Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 08:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ..
Junior Medlem

fik svar..det var dbilas TUV han fik synet med .. og KUN fordi bilen var uden kat. Nu forstår jeg slet intet. :shock:

Dvs man kan bruge en tilsvarende godkendelse..hvis spjælde har samme specs? altså samme størrelse osv

Ok..indrømmet..det tager ingen tid afmontere manifolden og smide org manifold på.. men det er ved at være teoretisk spørgsmål efterhånden, som jeg vil undersøge til bunds. regler burde jo være regler.

Selv synsfolk imellem er der uenighed :S (kender par stykker - nej ikke på DEN måde, hvor jeg kan syne ting ubeset)

Spørgsmål som jeg vil have styr på:
1. hvad er forskel på spjælde og feks Lexmaul ram eller en anden tuningsdel (mht TUV/KBA)
2. jeg hører af og til at en motor max må tunes 20% (som jeg altid troede var over 20% tilladt men det skal synes, da det er konstruktiv ændring)
3. spjælde fåes med og uden TUV.. gætter på åbne tragte setup er 'race only'
4. hvordan kan man syne med anden TUV (troede altid det var mærkespecifikt - f.eks dbilas TUV var kun til deres produkt. Ellers er KBA nummer ubrugelig på TUV)

Kan da huske da jeg har skiftet mit rat til nyt smart momo.. så var der hulens komme til. indtil jeg kom med TUV. Så var det stadig problem..denne gang med ratnav. Så fik jeg afmonteret rattet + nav til syn . 1år efter fandt jeg ud af navet havde nummer indpræget, som stod i rattets TUV..dvs alt efter bogen.
Dvs jeg har fået kasseret en del..som sagtens kunne synes :S Fedt nok med regler. Bare dem der skal kontrollere , også har styr på det :)
Iøvrigt - det gamle sportsrat..var aldrig en der spurgte TUV på..men det var også gammelt og slidt

Lexmaul RAM'en var ligeledes aldrig en der spurgte TUV på (den har KBA nr). Siger du spjælde, så får man indtryk at det ikke kan lade sig gøre.

For mig lyder det til som prisen på dele afgør, hvor let det er at syne ???

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

punk 4 . af-mystificeret.. Han har kørt med dbillas og det var DEM han fik godkendt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time