Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Oil Catch Tank http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20799 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | 2fat2fly [ 15 jul 2008, 21:06 ] |
Titel: | Oil Catch Tank |
Skal have sådan en monteret, men er der foreskel på dem for kan ikke se det ud fra text eller billedet. Har læst dem fra Protuna skulle være helt tomme, altså ingen skildvæg eller noget, er det et problem eller er de alle lavet sådan ? http://www.protune.dk/product_info.php? ... ucts_id=54 http://shop.scanturbo.dk/pi/Oil_Catch_T ... 22_51.aspx http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=73 |
Forfatter: | Wildert [ 15 jul 2008, 21:38 ] |
Titel: | Re: Oil Catch Tank |
2fat2fly skrev: Skal have sådan en monteret, men er der foreskel på dem for kan ikke se det ud fra text eller billedet.
Har læst dem fra Protuna skulle være helt tomme, altså ingen skildvæg eller noget, er det et problem eller er de alle lavet sådan ? http://www.protune.dk/product_info.php? ... ucts_id=54 http://shop.scanturbo.dk/pi/Oil_Catch_T ... 22_51.aspx http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=73 Det ER et problem at de er helt tomme, og jeg vil give min højre arm på alle de tre du linker til er helt ens - bare farven der har en anden lyd. Jeg har selv samme model - købt på Ebay, og den er så modificeret for rent faktisk at få olietågen til at fortætte sig - så virker det... Den er proppet med 3-4 af de helt grove stålsvampe, og på den ene studs er der loddet et rør indvendigt, som tvinger tågen mindst halvvejs ned i beholderen og ned til stålsvampene hvor den så fortætter sig. Det nedsætter den effektive kapacitet til ca. halvdelen, men tilgengæld så virker den efter hensigten. Jeg har tidligere kørt med en tom beholder (større), og det var et mega problem at hele motorrummet blev sølet til i olietåge. Nu er det bare spotless altid, men jeg skal tømme den efter hvert løb. |
Forfatter: | JDJ [ 15 jul 2008, 22:10 ] |
Titel: | |
Jeg har også sådan en billig en uden ind mad i. Jeg har sat en slange i indvendigt på indgangs studsen som går helt ned i bunden af den. Havde overvejet det med stål uld men vidste ikke om det kunne skade, da jeg har studs i bunden af den som går tilbage til bundkaret på motoren. Så slipper jeg jo for at tømme den ![]() ![]() Efter jeg satte slangen i er jeg sluppet af med 90% af olie tågen. Ville nok bare købe en ordenligt en fra starten af, tror ikke de er så meget dyrere. Hvis der skal ofres lige så meget pakning på alle de billige for at få dem tætte, som der skulle på min så løber det snart op i det samme ![]() ![]() |
Forfatter: | BMWcab [ 15 jul 2008, 22:29 ] |
Titel: | |
Lækkert jeg lige faldte over denne tråd... Jeg har nemlig os fået sån en helt tom olie tønde der, og tænkte os at det sku var underligt der ikk var noget indeni. Men min plan var os at lave et rør der gik helt ned til bunden, og så nogen gode stål svampe i. |
Forfatter: | Wildert [ 16 jul 2008, 06:21 ] |
Titel: | |
Røret skal ikke helt til bunden hvis det er meningen at den kun skal fungere som opsamler. Så snart olien står over rørets bund, så kommer der en del modstand, og så er hele pointen med catch can'en (lav modstand på udluftningen så man ikke sprænger pakdåser, etc.) gået fløjten. Derfor: Halvvejs ned, og tøm den ofte! Når jeg ser på hvad det er for noget snav jeg ofte tømmer af, så vil jeg BESTEMT ikke så meget som overveje at returnere det til krumtapshuset - det er jo værre end originalen! Det meste af det der fortætter sig i min, er kondensvand fra når bilen står stille i garagen, bliver flyttet lidt rundt osv. Det er meget lidt olie den samler op, og en hel del vand som kommer fra luften over tid => beige mayonaise-agtigt slam i catch can'en. Jeg kan dog se at hvis der er kort mellem løb, og jeg ikke har flyttet meget på bilen og lavet andre korte opstarter i den, så er det meget mere olie-agtigt det jeg samler op, og der er meget mindre af det. |
Forfatter: | JDJ [ 16 jul 2008, 16:02 ] |
Titel: | |
I min er slangen selvfølgeligt også skåret skrå af sådan luften kan komme ud. I starten havde jeg den heller ikke til at gå retur i bundkaret, og det olie der kom i tanken var egenligt pænt og ren, så derfor satte jeg returen på. Det kan selvfølgeligt godt være at det er kommet til at se anderledes ud nu da der er kommet en del mere tryk på. Vil da i hvertfald prøve at lukke retur slangen for at se hvordan det den samler op ser ud. Kører jo i bilen dagligt, så det kunne jo være lækkert at kunne slippe for at skulle huske på at rende og tømme den beholder. ![]() |
Forfatter: | BMWcab [ 16 jul 2008, 19:33 ] |
Titel: | |
JDJ skrev: Kører jo i bilen dagligt, så det kunne jo være lækkert at kunne slippe for at skulle huske på at rende og tømme den beholder.
![]() Du kan jo bare være et miljø svin - Ånd ud i det fri ![]() |
Forfatter: | Wildert [ 16 jul 2008, 20:51 ] |
Titel: | |
BMWcab skrev: JDJ skrev: Kører jo i bilen dagligt, så det kunne jo være lækkert at kunne slippe for at skulle huske på at rende og tømme den beholder. ![]() Du kan jo bare være et miljø svin - Ånd ud i det fri ![]() Men hvis man har den ombygget så den rent faktisk separerer olien (så man sparer sig at få hele motorrummet fedtet ind i olietåge), så SKAL man tømme uanset om man ånder ud i det fri. Ellers skal man lave et drænrør ud på vejen, men er det ikke liiiiige latterligt nok ![]() |
Forfatter: | JDJ [ 16 jul 2008, 21:11 ] |
Titel: | |
BMWcab skrev: JDJ skrev: Kører jo i bilen dagligt, så det kunne jo være lækkert at kunne slippe for at skulle huske på at rende og tømme den beholder. ![]() Du kan jo bare være et miljø svin - Ånd ud i det fri ![]() Det har jeg prøvet som en nødløsning indtil jeg fik Catch tanken på, ved ikke om du er klar over hvor meget svineri det giver? ![]() ![]() |
Forfatter: | Wildert [ 16 jul 2008, 21:22 ] |
Titel: | |
JDJ skrev: BMWcab skrev: JDJ skrev: Kører jo i bilen dagligt, så det kunne jo være lækkert at kunne slippe for at skulle huske på at rende og tømme den beholder. ![]() Du kan jo bare være et miljø svin - Ånd ud i det fri ![]() Det har jeg prøvet som en nødløsning indtil jeg fik Catch tanken på, ved ikke om du er klar over hvor meget svineri det giver? ![]() ![]() Ja ellers er catch can'en totalt lige meget - så kan man bare sætte et filter for enden af slangen ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |