Powerforum
http://powerforum.dk/

turbo og kompressor
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20895
Side 1 af 3

Forfatter:  Mads B (dk) [ 07 aug 2008, 18:19 ]
Titel:  turbo og kompressor

Hey

Jeg går med en en vinter plan om at bygge en lysholm kompressor på bilen, samtidig med en stor turbo.


Min tidligere plan var at lave et bypass system også køre uden kompressoren når turboen først var godt i gang, men nu har jeg fået en ny ide.


Hvis nogen af jer har set en gm 8-71 med både kompressor og turbo..... så sidder de i serie istedet far paraell altså luftfilter->turbo->kompressor osv.
Der må nødvendigvis smutte nogen HK til drive kompressoren men til gengæld burde man få en helt jævn tryk ombygning.


ideen er så at geare kompressoren til 0.7bar og sætte turbo boost controlleren til 0.8bar før kompressoren, det burde i teorien give 1.5bar.....turboen skal selvfølgelig kunne levere en del luft forholdsvis lavt på mappet.

hvordan ville i lave det ?

Forfatter:  BANDIT [ 07 aug 2008, 18:43 ]
Titel:  ..

Har ikk lige bogen på mig, men jeg mener :reading: at i Graham Bell´s Forced Induction Performance Tuning er der nogle eksembler på det . Har du den

Forfatter:  lqs [ 07 aug 2008, 18:58 ]
Titel: 

hvis du vil ofre pengene på en LYSHOLM... så ser jeg egentlig ingen grund til også at købe en prop til udstødningen! MVH søren

Forfatter:  Mads B (dk) [ 07 aug 2008, 19:26 ]
Titel: 

jeg har en lysholm fra en mazda millenia..... men hvor meget den kan levere af flow og tryk ved jeg ikke


http://www.canadiandriver.com/testdrives/01millenia.htm

Forfatter:  Mads B (dk) [ 07 aug 2008, 19:39 ]
Titel: 

bandit <- de har et af en lancia delta..... hvor de sidder parralle med bypass, magnet kobling, osv

Forfatter:  JPP [ 07 aug 2008, 19:51 ]
Titel: 

Hvis du kører serie og starter med en lille turbo til at lave tryk i starten, skal den vel have forholdsvis lille turbineside. Turbinen/modtrykket vil så begrænse hele setup'et hvis den ikke bypasses. Hvorfor vil du hellere køre serie frem for paralelt som eksemplet med delta'en?

Paralelt giver jo mulighed for at holde modtrykket på minimum, idet den idelle turbo/turbine til det øvre map kan vælges....blot min mening.

Forfatter:  Mads B (dk) [ 08 aug 2008, 04:21 ]
Titel: 

Jeg har da ikke noget at bruge en lille turbo til :wink: ....... jeg har jo kompressoren der lave tryk fra 1000-1500omdr


jeg havde tænkt mig en t4 turbo.... med et passende stort udstødningshus..... da der jo ikke sker noget ved den spooler sent og iøverigt er der jo 70% mere udstødnings gas til rådighed pga. trykket fra kompressoren.

Forfatter:  VAG mekaniker [ 09 aug 2008, 10:14 ]
Titel: 

Var dette ikke en løsning?
Virker fint på en vw, når kompressor ikke for strøm så åbner ventilen ved compressor og luften løber uden om den.
Bare et forslag :up:

Vedhæftede filer:
23832_620_400.jpg
23832_620_400.jpg [ 106.02 KiB | Vist 2248 gange ]

Forfatter:  Mads B (dk) [ 09 aug 2008, 13:18 ]
Titel: 

Jo det ser interresant ud :P ..... næsten samme det samme som jeg havde i tankerne, men bare med kompressoren før turboen..

Der er desværre ikke nogen magnet kobling på den kompressor jeg har.... men måske kan man montere en fra en AC kompr. :D

Forfatter:  luske [ 09 aug 2008, 14:35 ]
Titel: 

Mads B (dk) skrev:
Jo det ser interresant ud :P ..... næsten samme det samme som jeg havde i tankerne, men bare med kompressoren før turboen..

Der er desværre ikke nogen magnet kobling på den kompressor jeg har.... men måske kan man montere en fra en AC kompr. :D


ehh er kompressoren ikke også før turboen på det pic VAG-mekaniker smed ??
er det forresten sådan TFSI hænger sammen ??

MVH Luske

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/