Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Kompressor med Wastegate http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20920 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | 2fat2fly [ 13 aug 2008, 19:50 ] |
Titel: | Kompressor med Wastegate |
Har lade mig fortælle at man ikke kan have en Wastegate på en kompressor motor ! passer det ? |
Forfatter: | JensM [ 13 aug 2008, 19:54 ] |
Titel: | |
Ja det vil ikke gavne noget som helst, da man ikke regulere ladetrykket på en kompressor med sådan en. Kun Turbo motorer man bruger ekstern Wastegate. |
Forfatter: | Hp Ae86 [ 13 aug 2008, 20:18 ] |
Titel: | |
som jens siger er der intet at bruge den til, ladetrykket på kompressoren bliver jo reguleret af gearingen...derfor du sætter et størrer remhjul på krumbassen...eller eventuelt et mindre på kompressoren |
Forfatter: | BANDIT [ 15 aug 2008, 22:07 ] |
Titel: | .. |
Men derfor vil en synsmand altid regne det for en effektforøgelse på over 20% , hvis det er det du fisker efter ![]() |
Forfatter: | Slavteren [ 16 aug 2008, 09:47 ] |
Titel: | |
har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%... altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar. ![]() |
Forfatter: | 2fat2fly [ 16 aug 2008, 12:18 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...
altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar. ![]() Mener de gamlg Bmw 2002 turbo ikke havde wastegate ![]() |
Forfatter: | klyfax [ 16 aug 2008, 12:40 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: har diskuteret lige det dilemma med en ven der er synsmand, det er IKKE automatisk over 20% hvis du bruger kompressor. teksten siger specifikt at det er trykladning med wastegate der automatisk regnes for tuning over 20%...
altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar. ![]() Lille turbo, begrænsing i indsug, udstøding, mulighedere er mange, men ik holdbare... |
Forfatter: | Slavteren [ 16 aug 2008, 19:24 ] |
Titel: | |
nej, men kunne man til syn lave nummeret så trykladningen måske kunne skrives i papirerne, vil man nok ha lidt mindre risiko for problemer på landevejen. |
Forfatter: | Danielsito [ 17 aug 2008, 20:54 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: altså hvis man kunne opfinde en anden måde at styre trykket på en turboladning end wastegate ville den også være gangbar.
![]() Man kan montere en bleed/overtryksventil, der udleder alt over det ønskede tryk. Så vidt jeg husker brugte de det på (nogen af?) Formel 1 bilerne, da de kørte med tryk. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |