Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 nov 2018, 13:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2010, 19:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Jakobsen skrev:
Der er desværre ikke rigtig nogle der laver turbo manifolde til volvo 240 med extern wastegate, hvilket jeg syntes er en skam :(


Arrh...?

Hvilket budget har du, så skal jeg pege på en. Det rækker lige fra kinamanifold til en rigtig manifold, og fra skrotpriser til realistiske priser, samt skrotkvalitet til all-out kræs.

Så skal vi ikke starte med at høre hvad manifoldbudgettet er?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2010, 19:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Jamen budgettet er en 2000kr max... Det er jo et low budget projekt det her :D Men altså jeg ved godt man kan få fine rustfri manifolde ved DP Enginerring i Holland til 500EUR. og Protune i finland laver også nogle, samt KL-Racing.se

altså pt har jeg min 940 manifold på som også er fin nok, men ik hvis man skal have extern wg selvfølgelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2010, 19:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
til den pris kan du jo knapt købe materialerne ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2010, 19:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
kan du ikke modificere den du har ? med et grenrør fra collectoren ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2010, 19:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Jeg er nærig ja korrekt (: men mener godt man selv kan lave en manifold for 2000kr ret mig hvis jeg tager helt fejl :wink:

Det behøver jo ik være rustfri overhovedet ikke, sort jern er skam også fint nok (: har ikke gang i en show bil eller noget der skal skinde af gejl, men mere noget der bare virker :D

Mener jeg husker en side hvor man ku få de svejse bøj til at lave manifolden af til en 30-40kr stk her på sjælland, husker ik siden lige pt desværre


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2010, 22:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
til den pris kan du købe dem alle steder :-)
køb dem gennem din vvs mand, så er du nede i 20-25 kr,
du skal så ha fremstillet en del flanger, og ha det muret sammen, dernæst kommer sikkert en planfræsning. og noget varme isolering.

men ja har man en tigger selv og evnerne kan det gøres rimelig billigt

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2010, 10:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
2000 er nok ca mindsteprisen på en manifold hvis du vil bygge selv.

Kl racing.se har flancerne du skal bruge og bøjningerne kan jeg ikke huske hvad koster..

så er halvdelen af pengene brugt. resten bruges på svejsning, udglødning, opretning og evt et varmeskjold...

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Regne A/R ud
Indlæg: 28 apr 2010, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Jeg har en turbo med ukendt ar på indsugnings siden.og på udstødnings siden skulle ar være 60.men betydelig fysisk større end en jeg har på 63.Jeg har så forsøgt og læse mig til udregning bla på garret`s hp.
Men jeg forstår åbenbart ikke en meter af det.
Bliver lidt forvirrret over den måde man skal tage mål.
En der kan skære det ud i pap for mig.og gerne med billeder.
MVH:Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2010, 17:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Er det muligt og udskifte compressor hjulet i turbo
uden og afbalancere turbo???

MVH:Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2010, 17:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jakobsen skrev:
Jeg er nærig ja korrekt (: men mener godt man selv kan lave en manifold for 2000kr ret mig hvis jeg tager helt fejl :wink:

Det behøver jo ik være rustfri overhovedet ikke, sort jern er skam også fint nok (: har ikke gang i en show bil eller noget der skal skinde af gejl, men mere noget der bare virker :D

Mener jeg husker en side hvor man ku få de svejse bøj til at lave manifolden af til en 30-40kr stk her på sjælland, husker ik siden lige pt desværre


Svejse bøjninger koster 10-12kr/stk.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team