Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
svejse flanger på en turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=22079 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | notfast [ 11 maj 2009, 11:06 ] |
Titel: | svejse flanger på en turbo |
Er det muligt at skære de gamle flanger af en turbo og svejse andre på ? Nu går jeg næsten ud fra at det kan lade sig gøre, men hvad er holdbarheden ? Eller ville det være bedre at lave adaptor plader ? Jeg overvejer nemlig o det mer vejen frem til en ny turbo til min bil, da jeg ikke rigtig kan finde noget som passer lige på. Bilen er en fiat stilo 1,9 mulitijet 120hk 2007. |
Forfatter: | JerrilD [ 11 maj 2009, 11:11 ] |
Titel: | |
Hvad med en anden manifold? Eller anden flance på manifolden? |
Forfatter: | starion [ 11 maj 2009, 11:53 ] |
Titel: | |
Er da rimelig hurtigt at lave en overgangs flance ![]() |
Forfatter: | notfast [ 11 maj 2009, 12:37 ] |
Titel: | |
Jeg vil gerne bevare manifold standard i tilfælde at bilen skal laves til standard igen. Så jeg ville helst til passe turboen til bilen i stedet for bilen til turboen. Når man svejser i en turbo er det så bare noget man gør som når man normal svejser ? Er der noget man skal vise særlighedsyn til ? |
Forfatter: | Kim Frederiksen [ 11 maj 2009, 12:40 ] |
Titel: | |
notfast skrev: Når man svejser i en turbo er det så bare noget man gør som når man normal svejser ? Er der noget man skal vise særlighedsyn til ?
Jeg ville ikke rode mig ud i at skifte flange på et turbine-hus på en turbo.. huset er jo støbt, og vil meget sandsyneligt give sig når det bliver svejst på grund af den ujævne varmepåføring.. så med mindre at det er en MEGET dygtig svejser, ville jeg få lavet en adapter til at skrue på bilen mellem manifold og turbo.. |
Forfatter: | notfast [ 11 maj 2009, 12:50 ] |
Titel: | |
Kim Frederiksen skrev: notfast skrev: Når man svejser i en turbo er det så bare noget man gør som når man normal svejser ? Er der noget man skal vise særlighedsyn til ? Jeg ville ikke rode mig ud i at skifte flange på et turbine-hus på en turbo.. huset er jo støbt, og vil meget sandsyneligt give sig når det bliver svejst på grund af den ujævne varmepåføring.. så med mindre at det er en MEGET dygtig svejser, ville jeg få lavet en adapter til at skrue på bilen mellem manifold og turbo.. Øv, det var sådan et svar jeg frygtede. Så hvis det ikke kan lade sig gøre at finde noget der passer (thomas, jeg krydser finger), så er adapter plader vejen frem. Tak, for hjælpen. |
Forfatter: | lqs [ 11 maj 2009, 16:12 ] |
Titel: | |
på en forholdsvis billig turbo... var det ikke noget jeg ville frygte. en kæpsvejser, lidt forvarme og langsom afkøling... et par elektroder til sammenføjning af sort og rustfri. MVH søren |
Forfatter: | Lars PH [ 11 maj 2009, 16:32 ] |
Titel: | |
Skal da siges at jeg også engang har svejst en turbo direkt på en manifold Som holdte fint i det år den kørte. Men igen der findes mange forskellige støbe jern typer og nogle kan man altså næsten ikke svejse i men vis det er en bil som skal bruges til hverdag og det er bøvlet at komme til ville jeg ikke gøre det |
Forfatter: | notfast [ 11 maj 2009, 19:15 ] |
Titel: | |
Lars PH skrev: Skal da siges at jeg også engang har svejst en turbo direkt på en manifold
Som holdte fint i det år den kørte. Men igen der findes mange forskellige støbe jern typer og nogle kan man altså næsten ikke svejse i men vis det er en bil som skal bruges til hverdag og det er bøvlet at komme til ville jeg ikke gøre det Det er min hverdags og eneste bil, så den skal gerne være stabil. |
Forfatter: | mh [ 12 maj 2009, 10:40 ] |
Titel: | |
lqs skrev: på en forholdsvis billig turbo... var det ikke noget jeg ville frygte.
en kæpsvejser, lidt forvarme og langsom afkøling... et par elektroder til sammenføjning af sort og rustfri. MVH søren Ville også sige at det er set flere gange især i det svenske rige både med ændring af turbo flanger men også med DIY montering af ekstern wastegate udtag direkte på udstødningshuset m.m. Så lavet med lidt omtanke ville det ikke være en dødsdømt tilpasnings mulighed... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |