Powerforum
http://powerforum.dk/

Et spørgsmål ang. BOV ....hjælp...
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=21001
Side 1 af 2

Forfatter:  Kim Jørgensen [ 04 sep 2008, 13:25 ]
Titel:  Et spørgsmål ang. BOV ....hjælp...

Jeg har siden montering af Rotrex kompressor på min bmw 528i (M52B28)
haft problemer med at bilen kører ujævnt ved dellast.
jeg har 2 gange været hos RH og få den indkørt og begge gange har jeg fået at vide at det er fordi min kompressor opbygger meget tryk der så presser på gasspjældet.

til at starte med havde jeg monteret 1stk bov (en billig der fulgte med kittet) det fik jeg at vide det ikke var nok så der skulle 2 på..!! det løste så heller ikke problemet, jeg har så indkøbt en ny bov (turbosmart plumb back) der er justerbar og den har jeg indsat istedet for én af de andre, men det hjælper heller ikke....

kan det virkelig passe at 2 bov ikke er nok til at lufte ud...?? jeg køre kun med 0,8 bar ladetryk...!!

Forfatter:  Hp Ae86 [ 04 sep 2008, 16:50 ]
Titel: 

lyder meget underligt, fik anbefalet en 2stemplet til min, men flyt da gasspjældet så det sidder før kompressoren så er du over det problem:)

Forfatter:  JPP [ 04 sep 2008, 16:51 ]
Titel: 

Har du luftmængdemåler (LMM), og i såfald hvor er den placeret i systemet? Efter eller før BOV-opsætningen?

Forfatter:  Kim Jørgensen [ 04 sep 2008, 20:37 ]
Titel: 

JakobM skrev:
Har du luftmængdemåler (LMM), og i såfald hvor er den placeret i systemet? Efter eller før BOV-opsætningen?


ja den køre med LMM... rækkefølgen er = filter, LMM, Kompressor, intercooler,(BOV), gasspjæld.

mine BOV'er er af den recirkulerende type og de sidder placeret tæt på gasspjældet, og retur luften bliver sendt tilbage mellem LMM og kompressor.

Forfatter:  Kim Jørgensen [ 04 sep 2008, 20:41 ]
Titel: 

Hp Ae86 skrev:
lyder meget underligt, fik anbefalet en 2stemplet til min, men flyt da gasspjældet så det sidder før kompressoren så er du over det problem:)


Det med at flytte spjældet er virkelig aller sidste mulighed... det kan da ikke passe man ikke kan få det til at køre på den anden måde...!! der er mig bekendt solgt et hav af kompressor kits til bmw'er og jeg har ikke hørt at de skulle have samme problem... :cry:

Forfatter:  JPP [ 04 sep 2008, 21:07 ]
Titel: 

Kim Jørgensen skrev:
JakobM skrev:
Har du luftmængdemåler (LMM), og i såfald hvor er den placeret i systemet? Efter eller før BOV-opsætningen?


ja den køre med LMM... rækkefølgen er = filter, LMM, Kompressor, intercooler,(BOV), gasspjæld.

mine BOV'er er af den recirkulerende type og de sidder placeret tæt på gasspjældet, og retur luften bliver sendt tilbage mellem LMM og kompressor.


Ok, da retur rammer efter LMM så skulle LMM stadig registrere den falske sugede luft gennem BOV ved dellast. Ellers klassisk fejl.

Forfatter:  JPP [ 04 sep 2008, 21:21 ]
Titel: 

Ok, lidt tankespin...... Dellast...80km/t 5. gear på motorvej. Bov er åben grundet vakuum i manifold. Gasspjæld næsten lukket. Kompressor kører, lukker mere luft ud gennem bov end motoren suger. Dvs. luft ud af bov. Luften går retur til "kammer" mellem lukket LMM og indsug kompressor. Så kan kan kompressoren i princippet skyde den luft den har lyst igennem bov, mens LMM registrere dette uden at det går i motoren. Dvs. LMM registere evt. mere luft og blander derefter. Prøv at sætte LMM efter kompressoren og bov dvs. mellem bov og gaspjæld. Måske jeg er helt way off her en torsdag aften, men jeg tror det er din LMM der spiller dig et puds.

