Powerforum
http://powerforum.dk/

Min bil mister ladetryk??
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=22561
Side 1 af 3

Forfatter:  AsvaneH [ 03 sep 2009, 22:14 ]
Titel:  Min bil mister ladetryk??

Hey

Håber der er en eller flere herinde fra som kan hjælpe mig med at lokalisere mit problem med ladetrykket i min bil.

Jeg har en Audi A4 1,8t med følgende opsætning
Garret GT2871R turbo
Frontmonteret Intercooler
Stadig med Luftmassemåler
Forge blowoff ventil
Benzin pumper fra BMW M5.
3" udstødningsrør med dobbelt udstødning
Audimotorsport Plejlstænger
Audimotorsport Smedet Stempler
1,2mm stål Toppakning
ARP top bolde
ARP plejl bolde
Ny krumtap
plus div.

Når jeg giver den rigtig gas specielt i 1,2 gear så stiger ladetrykket til ca. 0,8 og så falde det rigtig hurtigt ned til under 0?? Eller hvis jeg holder farten uden at gasse op eller ned så falder ladetrykket også ned til under 0??

Hvad kan problemet være??
Kan det være den interne wastegate som kan være ødelagt?
Eller min blow off (som er død) og derfor lukker luften ud?
Kan det være den chip bilen har fået lavet som går i noget nødprogram pga. for stort tryk i de lave gear?? (det gjorde den bare ikke i starten da jeg havde bilen)

Er der nogle af jer som har en rigtig god ide til hvordan mit problem skal løses :?:

Hilsen Allan

Forfatter:  Scarface [ 03 sep 2009, 22:38 ]
Titel: 

lyder som utætte trykrør lige umiddelbart..:)

Forfatter:  Ydegaard [ 04 sep 2009, 07:44 ]
Titel:  ...

Hvad sker der i de højere gear? Synes umiddelbart ikke det lyder som utætte trykrør. Du får ingen fejlmeddelelser i instrumentbord, vel?

Forfatter:  grydesvamp [ 04 sep 2009, 09:31 ]
Titel: 

pil slangen af til din wastegate.. så skulle du gerne ha tryk.. (så kan du fejlsøge derfra ;) )

Forfatter:  Scarface [ 04 sep 2009, 13:40 ]
Titel: 

utætte trykrør melder ikke fejl...;)

men det lyder som rørføringen da den mister mest i 1. 2. gear hvor motor ikke arbejder helt så hårdt som i de senere..
eller det er hvertfald min opfattelse..:)

Forfatter:  Ydegaard [ 04 sep 2009, 14:09 ]
Titel: 

Grunden til at jeg ikke tror det er trykrør er følgende:

-Det er meget tydeligt at høre hvis man har et utæt trykrør, Allan skriver intet om at den lyder mærkeligt

-Han skriver at ladetrykket stiger til 0,8 og derefter falder til vakuum.
Hvis det var trykrørene ville trykket formentlig ikke nå så højt op, og hvis det gjorde alligevel ville den ikke pludselig lukke så meget luft ud af den går over på vakuum

Det med fejlmeddelelser var bare for at forsøge at udelukke ECU/Nødprogram. Det vil som regel give en eller anden form for meddelelse.

Umiddelbart lyder WG og BOV som et par gode bud, men det kan være mange forskellige ting.

Forfatter:  Scarface [ 04 sep 2009, 14:29 ]
Titel: 

yes ok, jeg havde ikke lige fået med at den gik under 0 efter tryk, min fejl.

bov tror jeg ikke det er, da den jo i sig selv ikke ka få maskineriet til at komme så langt ned.

AsvaneH - har du en elektrisk boost controller monteret? hvilken ecu kører du med?

Forfatter:  AsvaneH [ 05 sep 2009, 11:59 ]
Titel: 

Hey

Jamen i 3 - 4 & 5 der falder trykket ikke på samme voldsomme måde som i de lave gear.

Den siger ingen mærkelige lyde, og der er ingen meddelelser i instrumentbord.

Der er ingen elektronisk boost controler på, men en TurboSmart Bleed ventil, og det er "desværre" kun en std. Audi AEB ECU som er chippet.

Forfatter:  Ydegaard [ 05 sep 2009, 12:03 ]
Titel:  ...

Prøv som grydesvamp siger at kør en tur med fuldt tryk

Forfatter:  HenrikGM [ 05 sep 2009, 12:17 ]
Titel: 

Start med at pille alt gøjlet af, feks fjern blowoff, etc.

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/