Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Problem med bremse-servo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23269 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Brisse [ 19 feb 2010, 11:49 ] |
Titel: | Problem med bremse-servo |
Jeg har monteret en AP lockheed Remote servo i stil med det her ![]() Problemet er at selv om jeg lufter ud så der ikke er luft i systemet, kan jeg stadig trykke pedalen i bund uden de store anstrengelser. Min tanke er, at slave-stemplet i servoen er for lille så der ikke flyttes nok væske til at fylde forbremserne. Mit originale bremse-system er bygget med en hovedcylinder med 2 kredse (for og bag) og servoen er så koblet på forhjulkredsen så der kun er servo på forbremserne. Ideer modtages gerne. Vi har brugt 2½ aften på det og kan ikke hvor pokker det går galt. ![]() Monteringsvejledning: http://www.lotuselan.net/forums/downloa ... 19e48ef539 /Brian |
Forfatter: | Westmus [ 20 feb 2010, 14:54 ] |
Titel: | |
Lidt brainstorming...... Er den monteret rigtigt? Der må være en grund til at monteringsvinkler osv. er noget de gør et stort nummer ud af i instruktionen. Har du prøvet at lufte ud direkte på udgangen, som de foreslår i samme instruktion hvis man har udluftningsproblemer? Har prøvet et par gamle typer hovedcylinder hvor det var nødvendigt at sætte tryk i beholderen (trykluft og klud) for at få liv i dem. For lille stempel må kunne testes ved at klemme et par af bremseslangerne og der ved blokere for en del af bremsesystemet. Ved ikke om det kan bruges til noget, men min "racer" har en 7/8" hovedcylinder, som uden problemer fodre 4 stemplede kalibre foran (43mm stempler). Pedalvandringen er som på en normal moderne bil. ![]() |
Forfatter: | Morten VJ [ 20 feb 2010, 17:07 ] |
Titel: | |
Hvorfor forstærker kun til forbremserne, er dine bagbremeser umuligt effektive??? I mine øjne ser det ud som en løsning der aldrig vil komme til at virke. Korrekt udluftet eller ej. MVH Morten |
Forfatter: | Brisse [ 20 feb 2010, 17:14 ] |
Titel: | |
Westmus: Det kan godt være det er vinklerne der driller. Jeg må prøve at ændre dem og se om det hjælper. Vi har prøvet at udlufte direkte på servoen men det skal selvf. prøves igen når vinklerne er blevet ændret. Morten: Det setup er nu standard på Fiat 127 sport samt GT, så det kan ikke være helt håbløst. Bagbremserne har meget nemt ved at blive lige lovligt effektive når bagenden er meget let. |
Forfatter: | Morten VJ [ 20 feb 2010, 18:29 ] |
Titel: | |
Brisse Man lærer noget nyt hver dag ![]() Men når det er originalt, så burde man kunne finde den originale stempeldiameter, og sammenligne med det du har nu. For at fjerne denne fejlkilde. Er hovedcylinderen speciel på de modeller med forstærker? MVH Morten |
Forfatter: | Brisse [ 20 feb 2010, 21:23 ] |
Titel: | |
Jeg har ikke kunne finde nogle data på slave-cylinderen, så jeg er lidt på bar bund dér. Hovedcylinderen har samme stempeldiam. på modeller med og uden bremseforstærker. Eneste forskel er antallet af udtag til forreste kreds. Men bare for en sikkerheds skyld har jeg skiftet til den rigtige model, og det ændrede ikke noget |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |