Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Turbo og Seat Ibiza 1,4 16v 100HK http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=21049 |
Side 1 af 6 |
Forfatter: | Lasse H. Jensen [ 16 sep 2008, 19:25 ] |
Titel: | Turbo og Seat Ibiza 1,4 16v 100HK |
Hej allesammen. Jeg har en Ibiza 1,4 16v 100HK (6L) fra 2007. Er det muligt at eftermontere en lille turbo på sådan en 1,4 motor. Mine bekymringer går på om motoren kan holde til det. Kompressionsforholdet på min nuværende motor er 1 : 10,5. Er det så nødvendigt at købe smede stempler, tykkere toppakning og dyser osv ?. Jeg skal kun bruge et ladetryk på 0,3 eller 0,4 bar ? Det er en vw BBZ motor som sidder i bilen. Samme motor som sidder i en vw polo 4. Tak på forhånd... ![]() |
Forfatter: | LionTamer [ 16 sep 2008, 20:47 ] |
Titel: | |
kunne du ikke bruge svarene fra Seatclub og vagcars til noget? Hehe.. |
Forfatter: | Lasse H. Jensen [ 16 sep 2008, 21:15 ] |
Titel: | |
hehe jo da... men skal have indsamlet så meget information som jeg kan... skal være helt sikker inden jeg går igang... ![]() har iøvrigt tænkt mig at købe 270HKUNIVERSALKIT fra turbomotor.dk |
Forfatter: | BANDIT [ 16 sep 2008, 21:28 ] |
Titel: | .. |
Lige for af afklare det . Du forventer ikk at hente 270 hk med 0.3 - 0.4 bar vel ![]() Mht Dyser er du nok nød til at finde ud af hvor store de orginale er, men du burde kunne hente 30 - 40hk mere på std dyser |
Forfatter: | Lasse H. Jensen [ 16 sep 2008, 22:22 ] |
Titel: | |
nej, som en start er det omkring de 30hk og 40hk jeg ude efter... da jeg er nybegynder inden for dette emne, er mit nuværende mål at få eftermonteret en turbo på en motor som stadig skal være stabil. Men BANDIT du mener nok det er muligt at få monteret en lille turbo med et ladetryk på 0,3 eller 0,4 bar uden motoren skal have den store omgang ? hvad med tændingsbanken og timet tændingen. hvad skal jeg være opmærksom på her ? |
Forfatter: | BANDIT [ 17 sep 2008, 09:44 ] |
Titel: | .. |
Ja , min focus har kørt med både kompressor og turbo(ikk samtidig) på std indmad med 0.4 bar i ladetryk og 0.6 på kompressoren med standart dyser. Dog med en toppakning der er lidt tykkere , men den har så os kørt 30.000 - 40.000 km med kompressoren med 185 - 200 hk (orginalt 130hk) Men jeg kender ikk det store til de motorer , ved ikk om de har nogen svage sider. Den motor jeg kører med er utrolig stærk med std indma. |
Forfatter: | Lasse H. Jensen [ 17 sep 2008, 11:13 ] |
Titel: | |
okay, mange tak fordi du ville dele din erfaring med mig... ![]() men da du kørte med turbo og kompressor, havde du problemer med tændingsbanken ? fik du desuden timet tændingen ? er der nogen som har erfaring med en BBZ motor 1,4 16v, om den skulle have nogle svage sider ? |
Forfatter: | Zorak [ 17 sep 2008, 11:30 ] |
Titel: | |
Tror sgu nok du bliver lidt ked af det hvis du køber sådan en 270 hestes kit.. Du skal nok nærmere have fat i en T25 turbo eller sådan noget i den størrelse hvis den skal kunne få gang i den.. Har selv kørt med 0,4 bar ladetryk på min motor med std indmad (nu neddrejede stempler) uden problemer.. |
Forfatter: | Lasse H. Jensen [ 17 sep 2008, 11:46 ] |
Titel: | |
hehe.. det er skam heller ikke planen at jeg vil få kittet til at yde alle 270hk... men det er næsten ikke muligt at få noget der er billigere.. får jo næsten alt hvad jeg skal bruge, hvis jeg køber det kit... |
Forfatter: | Zorak [ 17 sep 2008, 14:25 ] |
Titel: | |
Lasse H. Jensen skrev: hehe.. det er skam heller ikke planen at jeg vil få kittet til at yde alle 270hk... men det er næsten ikke muligt at få noget der er billigere.. får jo næsten alt hvad jeg skal bruge, hvis jeg køber det kit...
Ja men turboen er jo også til den rimeligt store side til din motor.. Tror ikke du kan få gang i den... En turbo kan jo også blive for stor til formålet... |
Side 1 af 6 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |