Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 21:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 jul 2008, 12:12 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Indlæg: 30
Geografisk sted: Nordjylland, 9900
Nu har jeg siddet og luret halv meget inde på en del svenske sider, og der er uhyggeligt mange af dem der får lavet ovenstående ved deres blok, men sys ikke jeg har kunne finde et sted hvor der 100% står udpenslet hvordan denne operation i bund og grund virker.

Er selve pyramide ringen lavet i så præsic en højde at den går op og skære sig fast i topstykket når dette blir spændt ned, og derved får de mulighed for at køre så højt tryk på deres motore?
-eller famler jeg rundt i mørke, og smider underlige teorier ud :D

Billede

_________________
Billede
| 325i cab | BBS LM 18" | Rotrex C30-94 Kompressor - evt. til salg |


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 18:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Lige precis og så væk med flammeringene...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 18:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Skal du bruge infoen, hvis ja: lad os høre mere om projektet.

Hvis du bare nørder af nysgerrighed, så er det også ok ;-)

Hvis man synes tilspændingsmoment på bolte blev mere kompliceret end bare spænde lortet sammen, så blev det lige meget mere indviklet da pyramideringene kom ind i billedet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 19:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Undskyld min dampmaskine-ignorance, men hvorfor er der fræst riller fra cylinderen og ud i siden af blokken ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 19:19 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
HenrikGM skrev:
Skal du bruge infoen, hvis ja: lad os høre mere om projektet.

Hvis du bare nørder af nysgerrighed, så er det også ok ;-)


Henrik,

Sæt du bare gang i tasterne, vi ved jo du gerne vil, og vi vil gerne vide mere ;-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: skæreringe
Indlæg: 27 jul 2008, 20:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
Kører med toppakning af samme princip på traktoren...

Har lavet en fræsning rundt om foringen på 3mm, og lavet ringe som måler 3*3mm med en reifning 1 på inder og ydre kant så den er 1mm bred på toppen. De klemmes 0.15 mm når der er spændt std moment...
bruger også en std pakning hvor jeg fjerner ringen, klipper så bare en lille sprække til at lukke evt. fejl kompresion ud. samme funktion som fræsningen har fra cyl til siden af blokken på billedet...

Kan godt være der klemmes for meget/lidt men det virker :rock:

Nogen fede formler eller erfaringer???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 20:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Hvad er fejlkompression :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2008, 23:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
har brugt det med spor i toppen også. gode erfaringer. en toppakning fra T HANSEN til 100kr holder til literydelser på den anden side 300hk ...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2008, 20:04 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Indlæg: 30
Geografisk sted: Nordjylland, 9900
HenrikGM skrev:
Skal du bruge infoen, hvis ja: lad os høre mere om projektet.

Hvis du bare nørder af nysgerrighed, så er det også ok ;-)

Hvis man synes tilspændingsmoment på bolte blev mere kompliceret end bare spænde lortet sammen, så blev det lige meget mere indviklet da pyramideringene kom ind i billedet.


Det er vist lidt både og... Har haft en rotrex på et stykke tid nu, men mere vil jo ha mere, så der skal ske noget nyt til efteråret :D
Da jeg har alle midler til rådighed til at lave sån en operation med de pyramide ringe, så er det kraftigt til overvejelse.

starion skrev:
Kører med toppakning af samme princip på traktoren...

Har lavet en fræsning rundt om foringen på 3mm, og lavet ringe som måler 3*3mm med en reifning 1 på inder og ydre kant så den er 1mm bred på toppen. De klemmes 0.15 mm når der er spændt std moment...
bruger også en std pakning hvor jeg fjerner ringen, klipper så bare en lille sprække til at lukke evt. fejl kompresion ud. samme funktion som fræsningen har fra cyl til siden af blokken på billedet...

Kan godt være der klemmes for meget/lidt men det virker

Nogen fede formler eller erfaringer???

Har du kun lavet rejfningen op imod topstykket? Hvordan pakker den så ned imod bundrammen?

_________________
Billede
| 325i cab | BBS LM 18" | Rotrex C30-94 Kompressor - evt. til salg |


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2008, 20:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
er pyramide ringen bar en drejet fætter som er en 1/10 del højere end fræsningen eller hvordan virker det? og i hvilket matriale?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team