Powerforum
http://powerforum.dk/

Manifold Rødglødene?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=22242
Side 1 af 3

Forfatter:  Hp Ae86 [ 12 jun 2009, 23:25 ]
Titel:  Manifold Rødglødene?

hey drenge

har en rustfri turbo manifold på og en gt2860rs lader, på manifolden er der powerwrap (som jo holder på varmen ergo manifolden "burde" blive mere rødglødene end unden) ved kørsel på omkring 100km/t og 3000 rpm i et længere stk tid ca10 min (ved driftvarm motor) obs der er ikke ladetryk på dette tidspunkt, dog bliver min manifold rødglødene, er det et tegn på at min tænding står for sent? eller bliver en turbomanifold bare rødglødene uden turboen lader?

Forfatter:  møffe [ 12 jun 2009, 23:51 ]
Titel: 

ved alm kørsel bliver min (rustfri) manifold ikke rød. kun hvis den får noget at leve af.

Forfatter:  Hp Ae86 [ 12 jun 2009, 23:52 ]
Titel: 

okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene

Forfatter:  audi 80 1,8 turbo [ 13 jun 2009, 10:56 ]
Titel: 

Hp Ae86 skrev:
okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene


ja... lyder sådan... giv den lidt mere i tænding

Tommy

Forfatter:  MortenSkals [ 13 jun 2009, 10:59 ]
Titel: 

Det var også det mig og HP ville mene vi var ude i.
Tændings mappet er også stadig kun det fra kompressor motoren. men vi fik blanding til at spille nogenlunde i går. . .

Forfatter:  Hp Ae86 [ 13 jun 2009, 12:07 ]
Titel: 

ja det dur bare, men har stadig det olie problem i indsugningen. :s

Forfatter:  natmekanikeren [ 13 jun 2009, 12:25 ]
Titel: 

jeg kan på mit rullefelt logge temp. fra 0 til 1000 grader-AFR-tryk og vaccum-HCppm-co -o2-co2
Det er kun et spørgsml om at få lavet nogle 6 mm gevindhuller til målesonder hvor det nu kunne være relevant at måle

Int. ring 64823804

Mvh Otto

Forfatter:  Dalen [ 13 jun 2009, 15:21 ]
Titel: 

Hp Ae86 skrev:
okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene


Har du kontroll på ditt AFR når du ligger i med den belastningen..?
Det kan være flere feil dette, f.eks for mager(lean) blanding, eller at tenningstidspunkt er for sent.

Hva med tett katalysator, har du kat. på din bil? Eller så kan midtre eller bakre lyddemper være tett, som vil skape trykk på eksosen. Trykk=temperatur økning.

Forfatter:  Hp Ae86 [ 13 jun 2009, 17:58 ]
Titel: 

Dalen skrev:
Hp Ae86 skrev:
okæ så tyder det lidt på min får for sen tænding, vil jeg da mene


Har du kontroll på ditt AFR når du ligger i med den belastningen..?
Det kan være flere feil dette, f.eks for mager(lean) blanding, eller at tenningstidspunkt er for sent.

Hva med tett katalysator, har du kat. på din bil? Eller så kan midtre eller bakre lyddemper være tett, som vil skape trykk på eksosen. Trykk=temperatur økning.


Blandingen er næsten tip top, tændingen har vi nemlig ikke stillet helt vildt på endnu, har ikke katalysator på , udstødningen er 3" med gennemstrømspotter :) så syntes det tyder mest på tændingen

Forfatter:  K-FINN [ 13 jun 2009, 21:25 ]
Titel: 

Tror også det er i tændingsmap du skal lede efeter fejlen.

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/