Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
diesel og kompressor? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20604 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Excess [ 14 jun 2008, 15:00 ] |
Titel: | diesel og kompressor? |
Jeg er jo igang med mit golf 1 diesel projekt og sad og tænkte på hvordan sådan en diesel motor motor har det med kompressore fra benzin motore? og om det er svært at få til at køre.. |
Forfatter: | Runesm [ 14 jun 2008, 16:22 ] |
Titel: | |
I mit hovede er det en bolt-on. Hvis du kan få det til at snurre med en bars penge som max tryk, så hvorfor ikke? Så skal den bare lige ha' nogen gange i max-mængde skruen så den får nok at leve af. |
Forfatter: | Brisse [ 14 jun 2008, 16:46 ] |
Titel: | |
Men kan det svare sig i forhold til en turbo? Kompressoren giver selvf. luft helt fra tomgang, men bundtræk plejer jo ikke lige at være en dieselmotors store problem. |
Forfatter: | Excess [ 14 jun 2008, 17:26 ] |
Titel: | |
Brisse skrev: Men kan det svare sig i forhold til en turbo?
Kompressoren giver selvf. luft helt fra tomgang, men bundtræk plejer jo ikke lige at være en dieselmotors store problem. Det er netop det bundtræk som jeg godt kunne tænke mig at opleve ![]() |
Forfatter: | Excess [ 17 jun 2008, 14:25 ] | ||
Titel: | |||
Jeg er ved at få fat i en skrue kompressor til mit diesel projekt. Ville lige høre hvor om i tror det her kan fungere? skal jeg montere en form for by-pass ventil? ![]()
|
Forfatter: | Mads B (dk) [ 17 jun 2008, 15:07 ] |
Titel: | |
der er ingen grund til bypass på en diesel..... der er jo ikke noget gasspjæld ![]() |
Forfatter: | lqs [ 17 jun 2008, 15:45 ] |
Titel: | |
hvor kommer skrue kompressoren til at sidde i forhold til centrifugal kompressoren? MVH søren |
Forfatter: | Excess [ 17 jun 2008, 18:31 ] |
Titel: | |
Mads B (dk) skrev: der er ingen grund til bypass på en diesel..... der er jo ikke noget gasspjæld
![]() Det ved jeg, Det var mere for at prøve at have en chance for at styre ladetrykket. Kan jeg virkelig kun styre det ved at skifte remhjul? Søren det er en Eaton m45 som jo egentlig er en Roots type hvor rotorne er blevet drejet/skruet 60 grader i en spiral som de selv forklarer. Men den er hvad jeg forstår som en skrue kompressor og er udemærket godt klar over at min illustration ikke er 100% korrekt, men regnede med at man lige havde fantasi selv. da det egentlig bare er en redigeret udgave af en illustration her på PP. Mvh Jon |
Forfatter: | ae86 [ 17 jun 2008, 20:14 ] |
Titel: | |
Excess skrev: Søren det er en Eaton m45 som jo egentlig er en Roots type hvor rotorne er blevet drejet/skruet 60 grader i en spiral som de selv forklarer. Men den er hvad jeg forstår som en skrue kompressor
Forkert !!! det er stadigt en ROOTS kompressor Bare fordi rotorne/lobes er snoet så er det IKKE en skrue kompressor ... de er snoet for at mindske trykpulser Prøv at søge lidt herinde for det har været oppe et par gange |
Forfatter: | Excess [ 17 jun 2008, 20:54 ] |
Titel: | |
ae86 skrev: Excess skrev: Søren det er en Eaton m45 som jo egentlig er en Roots type hvor rotorne er blevet drejet/skruet 60 grader i en spiral som de selv forklarer. Men den er hvad jeg forstår som en skrue kompressor Forkert !!! det er stadigt en ROOTS kompressor Bare fordi rotorne/lobes er snoet så er det IKKE en skrue kompressor ... de er snoet for at mindske trykpulser Prøv at søge lidt herinde for det har været oppe et par gange For pokker altså ![]() ![]() |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |