Powerforum
http://powerforum.dk/

Hvilken Turbo 1.6 Hdi
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=22258
Side 1 af 2

Forfatter:  Dinsen [ 16 jun 2009, 19:21 ]
Titel:  Hvilken Turbo 1.6 Hdi

Hey!

Som overskrift, er der nogen der ved hvilken turbo jeg med fordel kan udskifte den originale med på en Peugeot 307 1.6 HDI 90HK.

På forhånd tak!

Forfatter:  møffe [ 16 jun 2009, 21:09 ]
Titel: 

110hk modellen. men hvor skifte? den std er med op til en 136hk? hvor den med 110hk kan op til 156hk.

Forfatter:  martin306xsi [ 16 jun 2009, 22:37 ]
Titel: 

Møffe> Er du sikker på der er forskel på 90hk og 110hk turbo. Mener forskellen ligger i motorstyring.

Forfatter:  møffe [ 17 jun 2009, 07:20 ]
Titel: 

martin306xsi skrev:
Møffe> Er du sikker på der er forskel på 90hk og 110hk turbo. Mener forskellen ligger i motorstyring.


ikke rigtig. iflg landberg er der. de kan hive flere hk ud af en 90hk´s kontra en 110hk´s bil, jeg har selv en fiesta med 90hk. og den havde allerede da den var 5000km gammel 104,58hk. og nu ca 1 år efter har den kørt 60k og overvejer da at få den rullet igen. den går efterhånden en del bedre.

men ja. jeg kan få den opgraderet ved fords testere både til en 109hk´s (fords tal) og få programmet lagt over fra en 27km/l fiesta. som jeg dog venter lidt med da vores køre 25km/l til dagligt,.

men har da hørt fra et par reservedels puschere at det skulle være den samme turbo. men har stadig ikke hørt noget specifikt. men vi er stadig tilbage til, hvorfor skifte den?

Forfatter:  Dinsen [ 17 jun 2009, 17:16 ]
Titel: 

martin306xsi skrev:
Møffe> Er du sikker på der er forskel på 90hk og 110hk turbo. Mener forskellen ligger i motorstyring.
Forskellen ligger osse i turboen, turboen er bla. variabel på en 110hk, det er den ikke på en 90hk

Forfatter:  Dinsen [ 17 jun 2009, 17:20 ]
Titel: 

møffe skrev:
martin306xsi skrev:
Møffe> Er du sikker på der er forskel på 90hk og 110hk turbo. Mener forskellen ligger i motorstyring.


ikke rigtig. iflg landberg er der. de kan hive flere hk ud af en 90hk´s kontra en 110hk´s bil, jeg har selv en fiesta med 90hk. og den havde allerede da den var 5000km gammel 104,58hk. og nu ca 1 år efter har den kørt 60k og overvejer da at få den rullet igen. den går efterhånden en del bedre.

men ja. jeg kan få den opgraderet ved fords testere både til en 109hk´s (fords tal) og få programmet lagt over fra en 27km/l fiesta. som jeg dog venter lidt med da vores køre 25km/l til dagligt,.

men har da hørt fra et par reservedels puschere at det skulle være den samme turbo. men har stadig ikke hørt noget specifikt. men vi er stadig tilbage til, hvorfor skifte den?


Fordi 136Hk er ikke nok og har hørt at turboen på 110hk er ikke så holdbar når den bliver presset for hårdt. Så det ville jo være skørt at købe og montere en 110hk hvis der fandtes noget bedre. Jeg har tjekket både mercedes og bmw turboerne man normalt monterer på 1. generations hdi motorerne, de passer overhovedet ikke på.

Forfatter:  møffe [ 17 jun 2009, 18:17 ]
Titel: 

okay. :D syntes nu ikke min mangler hk eller moment. men det er dog også i en noget midre bil.

men kender ikke rigtig nogle opgraderinger, så skriv endeligt hvis du høre noget.

Forfatter:  Dinsen [ 17 jun 2009, 18:18 ]
Titel: 

møffe skrev:
okay. :D syntes nu ikke min mangler hk eller moment. men det er dog også i en noget midre bil.

men kender ikke rigtig nogle opgraderinger, så skriv endeligt hvis du høre noget.


Det skal jeg nok :gnaek:

Forfatter:  martin306xsi [ 17 jun 2009, 21:49 ]
Titel: 

Jeg tager fejl, der er forskel på turboerne. Har lige kigget efter, og det er altså to forskellige res. nr.
Jeg mener der står noget med T15 på en af dem, måske begge 2? Er det ik bare at finde en der passer med udst. manifold flange, også lave om på luft og udst. side?

Forfatter:  Dinsen [ 18 jun 2009, 20:26 ]
Titel: 

martin306xsi skrev:
Er det ik bare at finde en der passer med udst. manifold flange, også lave om på luft og udst. side?
Det er jo osse det jeg efterlyser, samt nogle evt erfaringer. For som sagt de turboer jeg har haft fingrene i, har vendt på hovedet når de er blevet monteret. Altså olieindgangen i bunden og udstødnings udgangen i toppen. Og det er ret svært at arbejde videre med.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/