Forfatter:  Kim Jørgensen [ 05 sep 2008, 06:09 ]
Titel: 

JakobM skrev:
Ok, lidt tankespin...... Dellast...80km/t 5. gear på motorvej. Bov er åben grundet vakuum i manifold. Gasspjæld næsten lukket. Kompressor kører, lukker mere luft ud gennem bov end motoren suger. Dvs. luft ud af bov. Luften går retur til "kammer" mellem lukket LMM og indsug kompressor. Så kan kan kompressoren i princippet skyde den luft den har lyst igennem bov, mens LMM registrere dette uden at det går i motoren. Dvs. LMM registere evt. mere luft og blander derefter. Prøv at sætte LMM efter kompressoren og bov dvs. mellem bov og gaspjæld. Måske jeg er helt way off her en torsdag aften, men jeg tror det er din LMM der spiller dig et puds.


Fredag morgen er en skidt dag at tænke på :coffee: men ved at lede luften igennem LMM vil den så ikke måle den samme luft 2 gange....??

når den går ujævnt ved dellast, så kan det ikke måles på lamda tal og ej heller på volt spænding på LMM....

For forsøgets skyld prøvede jeg at pille fjederen ud af den ene BOV igår, men det blev det hverken ringere ellere bedere af...???

Forfatter:  audi 80 1,8 turbo [ 05 sep 2008, 09:51 ]
Titel:  Re: Et spørgsmål ang. BOV ....hjælp...

Kim Jørgensen skrev:
Jeg har siden montering af Rotrex kompressor på min bmw 528i (M52B28)
haft problemer med at bilen kører ujævnt ved dellast.
jeg har 2 gange været hos RH og få den indkørt og begge gange har jeg fået at vide at det er fordi min kompressor opbygger meget tryk der så presser på gasspjældet.

til at starte med havde jeg monteret 1stk bov (en billig der fulgte med kittet) det fik jeg at vide det ikke var nok så der skulle 2 på..!! det løste så heller ikke problemet, jeg har så indkøbt en ny bov (turbosmart plumb back) der er justerbar og den har jeg indsat istedet for én af de andre, men det hjælper heller ikke....

kan det virkelig passe at 2 bov ikke er nok til at lufte ud...?? jeg køre kun med 0,8 bar ladetryk...!!


Hva med dine tændrør... er de standard... er de for kolde kan den godt have tendens til at køre underligt ved dellast... når den så pår noget peber bliver de tilpas varme til at den går ok.... bare et gæt

Tommy

Forfatter:  Kim Jørgensen [ 05 sep 2008, 11:45 ]
Titel:  Re: Et spørgsmål ang. BOV ....hjælp...

audi 80 1,8 turbo skrev:
Kim Jørgensen skrev:
Jeg har siden montering af Rotrex kompressor på min bmw 528i (M52B28)
haft problemer med at bilen kører ujævnt ved dellast.
jeg har 2 gange været hos RH og få den indkørt og begge gange har jeg fået at vide at det er fordi min kompressor opbygger meget tryk der så presser på gasspjældet.

til at starte med havde jeg monteret 1stk bov (en billig der fulgte med kittet) det fik jeg at vide det ikke var nok så der skulle 2 på..!! det løste så heller ikke problemet, jeg har så indkøbt en ny bov (turbosmart plumb back) der er justerbar og den har jeg indsat istedet for én af de andre, men det hjælper heller ikke....

kan det virkelig passe at 2 bov ikke er nok til at lufte ud...?? jeg køre kun med 0,8 bar ladetryk...!!


Hva med dine tændrør... er de standard... er de for kolde kan den godt have tendens til at køre underligt ved dellast... når den så pår noget peber bliver de tilpas varme til at den går ok.... bare et gæt

Tommy


Jeg køre med standard platin tændrør...

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/