Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Turbovalg til 2.0l 16v motor, mål = 300hk http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=21035 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 11 sep 2008, 20:32 ] |
Titel: | Turbovalg til 2.0l 16v motor, mål = 300hk |
Hej guys... Skal lave et lille projekt på en 2.0Turbo 16v saab-motor. Målet er 300hk, lidt over eller under er acceptabelt. Krav til turbo er: Garret Kugleleje-turbo (grundet spool-up tid) T25-flange grundet manifold Intern wastegate 300hk er et forholdsvist beskedent krav, men ønsker heller ikke 2 bars ladetryk for at nå dem... Der er arrangeret for Siemens deka 630cc dyser, front monteret IC i alu, 3" udstødning fra turbo. Motorstyring bliver individuel mapping af bilens standard motorstyring der fint kan kapere effekten. Koblingen er ligeledes skiftet til kraftigere grej der kan klare sagerne... Jeg har kigget på en Garrett GT2860RS 340hk som på linket: http://shop.scanturbo.dk/pi/Garrett_GT2 ... 58_23.aspx Er der andre bud på turbo-valg? Mvh, Daniel. |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 12 sep 2008, 08:27 ] |
Titel: | |
GT2860RS... mega fed turbo og virkelig god til 2 liters motorer. min kørte rigtig godt synes jeg |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 15 sep 2008, 10:23 ] |
Titel: | |
Tak for svaret...! Andre der har ideer? Ellers tyder det vist på det skal være en RS'er...! Hvor meget tryk/ca-effekt kørte du med på den, Lasse? Daniel. |
Forfatter: | efterz [ 15 sep 2008, 11:57 ] |
Titel: | |
Jeg ville klart også vælge 2860RSéren.... der er til ca 340hk... Du kunne også tage GT2860R, og få højere moment og lidt tidligere ladetryk.... men den topper også omkring de 300-310hk... Jeg har selv brugt GT2860RS på min SEAT i de gode gamle dage, inden det blev vildere, men det var en fin lader, med rigtig god spoolup, selv på min 1.8l... |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 15 sep 2008, 13:24 ] |
Titel: | |
Ok, lyder fornuftigt, jeg tror det bliver sådan en omgang så... Daniel. |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 15 sep 2008, 13:49 ] |
Titel: | |
jeg ladede ca 1,7, grundet noget boostcreap. det hang sammen med at jeg havde købt et T3 turbinehus til den, og det hus der er lavet at ATP turbo, der er WG hullet ud til WG for småt til hvad jeg havde brug for... det virkede ok, men ikke så smart lavet af dem. ville klart holde mig til det originale hus hvis jeg skulle ha sådan en turbo igen en dag |
Forfatter: | møffe [ 15 sep 2008, 14:32 ] |
Titel: | |
Yugo Turbo skrev: jeg ladede ca 1,7, grundet noget boostcreap. det hang sammen med at jeg havde købt et T3 turbinehus til den, og det hus der er lavet at ATP turbo, der er WG hullet ud til WG for småt til hvad jeg havde brug for... det virkede ok, men ikke så smart lavet af dem. ville klart holde mig til det originale hus hvis jeg skulle ha sådan en turbo igen en dag ville du gerne have højere eller lavere tryk end de 1,7bar? for var ikke klar over at man kunne få T3 hus til en T25 turbo, men det giver da bestemt flere muligheder.
|
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 15 sep 2008, 21:05 ] |
Titel: | |
Jeg bryder lige ind med et spørgsmål.. Hvor kan man få T3 huset til Gt2860'eren? Dennis |
Forfatter: | Jesper H [ 16 sep 2008, 04:30 ] |
Titel: | |
Volvo-Dennis skrev: Jeg bryder lige ind med et spørgsmål.. Hvor kan man få T3 huset til Gt2860'eren?
Dennis Scanturbo |
Forfatter: | Daugbjerg [ 16 sep 2008, 06:53 ] |
Titel: | |
Hej, vi sælger ikke T3 huse til GT2860RS og GT2871 mere, fordi de desværre ikke er gode nok. Så de fåes kun med org. T25 hus og flange. Men så ved man også at man får høj kvalitet. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |