Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
low budget turbo projekt. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20841 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | C.Sørensen [ 23 jul 2008, 22:50 ] |
Titel: | low budget turbo projekt. |
hejsa alle sammen. længe siden . jeg skal have gang i et lille hygge projekt . Bilen: Golf II 1.6 motor kode PN dvs den med halv elektronisk karburator ![]() kompresions forhold 9:1 standart ( bør jeg sænke det ? jeg siger nej ) sund og rask 122000km helt magen til den mere kendte 1.8 på nær slaglængden, stempeler er ens osv. følgene stumper har samlet støv alt for længe på hylden. # Turbo Garrett T25 med støbejern manifold. # Gti 8V indsugnings manifold hvor der laves plads til 4 dyser dvs svejses bøsninger i den. # G60 indsprøjtningsanlæg & tændings anlæg består af strømfordeler motorledningsnet motorstyrring med mapsensor kan klar op til 1 bars tryk uden chip dysebro med dyser plus regulator spjældhus med pot meter vand og ladetryks sensor G60 tændrør lambda sonde tomgangs regulator (lufttilskuds ventil) banke sensor # intercooler fra MB sprinter 2" indtag & udtag # 2,5" hjemme bygget udstødning 1 bagpot # 2,5" downpipe # blowoff ventil enkelt membran # div trykrør olie - rør& slanger - ladetryks ur - olie temp ur - olie tryks ur # bundkar fra Golf II GTD med udtag til olie returløb # olie filter konso Golf II GTD med udtag til olie frem løb # sport luftfilter skum type ligen HKS # benzin pumer fra Golf Gti til k-anlæg ca 5bars stabil tryk Er der noget som jeg har overset ![]() det meste er plug and play håber 140 / 150 hk men det er ikke afgørene mest af alt bare for sjov og fordi stumperne er i hus og bilen bare står og glor ( bliver ikke brugt til daglig ). håber på lidt indput fra jeg gutter Mvh C.Sørensen |
Forfatter: | Wildert [ 24 jul 2008, 06:18 ] |
Titel: | |
Hvordan vil du trimme det? |
Forfatter: | Runesm [ 24 jul 2008, 11:30 ] |
Titel: | |
Kig bla Lars PH's polo 1,1 under projektgalleri |
Forfatter: | C.Sørensen [ 24 jul 2008, 14:18 ] |
Titel: | |
satser på boksen selv klar det mest selv det gør den da på G60 , men skal selvfølgelige grundjusteres samt fin justering af tændingen. kender en som har en blandings måler som nok kunne lånes til at tjekke om det er i orden. |
Forfatter: | audi 80 1,8 turbo [ 24 jul 2008, 21:23 ] |
Titel: | |
C.Sørensen skrev: satser på boksen selv klar det mest selv det gør den da på G60 ,
men skal selvfølgelige grundjusteres samt fin justering af tændingen. kender en som har en blandings måler som nok kunne lånes til at tjekke om det er i orden. hvis G60 stryringen bliver monteret korekt med bankesensor og de dyser der hører til og alt er som det er på G60 motoren originalt burde du ikke få nogen problemer i det vil jeg heller ikke mene. TOMMY |
Forfatter: | C.Sørensen [ 24 jul 2008, 21:26 ] |
Titel: | |
det bliver forbudet som det skal det hele er plus and play i sikrings boksen det eneste der ellers skal til , er et benzin pumpe relæ i sikrings boksen. |
Forfatter: | Morten VJ [ 24 jul 2008, 21:33 ] |
Titel: | |
En g60 motor har kompressor, Og motoren der der tale om her får en lille turbo. ændret kompforhold, anden knastaksel. Så self. vil en g60 motorstyring passe ![]() Der findes andre måder at ødelægge en motor på, men nok ikke lige så sjove. Programmet i motorstyringen passer bare ikke. ![]() MVH Morten |
Forfatter: | C.Sørensen [ 24 jul 2008, 22:17 ] |
Titel: | |
det er gjordt flere gang før at monteret turbo på G60 motorer uden problemer jeg er bekendt med. hvis den har bankesensor og mapsensor samt lambda sonden til hjælpe sig og den er lavet til at håntere trykladning . men man skal jo starte et sted. vi kan jo ikke alle køre med Megasquirt eller hvad pokker de nu hedde alle disse motor styrringer |
Forfatter: | HSJ [ 24 jul 2008, 22:27 ] |
Titel: | |
Been there, done it..... = Glem det ![]() ![]() |
Forfatter: | C.Sørensen [ 24 jul 2008, 23:54 ] |
Titel: | |
vil fortælle mig lidt om den opsætning du kørt med? hvilke problemer løb du ind i ? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |