Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Stigende grundladetryk http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20887 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Kaas [ 03 aug 2008, 22:22 ] |
Titel: | Stigende grundladetryk |
Vi har et lille problem på en saab 900 turbo16v med en garrets t3 trim60 turbo. Den stiger i grundladetryk i høje omdr. Jeg har hørt fra andre som har haft samme turbo at de havde samme problem. De løste problemmet ved at sætte en turbine hus på fra en cossie, men de er ikke lige til at finde, så jeg har prøvet nogle forskellige ting bl.a skiftet actuator. Jeg prøvede enda at afmonterer stangen helt, og der steg den sku også. Så skaffede jeg et andet wastegate hus fra usa. Men det hjalp selvfølgelig intet. Så blev min konklution at det må være det hul som sidder imellem turbinehuset og waste gate huset, det må være for lille, det er jo ikke større end afgangs røret på en kadett 1.0. Så jeg har portet hullet så der lige er 1 til 2mm plads rundt til at lukke omkring klappen. Det hjalp lidt, men ikke nok. Så nu er spørgsmålet, hvilken turbo ca magen til, måske størrer kan bruges med samme manifold flange samt olie og vandkølet helst med samme flanger også? Så må der jo en anden turbo til, eller en extern waste gate, men ham der ejer bilen vil helst ikke have sådan én på! Her er lidt billeder. http://pic.ljbk.dk/#0.0 |
Forfatter: | C Madsen [ 03 aug 2008, 23:02 ] |
Titel: | |
boostcreep er en nederen ting .. men det skyldes kort sagt at din wastegate er for lille ... jeg ved at på de fleste garret t3 turboer er der plads til at du kan slibe hullet lidt større for at flowe mere .. tit er det ikke ret meget der skal til.. bare 1,5 mm i hver side kan gøre underværker .. du må bare ikke tage for meget da det kan godt voldsomt ud over din spool , hvis klappen ikke kan dække hullet helt men hvis der bare er 1-2 mm kant er der ingen problemer. MVH Claus |
Forfatter: | Morten VJ [ 04 aug 2008, 05:33 ] |
Titel: | |
Hvor stort er turbinehuset? Det kan godt være det der laver proppen.(højt modtryk tidligt) MVH Morten |
Forfatter: | Kaas [ 04 aug 2008, 07:22 ] |
Titel: | |
Jeg er næsten sikker på den laver proppen. For turbinehuset på udstødnings siden skulle vist være standart, men idet at det er en trim60 så er den større på indsugningssiden, den giver mere luft end en standart t3 turbo. Det med at gøre hullet større, det har jeg gjort. Og det hjalp lidt men ikke nok, det vil du også kunne se på nogle af billederne på ovenstående link. |
Forfatter: | C Madsen [ 04 aug 2008, 07:31 ] |
Titel: | |
doh ... jeg havde lige misset dit link af ren nysgerrighed hvor meget tryk kører i med ? |
Forfatter: | Kaas [ 04 aug 2008, 07:57 ] |
Titel: | |
Planen er et fast ladetryk på ca 1 bar, men nu er jeg nd til at skrue så langt ned i grundladetryk at den starter ved 0.3 - 0.4 bar og efter 5000 omdr, så stiger den op til 1 bar i grundladetryk. Det er bare monster træls, så det ender nok med en anden turbo. |
Forfatter: | C Madsen [ 04 aug 2008, 09:04 ] |
Titel: | |
okey .. det var da helt sygt ... hvad trim har du på udstødingssiden ?? 0.42.... for hvis det er tilfældet .. er du nok bedre tjent med en anden turbo. ellers er det bare at være kreativ og kaste en ekstern wastegate på den ? ![]() |
Forfatter: | Kaas [ 04 aug 2008, 16:14 ] |
Titel: | |
Ja, vi må hellere kaste en anden turbo på, men hvilken én passer på, den behøver ikke at have en waste gate på, bare den er beregnet til en waste gate med 5 bolte, vi har nemlig allerede en intern waste gate med vclamp samt 3" direkte udgang. |
Forfatter: | Morten VJ [ 04 aug 2008, 17:14 ] |
Titel: | |
Det burde være muligt at finde et 5 bolt udstødnings hus med A/R 63. Og beholde resten af turboen. MVH Morten |
Forfatter: | fordtosserne [ 04 aug 2008, 18:17 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: Det burde være muligt at finde et 5 bolt udstødnings hus med A/R 63.
Og beholde resten af turboen. MVH Morten ford escort mark 4 rs turbo kører os med en en t3 turbo og med 5 bolts hul usdtødningshus kan ikke huske om de har A/R 48 eller A/R 60 den har os vandkøling dem er der rimlig tit nogle til salg af |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |