Powerforum
http://powerforum.dk/

Malpassi benzintryksregulator SKOD
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20818
Side 1 af 2

Forfatter:  Runesm [ 19 jul 2008, 22:07 ]
Titel:  Malpassi benzintryksregulator SKOD

NU brækker jeg mig simpelthen snart!
Enten kører den 0,0 bar benzintryk, eller også kører den fuld drøn. Ingen af delene duer til karburatoren, som enten sulter, eller sprøjter benzin ud over alt.

Får vi den endelig indstillet til 0,2 bar, det er ligemeget om det er med et indgangssignal på -0,8 eller om det er atmosfærisk 0,0 - første gang den ser en rystelse, lige når vi sætter i bakgear og vil ud af indkørslen, så klapper den sammen indvendigt og drukner bilen med 1(uret går ikke til mere) bar plus plus plus.

Det er en malpassi regulator købt til karburator-turbo formål, og vi har endda lige haft den skilt af for at tjekke efter skidt, men den er alt for simpel og stort dimensioneret indvendigt til at det kan have betydning.

Der sidder en fjeder indvendigt der trykker på en membran som har fat i en "nåle"-ventil, men vi skal skrue så meget på justeringsskruen at fjederen er trykket helt sammen og den står på sine stop, før vi begynder at få resultater på vores benzintryksur. Det er nok også grunden til den ekstremt lille margen mellem total tryk, eller total mangel på samme.
Jeg har tænkt på at se om jeg kan finde en strammere fjeder i håbet om at fjederen kunne overtage sin egentlige funktion.

Jeg skulle bare lukke gas ud, for jeg er satme gal på den nu! Det kan ikke passe at en regulator til 500 kr skal te sig som absolut pis.

Forfatter:  JPP [ 19 jul 2008, 22:36 ]
Titel: 

Kan godt følge dig, OG er der noget der ikke må ske så er det en sammenklappet membran/regulator i varmt motorrum. Har prøvet det selv ved kold opstart - heldigvis var det slangen lige over benzinpumpen som hoppede af først :shock:

Forfatter:  Runesm [ 19 jul 2008, 22:41 ]
Titel: 

JakobM skrev:
Kan godt følge dig, OG er der noget der ikke må ske så er det en sammenklappet membran/regulator i varmt motorrum. Har prøvet det selv - heldigvis var det slangen lige over benzinpumpen som hoppede af først :shock: det begyndte at lugte lidt i kabinen under bagsædet :stop:


Det der sker når benzintrykket går i max er bare bilen drukner ØJEBLIKKELIGT, så der er ingen tvivl. Det plejer at komme når man lige sætter den i bakgear og kobler til, bang så er den der. Selvom man lige har stået og justeret.

Forfatter:  HenrikGM [ 19 jul 2008, 23:02 ]
Titel: 

Meget stor pumpe?

Forfatter:  Yugo Turbo [ 20 jul 2008, 10:15 ]
Titel: 

ikke for at være idiot, men har du vendt den korrekt? jeg har haft sådan en en gang og kom til at vende den forkert. fik det til at køre, men den var voldsomt følsom på justeringen. da jeg endelig fandt fejlen vendte jeg den korrekt og så blev alt meget lettere...

bare en tanke, på baggrund af pinlig erfaring :oops:

Forfatter:  Runesm [ 20 jul 2008, 10:20 ]
Titel: 

Ifølge pilene i bunden og det papir der lå i kassen er den rigtig monteret. Den øverste er tryk-signal, den der peger nedaf er retur til tanken, og den der sidder i den side hvor der er plads til to studser er tryk ind, og så den sidste der er tilbage er til karburatoren. De sidste to studser er der endda pile til.

Forfatter:  Yugo Turbo [ 20 jul 2008, 10:25 ]
Titel: 

det var de to i bunden jeg var kommet til at bytte om på... :oops:

Forfatter:  Runesm [ 20 jul 2008, 10:37 ]
Titel: 

Der er ikke to i bunden? Der er 2 midt i der er vandrette og peger hver sin vej, så er der 1 ovenover der er vandret også, og så er der 1 i bunden der peger ned af

Kode:
<--
<---->
  V


Sådan

Forfatter:  Yugo Turbo [ 20 jul 2008, 21:50 ]
Titel: 

hvad i alverden skal man med 4 studser?

1 til benzin ind fra pumpen
1 til benzin ud til karburatoren
og den sidste til tryk reguleringen

hvad gør nummer 4?

der er vel retur i karburatoren, eller er det en retur til det benzin der ikke kommer ud til karburatoren?

Forfatter:  kristoffer [ 20 jul 2008, 23:00 ]
Titel: 

Yugo Turbo skrev:
hvad i alverden skal man med 4 studser?

1 til benzin ind fra pumpen
1 til benzin ud til karburatoren
og den sidste til tryk reguleringen

hvad gør nummer 4?

der er vel retur i karburatoren, eller er det en retur til det benzin der ikke kommer ud til karburatoren?


retur til benzin, sådan var det i den jeg havde i saab'en

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/