Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Tuning af Mazda 626 1,8 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20952 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Flyvemyren [ 20 aug 2008, 21:24 ] |
Titel: | Tuning af Mazda 626 1,8 |
Tjae, det er jo nok ikke sådan en bil som ALLe tuner ![]() Tinger der er gjort: Anden bagpotte (gennemstrøms) Bananmanifold Åbent luftfilter K&N powerblanket K&N coolpipe Kerr Nelson K1 10mm HT Racing Wires (tændrørskabler) Spark Plug Performance Denso Iridium (tændrør) |
Forfatter: | BANDIT [ 20 aug 2008, 22:44 ] |
Titel: | .. |
Knaster og takthjul Hæve kompr Portet topstykke Væk med cat komplet 2 - 2½" udstødning Større gasspjæld LFM fra større motor Evt en justerbar benzintryk´s regulator ![]() Evt en chipning Men nok nemmere med en 2.0 eller en V6 |
Forfatter: | david [ 21 aug 2008, 00:59 ] |
Titel: | |
Sikkert også meget billigere med en større motor |
Forfatter: | Flyvemyren [ 21 aug 2008, 16:44 ] |
Titel: | |
Problemet skulle så også ligge i at 2,0 udgaven skulle være mere skrøbelig at tune ![]() Men der findes godt nok J-spec dele til den (j-spec motoren er en 2,0 med 170 heste std.... dog er den umulig at opdrive) |
Forfatter: | Flyvemyren [ 21 aug 2008, 16:58 ] |
Titel: | |
Ellers laver man vel snigeren? :d Får smidt en 2,0 i. Skarpere knaster. Og dette kit ![]() http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html |
Forfatter: | BANDIT [ 21 aug 2008, 21:25 ] |
Titel: | |
Flyvemyren skrev: Ellers laver man vel snigeren? :d
Får smidt en 2,0 i. Skarpere knaster. Og dette kit ![]() http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html turboløsningen gir klart mest for pengene , og skarpere knaster er måske ikk det første jeg ville smide pengene efter i den løsning. |
Forfatter: | Flyvemyren [ 21 aug 2008, 21:26 ] |
Titel: | |
BANDIT skrev: Flyvemyren skrev: Ellers laver man vel snigeren? :d Får smidt en 2,0 i. Skarpere knaster. Og dette kit ![]() http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html turboløsningen gir klart mest for pengene , og skarpere knaster er måske ikk det første jeg ville smide pengene efter i den løsning. Hvad ville det så være? ![]() |
Forfatter: | JerrilD [ 22 aug 2008, 02:09 ] |
Titel: | |
Hvorfor ikke bare lave et lowbuged turboprojekt??? Hjemmelavt manifold osv?? Det er jo set før at folk godt kan bygge sådan noget lowbuged.... |
Forfatter: | Flyvemyren [ 22 aug 2008, 18:35 ] |
Titel: | |
JerrilD skrev: Hvorfor ikke bare lave et lowbuged turboprojekt??? Hjemmelavt manifold osv?? Det er jo set før at folk godt kan bygge sådan noget lowbuged....
Har INGEN anelse om hvad jeg skal bruge af dele til sådan et kit, men hvis du evt kan lave en liste, ville det satme være drømmeprojektet ![]() EDIT: Fandt følgende: J-SPEC (JDM) FS-ZE Intake Camshaft (2.0L 4cyl) (skulle give 10 heste på hjulene) J-SPEC (JDM) FS-ZE Piston Set (2.0L 4cyl) (skulle hæve kompressionen til 10.4:1) Ville disse to ting være gode at smide i? (i en 2,0 motor selvfølgelig) |
Forfatter: | lqs [ 22 aug 2008, 19:46 ] |
Titel: | |
Flyvemyren skrev: Problemet skulle så også ligge i at 2,0 udgaven skulle være mere skrøbelig at tune den der motor der er UMULIG at opdrive... hvor har du prøvet at bestille/købe den? MVH søren
![]() Men der findes godt nok J-spec dele til den (j-spec motoren er en 2,0 med 170 heste std.... dog er den umulig at opdrive) |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |