Powerforum
http://powerforum.dk/

Tuning af Mazda 626 1,8
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20952
Side 1 af 2

Forfatter:  Flyvemyren [ 20 aug 2008, 21:24 ]
Titel:  Tuning af Mazda 626 1,8

Tjae, det er jo nok ikke sådan en bil som ALLe tuner :D men har sgu kastet mig ud i projektet. Så ville høre hvad jeg egentlig kunne gøre ve den for at få flere heste ud af den?

Tinger der er gjort:

Anden bagpotte (gennemstrøms)
Bananmanifold
Åbent luftfilter
K&N powerblanket
K&N coolpipe
Kerr Nelson K1 10mm HT Racing Wires (tændrørskabler)
Spark Plug Performance Denso Iridium (tændrør)

Forfatter:  BANDIT [ 20 aug 2008, 22:44 ]
Titel:  ..

Knaster og takthjul
Hæve kompr
Portet topstykke
Væk med cat
komplet 2 - 2½" udstødning
Større gasspjæld
LFM fra større motor
Evt en justerbar benzintryk´s regulator :D
Evt en chipning

Men nok nemmere med en 2.0 eller en V6

Forfatter:  david [ 21 aug 2008, 00:59 ]
Titel: 

Sikkert også meget billigere med en større motor

Forfatter:  Flyvemyren [ 21 aug 2008, 16:44 ]
Titel: 

Problemet skulle så også ligge i at 2,0 udgaven skulle være mere skrøbelig at tune :) efter hvad jeg har hørt.
Men der findes godt nok J-spec dele til den (j-spec motoren er en 2,0 med 170 heste std.... dog er den umulig at opdrive)

Forfatter:  Flyvemyren [ 21 aug 2008, 16:58 ]
Titel: 

Ellers laver man vel snigeren? :d

Får smidt en 2,0 i.
Skarpere knaster.
Og dette kit :D
http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html

Forfatter:  BANDIT [ 21 aug 2008, 21:25 ]
Titel: 

Flyvemyren skrev:
Ellers laver man vel snigeren? :d

Får smidt en 2,0 i.
Skarpere knaster.
Og dette kit :D
http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html


turboløsningen gir klart mest for pengene , og skarpere knaster er måske ikk det første jeg ville smide pengene efter i den løsning.

Forfatter:  Flyvemyren [ 21 aug 2008, 21:26 ]
Titel: 

BANDIT skrev:
Flyvemyren skrev:
Ellers laver man vel snigeren? :d

Får smidt en 2,0 i.
Skarpere knaster.
Og dette kit :D
http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html


turboløsningen gir klart mest for pengene , og skarpere knaster er måske ikk det første jeg ville smide pengene efter i den løsning.


Hvad ville det så være? :)

Forfatter:  JerrilD [ 22 aug 2008, 02:09 ]
Titel: 

Hvorfor ikke bare lave et lowbuged turboprojekt??? Hjemmelavt manifold osv?? Det er jo set før at folk godt kan bygge sådan noget lowbuged....

Forfatter:  Flyvemyren [ 22 aug 2008, 18:35 ]
Titel: 

JerrilD skrev:
Hvorfor ikke bare lave et lowbuged turboprojekt??? Hjemmelavt manifold osv?? Det er jo set før at folk godt kan bygge sådan noget lowbuged....


Har INGEN anelse om hvad jeg skal bruge af dele til sådan et kit, men hvis du evt kan lave en liste, ville det satme være drømmeprojektet :D

EDIT: Fandt følgende:
J-SPEC (JDM) FS-ZE Intake Camshaft (2.0L 4cyl) (skulle give 10 heste på hjulene)

J-SPEC (JDM) FS-ZE Piston Set (2.0L 4cyl) (skulle hæve kompressionen til 10.4:1)

Ville disse to ting være gode at smide i? (i en 2,0 motor selvfølgelig)

Forfatter:  lqs [ 22 aug 2008, 19:46 ]
Titel: 

Flyvemyren skrev:
Problemet skulle så også ligge i at 2,0 udgaven skulle være mere skrøbelig at tune :) efter hvad jeg har hørt.
Men der findes godt nok J-spec dele til den (j-spec motoren er en 2,0 med 170 heste std.... dog er den umulig at opdrive)
den der motor der er UMULIG at opdrive... hvor har du prøvet at bestille/købe den? MVH søren

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/