Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Luftmængde KONKURENCE :) http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=22676 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Hojannes [ 27 sep 2009, 17:13 ] |
Titel: | Luftmængde KONKURENCE :) |
Nå, jeg roder med bil lige nu. Og den irretere mig MAX. Jeg fik som nævnt tidligere en fejl på LMM og bestilte så en ny, dog ikke org men hvad der svare til den org bosch (da den org er i restordre.) Nu har jeg så leget med det idag, skiftede til den nye "uorg" og bilen kan slet ikke gå ordenligt i tomgang, hoster og sprutter - ved lidt omdr. har den udsættere osv. Flåede den af smed den org på af med batteriet og vente.... På igen, og nu køre bilen som den skal... Slukker jeg så bilen og lader den stå i 30 min og op efter og starter igen, er der ingen problemer. MEN vælger jeg at slukke bilen og starte et par min efter (ca 5f.eks) Så kommer motorlampen frem igen, og nødprogrammet går ind, jeg kan mærke jeg mangler lidt kræfter - ikke mange men lidt. Hvad er fejlen? jeg fatter det slet ikke, men et eller andet må gå galt efter som den gør det hvis jeg starter hurtigt igen? Den der kommer med løsningen eller et bud der får mig ind på rette spor er den heldige vinder af en ramme øl... ![]() Jeg vil nok bestille mig en ny LMM af mærket bosch fra Ebay.de da jeg kan se der er et par stk. men tror helt ærligt ik at det er den LMM der er fejl på, for har idag kørt 200 km UDEN lampe slukker så og tænder igen 5 min efter og lampen kommer.... |
Forfatter: | Wankel [ 27 sep 2009, 23:10 ] |
Titel: | |
Signalvejen fra måleren og til ecuen. Internal hotwire failure måske ? |
Forfatter: | lqs [ 28 sep 2009, 02:58 ] |
Titel: | |
chiptunet? hvilken bil/motor er det? BOSCH fra ebay måske ikke helt lig med BOSCH..... kig på stik og ledninger. er det en luftmassemåler med tråd der køles af af luft? eller måske en luftmængdemåler med klap? MVH søren |
Forfatter: | Hojannes [ 28 sep 2009, 07:21 ] |
Titel: | |
chiptunet? hvilken bil/motor er det? Svar: Opel z20let chippet og større turbo BOSCH fra ebay måske ikke helt lig med BOSCH..... Svar: det er der noget om, men omvendt så er en lmm jo ikke verdens vildeste ting, men den uorg jeg købte virker ik ![]() kig på stik og ledninger. Svar: stik og ledninger ser pæne ud, stikket er renset er det en luftmassemåler med tråd der køles af af luft? eller måske en luftmængdemåler med klap? Svar: Det er med tråd og derfor uden klap. Signalvejen fra måleren og til ecuen. Svar: tja men hvorfor så ingen problemer under kørsel, eller ved 1 times stop men kun ved korte stop? Internal hotwire failure måske ? Svar: den forstår jeg ik? |
Forfatter: | Hojannes [ 28 sep 2009, 07:24 ] |
Titel: | |
Skud i tågen, kan det være luftfilter? eller stråle varme på LMM? |
Forfatter: | lqs [ 28 sep 2009, 09:37 ] |
Titel: | |
standard luftfilter? |
Forfatter: | Hojannes [ 28 sep 2009, 11:40 ] |
Titel: | |
yes std luftfilter i kasse |
Forfatter: | lqs [ 28 sep 2009, 15:18 ] |
Titel: | |
prøv at gå din chiptuner lidt på klingen. hvis altså ikke det hjælper at skifte LMM en gang. kunne godt være noget med nogen værdier, der går ud over hvad OPEL i sin tid har ment var rimeligt. MVH søren |
Forfatter: | heino ascona b [ 28 sep 2009, 19:25 ] |
Titel: | |
prøv at læse fejlkoden ud så kan du jo se hvad den melder af fejl |
Forfatter: | Hojannes [ 28 sep 2009, 20:30 ] |
Titel: | |
prøv at gå din chiptuner lidt på klingen. hvis altså ikke det hjælper at skifte LMM en gang. Svar: han er i UK så det er ikke bare lige at smutte forbi ham ![]() prøv at læse fejlkoden ud så kan du jo se hvad den melder af fejl Svar: Er prøvet den melder fejl på LMM ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |