cc dyser i, men en gut mener jeg skal have 740cc (som jeg synes er noget store)... nogen der kan hjælpe mig, jeg vil helst køre std. benzintryk eller så tæt på som muligt... Min bil er her hvis det har interesse: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=148008 |
Forfatter: | luske [ 10 mar 2010, 16:33 ] |
Titel: | |
ifølge diverse regnemaskiner på nettet så rækker 555cc "kun" til ca 280HK for at ramme 300HK skal dyserne kunne levere 602cc (igen ifølge regnemaskinerne) http://www.gtsparkplugs.com/InjectorSizeCalc.html MVH Luske |
Forfatter: | Christian Sørensen [ 10 mar 2010, 17:01 ] |
Titel: | |
Okay, det giver pludseligt et helt andet billede.. synes bare at den her siger noget andet, hvis man ønsker 300HK på 4 dyser skal de kunne give 416 cc ved korrigeret mængde og 606 cc skulle være nok til 436 HK ved korrigeret HK?? lidt en vildledning måske så? http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... askine.htm Men tusind tak for hjælpen ihvertfald ![]() |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 10 mar 2010, 17:14 ] |
Titel: | |
På nisssans ca18det'er lavede jeg 320hk med 444cc dyser, så de regnemaskiner på nettet er noget pisimestiske ![]() prøv at google hvad andre folk bruger på sr20det'eren når de vil ha 300hk |
Forfatter: | Christian Sørensen [ 10 mar 2010, 17:26 ] |
Titel: | |
Den på gtssparkplugs passer ikke for godt med det jeg kører nu... den har ca. 250 hk med 380cc dyser og det er til den gode side med benzin... hvis det skulle kunne lade sig gøre ifølge gtssparksplugs skulle jeg køre med en benzintryk på 5,5 bar og det tror jeg næppe std. tryk er på ![]() Det er sgu en jungle... Mads B: der er bare mange der kører for højt benzintryk efter nin menning... der skal det helst bare være standrad.. måske hævet en lille smule.. |
Forfatter: | klyfax [ 10 mar 2010, 17:37 ] |
Titel: | |
440ml er nok til 300 hk, så 555ml burde være mere end rigeligt... |
Forfatter: | luske [ 10 mar 2010, 18:26 ] |
Titel: | |
men det kommer også lidt an på duty-cycle og om man fodre dem med mere tryk end det tryk som mængden er opgivet ved den udregning jeg har gjort brug af siger 80% duty-cycle , ved ikke hvor højt man kan gå ? EDIT har nu lige kigget på PPs regnemaskine , og den er noget mere optimistisk end de par stykker jeg fandt ![]() den regner dog ved 90% duty-cycle Mere EDIT har lige tosset lidt med den på gtsparkplugs.com og kan slet ikke fatte hvordan jeg er kommet frem til de 602cc ?? ![]() det største jeg kan komme frem til nu ved 80% dc og ved 44psi er 587cc ?? nu er jeg sgu forvirret ![]() tror bare i skal glemme alt hvad jeg har skrevet efter "ifølge bla bla bla" i min første tråd ![]() MVH Luske |
Forfatter: | møffe [ 10 mar 2010, 18:53 ] |
Titel: | |
nu ved jeg ikke om jeg er total WACK. eller om en gammel kneppet cosworth 16V maskine har en vild udnyttelse af dysserne. jeg køre med 320ml dysser, 281hk (+lidt mere sidenmåling dog uden parpire på det) og iflg mit innovate ur så får den en afr på en 10,5-11 ved fuldgas/last. 500+ dysser tør jeg slet ikke tænke på til 300hk da 370ml dysser normalt er nok til den effekt på en cosworth motor. |
Forfatter: | luske [ 10 mar 2010, 18:58 ] |
Titel: | |
møffe skrev: nu ved jeg ikke om jeg er total WACK. eller om en gammel kneppet cosworth 16V maskine har en vild udnyttelse af dysserne.
jeg køre med 320ml dysser, 281hk (+lidt mere sidenmåling dog uden parpire på det) og iflg mit innovate ur så får den en afr på en 10,5-11 ved fuldgas/last. 500+ dysser tør jeg slet ikke tænke på til 300hk da 370ml dysser normalt er nok til den effekt på en cosworth motor. noget tyder på at de regnemaskiner jeg har benyttet som svar ikke er helt "normale" ![]() eller også er det brugeren der ikke er helt frisk ![]() jeg forbeholder mig ihvertfald retten til at sige at jeg fu**ede up et eller andet sted , så tag ikke det jeg skrev for gode varer ![]() MVH Luske |
Forfatter: | møffe [ 10 mar 2010, 19:02 ] |
Titel: | |
luske skrev: møffe skrev: nu ved jeg ikke om jeg er total WACK. eller om en gammel kneppet cosworth 16V maskine har en vild udnyttelse af dysserne. jeg køre med 320ml dysser, 281hk (+lidt mere sidenmåling dog uden parpire på det) og iflg mit innovate ur så får den en afr på en 10,5-11 ved fuldgas/last. 500+ dysser tør jeg slet ikke tænke på til 300hk da 370ml dysser normalt er nok til den effekt på en cosworth motor. noget tyder på at de regnemaskiner jeg har benyttet som svar ikke er helt "normale" ![]() eller også er det brugeren der ikke er helt frisk ![]() jeg forbeholder mig ihvertfald retten til at sige at jeg fu**ede up et eller andet sted , så tag ikke det jeg skrev for gode varer ![]() MVH Luske SÅ kan det være at benzinsystemet på de forskellige projekter/biler er lavet for ringe? for jeg ved med sikkerhed at på en gammel sierra cosworth at det std er ganske godt et stykke over std (op til en 310-330hk) |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |