Powerforum
http://powerforum.dk/

mc+turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=22900
Side 1 af 3

Forfatter:  faster [ 19 nov 2009, 19:26 ]
Titel:  mc+turbo

nu har jeg fanme ledt og kommet til sidste side på www og har stadig ikke fundet ud af hvad type turbo der egner sig bedst til mc med karburator FØR turbo.
der skal specielle lejer til for at holde til benz-blanding, og typen der blev brugt da det var in laves vist ikke mere.
nogen der kender en egnet turbo?

Forfatter:  lqs [ 19 nov 2009, 20:30 ]
Titel: 

lejer? nej det skal blot være almindelige lejer. pakningerne skal kunne holde.
MVH søren

Forfatter:  lqs [ 19 nov 2009, 20:36 ]
Titel: 

men turbo skal være stor. hvor mange HK laver MCen standard?
MVH søren

Forfatter:  faster [ 19 nov 2009, 22:08 ]
Titel: 

yder ca. 90 hk, 900 ccm.
har sænket kompr. med tykkere pakn. ml. blok og cylinder.
skal ikke yde det vilde, det er en "oldschool" mc, så det er kun for sjov, og en lidt anderledes bike.
havde forstået der skulle være specielle lejer og keramiske pakn. osv. men det er måske ikke nødvendigt?

Forfatter:  ae86 [ 19 nov 2009, 22:50 ]
Titel: 

For mange år siden snakkede jeg engang med en gut der kørte dragrace på en gammel Norton hvor han havde smidt turbo på .. han blev kaldt speedy .. men selvom jeg var hjemme hos ham kan jeg sgu ikke huske hans navn ... men mosten mc har en deltager der hedder Claus "speedy" Christiansen så mon ikke han hed Claus (passer egentligt meget godt)... det kan da være han kan hjælpe dig lidt ... ellers ved jeg at Johannes Graversen (kanon flink gammel mand der ved en hel del) har rodet lidt med netop disse parkninger/lejer i forbindelse med denne form for turbomontering ... der forøvrigt kaldes et Draw through setup så det kan være han kan være behjælpelig med at skaffe de dele du søger

Forfatter:  Slavteren [ 19 nov 2009, 23:32 ]
Titel: 

jeg syntes at ha stødt på at det er en meget "alm" løsning på gamle minier, og det passer jo også meget godt i størrelse.. så var der måske lidt mere at søge på..

Forfatter:  Wankel [ 19 nov 2009, 23:58 ]
Titel: 

Må man spørge om hvorfor du vælger at montere turboen mellem blok og karburator og ikke før karburatoren ?

For mig virker det lidt gakket og oldtidsagtigt :tooth:

Forfatter:  ae86 [ 20 nov 2009, 01:56 ]
Titel: 

Wankel skrev:
Må man spørge om hvorfor du vælger at montere turboen mellem blok og karburator og ikke før karburatoren ?

For mig virker det lidt gakket og oldtidsagtigt :tooth:


Det er det også lidt men du slipper for at rode med at tryksætte svømmerhuset på karburatoren samt monterer en benzinpumpe og regulator der kan følge med turbotrykket....

Men i modsætning til Blow through som du snakker om så kan han med Draw through ikke monterer en ladeluftkøler hvilket er et stort minus

Forfatter:  lqs [ 20 nov 2009, 04:39 ]
Titel: 

Slavteren skrev:
jeg syntes at ha stødt på at det er en meget "alm" løsning på gamle minier, og det passer jo også meget godt i størrelse.. så var der måske lidt mere at søge på..

passer meget godt i størrelse? mener du måske at en mini yder 90hk?
skal vi ikke lige prøve med det halve!
nej turboen skal kunne understøtte den ydelse man drømmer om.
tag en turbo der følger med op til 200hk. gerne med en stor varmside. om der er vundet noget ved at sænke komp? det er bestemt ikke sikkert... kig på de gamle turbosæt fra ATP eller lign.
ATP blev solgt til flere forskellige japanske 4cyl store cykler, sidst i halvfjerserne og op i firserne. de sugede gennem karboratorer. ret primitivt. men det virkede, og gør det stadig. KAWASAKI solgte på us markedet nye cykler (z 1000 i 1980?) med garanti, direkte fra forhandlerne. så helt håbløst har det nok ikke været.
MVH søren

Forfatter:  ae86 [ 20 nov 2009, 06:49 ]
Titel: 

Slavteren skrev:
jeg syntes at ha stødt på at det er en meget "alm" løsning på gamle minier, og det passer jo også meget godt i størrelse.. så var der måske lidt mere at søge på..
Er du sikker på at det ikke er Blow through setup du tænker på? For dem har jeg set en del af .. Især fordi MG-Blmc havde lavet en turbo version af Metro. Da motoren i Metro modellerne er samme 1275 A motor der stammer fra Mini og Midget (dog i opgraderet A+ version) så var den et oplagt valg da man nemt kunne snuppe hele setuppet fra Metroen.. Men Metroen (og senere Montego) brugte blow through .. Hvor de blæste igennem en special bygget su karburator


@søren
Check lige dine mini facts, eller matematik evner...
Du skal op omkring 2/3 for de fleste af dem over 0.8l

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/