Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Trykladning med spjældhuse vs plenum. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=22307 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | RollaGTi [ 25 jun 2009, 23:46 ] |
Titel: | Trykladning med spjældhuse vs plenum. |
Hej Gutter. Hvad mener i er bedst. Er det de 4 enkelt spjælde som der fx sidder på Nissans SR20det, eller er det et enkeltsjæld som sidder på fx vw 1.8t. Lad mig høre både gode og dårlige tanker. |
Forfatter: | lqs [ 26 jun 2009, 06:05 ] |
Titel: | |
ved ren WOT er der ingen forskel. ved andre forhold (speederstillinger) er der både er teoretisk og praktisk fordel ved enkeltspjælde. mest udtalt ved extreme knaster. kommer meget an på hvad motoren skal bruges til om det er noget der er værd at kaste sig ud i.... læs arbejde og penge, kontra kørbarhed. MVH søren |
Forfatter: | RollaGTi [ 28 jun 2009, 22:54 ] |
Titel: | |
Ja, det med skarpe knaster er jeg godt med på. Men jeg har svært ved og se andre fordele end det? |
Forfatter: | lqs [ 29 jun 2009, 02:56 ] |
Titel: | |
prøv at forestil dig hvad MAP signal der er på en lille motor der kører med et 100mm gasspjæld. det kan godt blive svært at få kørbart ved by/kø kørsel! men der er masser af muligheder for at køre på blanding af MAP og TPS. ellers kan jeg heller ikke se nogen fordele i mange spjælde. MVH søren |
Forfatter: | HenrikGM [ 29 jun 2009, 08:41 ] |
Titel: | |
95% af tiden vælger folk for store diametre samt for korte rør til det rpm område de skal bruge. Ofte har de RPM-range der passer bedre til en MC...! Svært at køre ind, hvis man ikke kan se bort fra at det ikke nødvendigvist er så intuitivt som feks MAP eller MAF. Kompliceret fejlfinding på forkert dimensionerede enkeltspjælde samt turbo samt knast m.v. Teoretisk bedre topeffekt. Ofte meget mindre kørbar. Rigtigt lavet enkeltspjældssystem er et bedre kompromis end de fleste tror! |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |