Powerforum
http://powerforum.dk/

Nu en anden benzinpumpe, hva' så med den?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20507
Side 1 af 2

Forfatter:  Runesm [ 28 maj 2008, 16:50 ]
Titel:  Nu en anden benzinpumpe, hva' så med den?

Nu har jeg så fundet en anden, hvad siger i så til den?

Billede
Billede
Billede
Billede

Det skulle være hovedpumpen til biler med k-jet anlæg. Er det bare sagen eller hva'?






Det der stod før skrev:
Jeg har fået fingrene i en benzinpumpe:

http://img261.imageshack.us/img261/4631 ... 892az4.jpg
http://img261.imageshack.us/img261/3473 ... 893vu3.jpg
http://img76.imageshack.us/img76/7259/2 ... 895no1.jpg

Det skulle være en primærpumpe fra en BMW (Skulle passe til rigtig mange af modellerne fra midt-90'erne).
Kender i denne, og kan jeg bruge denne som en ekstern pumpe?

PS: Svaret lige her nedenunder fra morten er ikke sludder hvis i læser denne quote-boks!

Forfatter:  Morten VJ [ 28 maj 2008, 16:57 ]
Titel: 

Det er en pumpe beregnet til montering i tanken.
Så den kan ikke bruges til ekstern montering.

MVh

Morten

Forfatter:  Runesm [ 28 maj 2008, 17:21 ]
Titel: 

Sgu og satans. Så må jeg af med den igen. Tak skal du ha' :)

Forfatter:  Runesm [ 29 maj 2008, 15:18 ]
Titel: 

Så er emnet opdateret med ny benzinpumpe, hva synes i så denne gang?

Forfatter:  audi 80 1,8 turbo [ 29 maj 2008, 21:07 ]
Titel: 

Runesm skrev:
Så er emnet opdateret med ny benzinpumpe, hva synes i så denne gang?


Jeg syntes den er fin :D det er en ekstern

hvad er nummeret på den


Tommy

Forfatter:  Runesm [ 29 maj 2008, 21:13 ]
Titel: 

Det er en biltema, og den hedder 52-202 i varenummer.
Den sku' passe på noget volvo både med og uden turbo, og så med K-Jet anlæg, så den kan køre 5 bar kontinuerligt, som det kræves på K-Jet.
Der er en gut i sverige der også tæsker rundt med dem, og han valgte så lige at teste dem.

"Med två pumpar flödade de 7,1lit/min 3,4bar 13,5v

Med tre st 52-202 pumpar:
9,7lit/min 3,4bar 13,7v
9,2lit/min 5,0bar 13,7v
8,3lit/min 6,0bar 13,5v"

Er det ikke fint?

Forfatter:  ae86 [ 29 maj 2008, 21:29 ]
Titel: 

Hvis denne tråd skal være brugbar i fremtiden, så er det ikke smart at rette i det orginale indlæg ... nu er det morten siger noget sluder (hvilket jo egentligt er som det plejer :tooth: )

Forfatter:  audi 80 1,8 turbo [ 29 maj 2008, 21:58 ]
Titel: 

Runesm skrev:
Det er en biltema, og den hedder 52-202 i varenummer.
Den sku' passe på noget volvo både med og uden turbo, og så med K-Jet anlæg, så den kan køre 5 bar kontinuerligt, som det kræves på K-Jet.
Der er en gut i sverige der også tæsker rundt med dem, og han valgte så lige at teste dem.

"Med två pumpar flödade de 7,1lit/min 3,4bar 13,5v

Med tre st 52-202 pumpar:
9,7lit/min 3,4bar 13,7v
9,2lit/min 5,0bar 13,7v
8,3lit/min 6,0bar 13,5v"

Er det ikke fint?


8.3 l/min v 6.0 bar= 498 l/t :shock: ..... det vil jeg godt love dig at den under ingen omstændigheder giver.... men til et par hunrede heste er den højst sansynligt rigtig fin... k-jet pumper er som regel ikke så ringe enda.

min er også en k-jet pumpe som efter det som jeg kan finde på den vist giver 150-160 l/t v 5.5-6 bar.... det er så 2.5 l/min.... vil tro at den giver op mod 200 l/t v(og med lidt god vilje også noget over :) ) 3-4 bar

Forfatter:  Runesm [ 29 maj 2008, 22:51 ]
Titel: 

Jamen sødeste pusling da, læs antallet af pumper der står opgivet. Den første måling er med 2 pumper, og den 2. måling er med 3 pumper :D

Men min plan er at køre uden forfødepumpe, så jeg glæder mig lidt til at se om det kan køre.

Der var også en på det svenske forum jeg lurede lidt info der kørte med 2 pumper og en catchtank med forføde. Hans kammerat havde klemt returslangen, og de ku' ik forstå hvorfor den var så svær at mappe, selvom det var nogle relativt store dyser.

Efter et par tusind km så han så fejlen, og satte et måleur på. 14 bars benno-tryk! Så dyserne var pludselig 1600cc dyser :tooth:

Forfatter:  audi 80 1,8 turbo [ 30 maj 2008, 08:28 ]
Titel: 

Runesm skrev:
Jamen sødeste pusling da, læs antallet af pumper der står opgivet. Den første måling er med 2 pumper, og den 2. måling er med 3 pumper :D

Men min plan er at køre uden forfødepumpe, så jeg glæder mig lidt til at se om det kan køre.

Der var også en på det svenske forum jeg lurede lidt info der kørte med 2 pumper og en catchtank med forføde. Hans kammerat havde klemt returslangen, og de ku' ik forstå hvorfor den var så svær at mappe, selvom det var nogle relativt store dyser.

Efter et par tusind km så han så fejlen, og satte et måleur på. 14 bars benno-tryk! Så dyserne var pludselig 1600cc dyser :tooth:


jamen kæreste ven da :)

rigtig nok... det havde jeg overset.... så lyder det i mine ører ikk usansynligt... sikket en fin benz pumpe

Tommy

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/