Powerforum
http://powerforum.dk/

Hvilken Rx7 motor er bedst til formålet?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=21309
Side 1 af 3

Forfatter:  LionTamer [ 22 nov 2008, 20:38 ]
Titel:  Hvilken Rx7 motor er bedst til formålet?

Hey gutter.

Jeg ved at der er et par gutter herinde som er helt tosset med wankel/rotary motorer... ;)

Så jeg vil lige høre jer ad:

Jeg skal igang med et projekt på sidelinien, som er en Opel Kadett B som skal have en lille tur. den er total rustfri, men uden bagtøj, motor, gearkasse osv... Så hvorfor ikke lave en Opel med bikube i? :lusket:


Efter hvad jeg har læst på nopistons, så skulle en 13B turbo være sagen. Men hvad siger i herinde?

Og hvad gør man lige hvis man skal bruge sådan en motor komplet? Skal man bare have fat i en person som kan importere en komplet nosecut, så man har det hele monteret i en snude? Dette må ihvertfald gøre det lettere at flytte dele over i den anden vogn.. :reading:

Forfatter:  lqs [ 22 nov 2008, 21:43 ]
Titel: 

du må lige starte med at finde ud af om det skal være sug eller turbo?
2-3 eller 4 kamre!
hvis det skal være noget rimeligt standard ala frontcut..
er GADBJERG MOTORIMPORT det mest seriøse sted i MEGET stor omkreds! sådan en ombygning er lavet masser af gang. bare ikke lige her omkring. held og lykke med spændende projekt. MVH søren

Forfatter:  ae86 [ 22 nov 2008, 22:28 ]
Titel: 

lqs skrev:
du må lige starte med at finde ud af om det skal være sug eller turbo?
2-3 eller 4 kamre!
hvis det skal være noget rimeligt standard ala frontcut..
er GADBJERG MOTORIMPORT det mest seriøse sted i MEGET stor omkreds! sådan en ombygning er lavet masser af gang. bare ikke lige her omkring. held og lykke med spændende projekt. MVH søren


Hvor vil du finde et 4 kammer front cut ?? mig bekendt er alle 4 kammer custom made ... med mindre du tænker på R26J (787B & RX-792P).. og hvis du gør så god jagt .. hvis du lykkes med at finde en så skal du nok frem med den helt store tegne dreng .. ville ikke undre mig hvis prisen på sådanne en motor alene lå i omegnen af en 1/2 mill eller mere og så er der ikke tale om et front cut .. eller et rear-cut i dette tilfælde

Men der er noget med Lada byggede noget 4 kammer rotor til det rusiske militær.. men det har været i slut 80'erne start 90'erne


Edit: Mazda byggede faktisk en 4 rotor (2002) men du skal til bage til 1971- for at finde en .. den var på 2L og 180hk -> http://www.rotaryengineillustrated.com/ ... eries.html

Forfatter:  LionTamer [ 22 nov 2008, 23:00 ]
Titel: 

Jamen personligt er jeg da mest til en 3'er, men en 2'er med masser af suge hk ku også være fedt når det nu er i sådan en gammel bil. Ja, det er set før.. men folk holder kortene tæt ind til kroppen, så jeg står lidt på bar bund mht opbygningen.

Regner med at WankelKim snart kommer på banen med en masse god info.. hehe.

Jeg tror også det er den mest optimale bil at lave dette på, da der er vold meget plads i motorrummet, og samtidig en meget lav egenvægt i race trim..

Edit, ja den 20'er kan lave vanvittig mange hk.. Men skulle vist også være tung som bare fanden..

Forfatter:  lqs [ 23 nov 2008, 00:50 ]
Titel: 

ae86 skrev:
lqs skrev:
du må lige starte med at finde ud af om det skal være sug eller turbo?
2-3 eller 4 kamre!
hvis det skal være noget rimeligt standard ala frontcut..
er GADBJERG MOTORIMPORT det mest seriøse sted i MEGET stor omkreds! sådan en ombygning er lavet masser af gang. bare ikke lige her omkring. held og lykke med spændende projekt. MVH søren


Hvor vil du finde et 4 kammer front cut ?? mig bekendt er alle 4 kammer custom made ... med mindre du tænker på R26J (787B & RX-792P).. og hvis du gør så god jagt .. hvis du lykkes med at finde en så skal du nok frem med den helt store tegne dreng .. ville ikke undre mig hvis prisen på sådanne en motor alene lå i omegnen af en 1/2 mill eller mere og så er der ikke tale om et front cut .. eller et rear-cut i dette tilfælde.
bemærk sætningen =hvis det skal være noget rimeligt standard ala frontcut! det jeg mente var egentlig ikke at det var muligt at købe sådan en motor i GRINDSTED. altså den med 4 kamre.
angående det her med den store tegnedreng, så blev jeg for ca fem år siden tilbudt en hjemmebygget 4kamret sugemotor minus motor styrring til ca 120000kr. køreklar og afprøvet. omkring 600hk. så ejeren køre i sin gadebil med samme motor flere gange. himmelsk lyd! nok om det.
ring til EGON sidst på ugen og hør hvad han har/kan skaffe. for gode ideer chek sider fra NZ og AUSTRALIEN. søg på GERINI muligvis stavet rigtig=meget tæt på vores kadett c. MVH søren

Men der er noget med Lada byggede noget 4 kammer rotor til det rusiske militær.. men det har været i slut 80'erne start 90'erne


Edit: Mazda byggede faktisk en 4 rotor (2002) men du skal til bage til 1971- for at finde en .. den var på 2L og 180hk -> http://www.rotaryengineillustrated.com/ ... eries.html

Forfatter:  LionTamer [ 23 nov 2008, 01:31 ]
Titel: 

Nogen ide om hvad sådan en snude kan koste?

Er der egentlig gearkasse med når det er front cut af en baghjulstrækker?

For ellers så går der rygter om at gearkassen fra en Mazda b2600i er den samme som fra en TurboII... Hvilket jo gør det lidt nemmere at finde en til projektet...

Forfatter:  LionTamer [ 23 nov 2008, 11:45 ]
Titel: 

Synes ikke der kommer noget på google osv når jeg søger på Gerini... Kun en eller anden fransk model fra dameblade.. haha..

Forfatter:  lqs [ 23 nov 2008, 12:00 ]
Titel: 

prøv at søg på HOLDEN GEMINI!
prøv evt at søge på sidder med biler tilsalg fra NZ eller AUSTRALIEN.
frontcut er med gearkasse, ledningsnet mm. de allerfleste er lige til at starte op. så komplette er de. ring til firmaet ang pris.MVH søren

Forfatter:  lqs [ 23 nov 2008, 12:07 ]
Titel: 

http://www.trademe.co.nz/Browse/Motors/Cars.aspx prøv at skriv/søg på ROTARY..... der kommer et par sjove biler frem så!

Forfatter:  LionTamer [ 23 nov 2008, 14:26 ]
Titel: 

Jeps... Holden/Isuzu Gemini... Så kommer der nogen vilde. Men ikke rigtig nogen med Rotary power.. Mere med syge V8'ere osv.. hehe.

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/