Powerforum
http://powerforum.dk/

Oil catch på turbo motor
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20914
Side 1 af 1

Forfatter:  martin høj [ 11 aug 2008, 22:17 ]
Titel:  Oil catch på turbo motor

Hej med jer.
Fedt forum der er her ;-)
er ved og montere turbo på corolla 4age.
har et enkelt spørsmål.
mht oil catch. vil ikke have olie dampe i motorrum.
og olie i insug.
har lavet en lille tegning.er jeg helt galt på den ??
Den ventil jeg mener er en grå ventil jeg har fra tidligere projekt.
Den kan åbne og lukke alt efter tryk/vacum.

MVH: Martin

Vedhæftede filer:
oilcatch.jpg
oilcatch.jpg [ 42.18 KiB | Vist 2142 gange ]

Forfatter:  Morten VJ [ 12 aug 2008, 06:13 ]
Titel: 

Jeg ville glemme alt om tilslutning på indsugnings manifolden.
Du har netop brug for ventilationen ved tryk, og høje omdrejninger.
Og det er her du lukker systemet.
Monter slangen før turboen.

MVH

Morten

Forfatter:  martin høj [ 12 aug 2008, 14:40 ]
Titel: 

Dvs.
Du mener jeg skal montere en slange fra luftfilter til oilcatch og fra oilcatch til topdæksel??
Hilsen Martin

Forfatter:  Morten VJ [ 12 aug 2008, 17:28 ]
Titel: 

Ja det mener jeg.
Ok huske at blænde den slange af hvor systemet suger fra.
Den er normalt koblet på før gasspjældet, originalt.
Jeg ved ikke om den sidder på din motor, men såddan er systemet normalt opbygget.
Eller monter den på catch tanken.

MVH

Morten

Forfatter:  Kaas [ 12 aug 2008, 20:49 ]
Titel: 

Men hvorfor den ventil, kan den ikke bare lufte ud hele tiden, både i tomgang samt med tryk og omdr?

Forfatter:  martin høj [ 16 aug 2008, 12:04 ]
Titel: 

Jo den kan den vel.var mere for og få den til og suge oliedampe væk i tomgang.derfor den ventil.
Takker for jeres svar.
Vil rode lidt med det når motor kommer i.
råber højt hvis jeg finder på noget klogt. ;-)

Forfatter:  Morten VJ [ 17 aug 2008, 11:58 ]
Titel: 

martin høj skrev:
Jo den kan den vel.var mere for og få den til og suge oliedampe væk i tomgang.derfor den ventil.
Takker for jeres svar.
Vil rode lidt med det når motor kommer i.
råber højt hvis jeg finder på noget klogt. ;-)


Prøv lige at overveje dettte!
Hvornår har du mest tryk i krumtapshuset, i tomgang? eller maks tryk og omdrejninger???
Et fabriks monteret system kan være godt at tage ideer fra.

MVH

Morten

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/