Powerforum
http://powerforum.dk/

hvilken benzintryksregulator til volvo t4 med 235 HK
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=21510
Side 1 af 3

Forfatter:  jackass [ 14 jan 2009, 22:49 ]
Titel:  hvilken benzintryksregulator til volvo t4 med 235 HK

hej
jeg har en volvo v40 t4 fra 1997.
den havde nogle små problemer med benzintryksregulatoren deer kunne mærkes en gang imellem.
jeg har så haft den hos BSR for at få en stage 1 (235HK) og nu er den helt gal med benzintryksregulatoren når klampen ryger i bund.
sådan en original benzintryksregulator er meget dyr hos volvo og tænkte at jeg kunne erstatte med en uoriginal. Er der nogen der ved hvilken slags (linær eller prograsiv og hvilked tryk den skal kunne levere) jeg skal bruge til min bil?
jeg mener at den originale sider ved dyssebroen.

på forhånd tak

Forfatter:  JPP [ 14 jan 2009, 23:39 ]
Titel: 

Hvorfra ved du det er benzintryksregulatoren det skulle være galt med?

Forfatter:  jackass [ 15 jan 2009, 08:49 ]
Titel: 

jeg har læst og snakket andre som har haft samme problem med den type bil hvor det var den det var galt med.
jeg har fået skifted tændrør.
jeg ved at det kan være alt muligt andet også men lige nu er det mit mest sandsynlige bud.

Forfatter:  JPP [ 17 jan 2009, 22:03 ]
Titel: 

Med mindre regulatoren er et absolut volvo-problem, og leverandøren (BSR ??) har overset det faktum, så kan du inkl. regulatoren skifte halvdelen af motoren uden at finde fejlen hvis du ikke griber det systematisk an :wink:

Den bedste tjeneste du kan gøre dig selv er at få målt din blanding. Det bør du med en bredbåndslambda enten selv eller på værksted (hvad med de BSR eller hvad de hedder som har leveret varen!?!). Viser det sig så at der er få mager blanding ved WOT (planken i bund), ja så kan du begynde at fejlsøge på blandingen (forudsat at luften/turboen/utætheder ikke er problemet), herunder regulatoren men det er sidste sted jeg vil søge. Derimod vil jeg søge der hvor der i forvejen er kompenseret for de 235hk (ekstra blanding), dvs. chip, styring mm...afhænging af hvordan BSR har lavet det. Fejlkilder her kan være selve justeringen, std. dyser, std. pumpe, brændstof filter mm...

Viser bredbåndslambdaen at det IKKE er blandingen det er galt med, ja så er du i den anden grøft....tændingen.

Forfatter:  HenrikGM [ 17 jan 2009, 23:57 ]
Titel: 

Mål trykket på dysebroen når den skaber sig.....Hvis det er stabilt når den brokker sig, så er det ikke der fejlen er.

Forfatter:  ae86 [ 18 jan 2009, 00:54 ]
Titel: 

Nogen der kender en god lille transducer til at skrue i fuelrailen... til brug sammen med Vems..

Jeg er ikke meget for at eksperimenter med olietryks-sensore e.t.c da jeg ikke lige syntes jeg har tiden eller energien til at lege for meget med brænd..(stof systemet) :lol:

Forfatter:  Morten VJ [ 18 jan 2009, 08:31 ]
Titel: 

ae86 skrev:
Nogen der kender en god lille transducer til at skrue i fuelrailen... til brug sammen med Vems..

Jeg er ikke meget for at eksperimenter med olietryks-sensore e.t.c da jeg ikke lige syntes jeg har tiden eller energien til at lege for meget med brænd..(stof systemet) :lol:


Denne ser interessant ud, men prisen kender jeg ikke.
http://sensing.honeywell.com/index.cfm? ... _id=121537

MVH

Morten

Forfatter:  Morten VJ [ 18 jan 2009, 14:48 ]
Titel: 

Et par muligheder
http://apps.bosch.com.au/motorsport/dow ... essure.pdf
Ellers har Jaguar, og Range Rover en sensor på deres kompressor motorer.

MVH

Morten

Forfatter:  jackass [ 19 jan 2009, 09:05 ]
Titel:  det skulle efter signed være et problem med T4'ern

hvordan kan jeg måle benzin trykket da det kun er et problem når jeg køre og turbotrykket er højt?
Hvilket benzin tryk skal der minimum være?

Forfatter:  Morten VJ [ 19 jan 2009, 18:13 ]
Titel: 

Selve grundtrykket med slukket motor, og benzinpumpen kørende.
De kan man finde i et datablad, eller rephåndbog.
Jeg plejer at bruge en lang slange og tape manometret fast til forruden.
Total tryk= grundtryk+ ladetryk.

MVH

Morten

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/