Powerforum
http://powerforum.dk/

krumtap og stempler
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=23218
Side 1 af 2

Forfatter:  sierrafan [ 03 feb 2010, 07:51 ]
Titel:  krumtap og stempler

Er der nogen der kender en side, eller formel hvor man kan regne højden ud på stempler??

Grunden er at jeg har en 2,9 v6 motor i en scorpio, og gerne vil stroke den...

min plan var at tage krumtappen frá en 4,0 explorer da det er samme blok, men jeg vil ikke bore den så meget som exploreren er, men isteden få lavet nogen stempler, men jeg magler at få regnet ud hvad mål de skal have...
jeg regner med og beholde de org plejlstænger

Forfatter:  Ravnen [ 03 feb 2010, 09:37 ]
Titel: 

Start med at læse på denne side:

http://home.att.net/~CapriClubChicago/Cologne.html

Husk at de fleste Explorer (SOHC modeller) herhjemme kører med 8 boltet krumptap, men hvorfor smider du ikke bare en OHV fra Ranger/Aerostar i som den er?

Forfatter:  fordtosserne [ 03 feb 2010, 11:37 ]
Titel: 

http://www.moranav6racing.com/category. ... egoryID=38

de har stoker kit til 2,9 motor såden bliver 3,5 istedet koster mellem 2500 og 4000 us $ alt efter hvor meget du vil ha med

nok bedre bare og billiger og ligge 4 liter motor i som ravnen sigder

Forfatter:  sierrafan [ 03 feb 2010, 16:32 ]
Titel: 

det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..

Forfatter:  fordtosserne [ 03 feb 2010, 19:58 ]
Titel: 

sierrafan skrev:
det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..


hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england

Forfatter:  sierrafan [ 04 feb 2010, 23:14 ]
Titel: 

fordtosserne skrev:
sierrafan skrev:
det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..


hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england



Kræver det ikke en større ombygning at sætte dyser i fra en opel??
det var også de 250 >hk jeg gerne ville have..

Forfatter:  sierrafan [ 04 feb 2010, 23:33 ]
Titel: 

fordtosserne skrev:
sierrafan skrev:
det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..


hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england



Kræver det ikke en større ombygning at sætte dyser i fra en opel??
det var også de 250 >hk jeg gerne ville have..

Forfatter:  Carsten [ 04 feb 2010, 23:56 ]
Titel: 

Dyserne fra en Opel 2.5 V6 (C25XE) motor er bare almindelige højohms Bosch dyser, så der er ikke noget specielt ved dem andet end de gir mere sovs ;)..

Forfatter:  fordtosserne [ 05 feb 2010, 09:05 ]
Titel: 

nej opel dyser passer lige de kan køres med den orginale motorstyring uden problemer. det er meget brugt at komme dem i cosworth motor

Forfatter:  møffe [ 05 feb 2010, 19:08 ]
Titel: 

er de ikke kun på en 216-220 ml? hvor de std er 192 (dohc dysser) eller er det 200 (mondeo dysser)

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/