Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 maj 2009, 16:36 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Har leget lidt med tanken om, vis man køber sig en ''vand''intercooler,

Og laver sig et opsæt, hvor man montere sin vand intercooler som normalt, men så i stedet for, og køle med vand.
Brugte acetone som har et smelte punkt på -94,8°C
Og så havde beholder med acetone/tøris, med en cirkulations pumpe i,
som der cirkuleret acetonen rundt mellem beholder, og ''vand'' intercooleren.
Tørisen ville nok forsvinde meget hurtig.
Men til en rent 402 maskine kunne det måske være en holdbar løsning.
Men vis vi får en indsugningstemperatur på -60grader(dette er rent gætværk) hvordan tror i de forskellig ting ville reagere såsom dyser og sådan?
Har fundet ud af benzin har et smeltepunkt på -54°c
Så der skal man nok helst ikke komme under :mrgreen:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2009, 18:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
synes jeg mindest at der er noget der har forsøgt med tør is ved intercooler til traktor træk og der bliver det vist tæt på for koldt. eller der ikke er en mærkbar forskel.
Men hvornår har luft sin største masse fylde ved hvilken tempratur for det kan vel ikke betale sig at komme meget under der


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2009, 11:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
http://www.frozenboost.com/product_info ... 203ea7ae7f

Det er en et drag setup, med køler til 1200 hk.

Hvis luften bliver for kold, så begynder alt metallet at trække sig sammen og den bliver utæt i manifolden og andre steder, kunne jeg forstille mig. Der er også en chance for at dyserne fryser til pga, den kondensvand der er i alm. luft...

Det kunne jeg forstille mig...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2009, 23:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lidt strøtanker om emnet.
tøris er rigtigt dårligt til at køle værske med (ved direkte kontakt)
acetone..... hvis det på nogen måde skal med ud at køre i en racerbil... må det være i brandstoftanken, og ingen andre steder,
men der er mange andre muligheder, for at komme langt under lufttemperatur der er det pågældende sted. det er så lige nøjagtig her en væskekølet ladeluftkøler har sin stærke side.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 05:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Lars PH skrev:
synes jeg mindest at der er noget der har forsøgt med tør is ved intercooler til traktor træk og der bliver det vist tæt på for koldt. eller der ikke er en mærkbar forskel.
Men hvornår har luft sin største masse fylde ved hvilken tempratur for det kan vel ikke betale sig at komme meget under der


http://en.wikipedia.org/wiki/File:Atmosphere_model.png

Det ser ud til jo koldere jo bedre...!
fandt ud af vand har sin største masse fylde ved 4grader C. Mystisk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team