Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Valg af Garrett Turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20461 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Schmedegaard [ 22 maj 2008, 09:44 ] |
Titel: | Valg af Garrett Turbo |
Hej jeg er igang med et projekt, og står mellem 2 valg af turbo http://shop.scanturbo.dk/pi/Garrett_GT2 ... 63_23.aspx eller http://shop.scanturbo.dk/pi/Garrett_GT3 ... 64_23.aspx Motoren det drejer sig om er en SR20DET (2,0) med 264 knaster. Og ønsket effekt vil ligge i leje af 380-400 Hk Kun seriøse svar ønskes ![]() |
Forfatter: | efterz [ 22 maj 2008, 09:46 ] |
Titel: | |
Jeg ville vælge en 3076R, den den fås med T3 flange og større turbinehuse. Jeg ville være ked af at presse 400hk igennem et T25 turbinehus. (Læs: modtryk, tændingsbanken mv.) |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 22 maj 2008, 11:15 ] |
Titel: | |
hvordan passer kompr map'et til din motor.... jeg ved at med en gt2876 på ca18det'et får man surge i de lav omdr. map's her --> www.turbobygarrett.com calculator her --> http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php |
Forfatter: | Schmedegaard [ 22 maj 2008, 12:09 ] |
Titel: | |
Jeg ved ikke helt hvad der sker i toppen af GT30 grafen, men ellers tror jeg ikke jeg får det store problem med surge (her taler vi om Turbo-tøven ved lave omdr ik?) http://www.squirrelpf.com/turbocalc/gra ... duct_id=37 Men ret mig hvis jeg tager fejl... Jeh har ikke prøvet at bruge den calculator før ![]() "efterz" T3076R kan ikke være der. Jeg har talt med H-Daughbjerg, og de siger T2873R, men den kan fysisk heller ikke være der pga det større tubinehus..... så det bliver nok T3071R med lille trim |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 22 maj 2008, 12:25 ] |
Titel: | |
ifølge din graf køre du med 2.5bars tryk ![]() du skal huske at ændre omdr til der hvor forventer at have max tryk/hk osv ![]() ![]() |
Forfatter: | Schmedegaard [ 22 maj 2008, 13:25 ] |
Titel: | |
![]() Nu hvor jeg har talt med lidt flere mennesker, bliver jeg i tvivl om T3071R er lidt overraded... Bliver en T3071 mon for stor? Måske det skulle være noget T28 med Noget A/R 0,86 Måske: http://shop.scanturbo.dk/pi/Garrett_GT2 ... 61_23.aspx Please help.... Jeg skal bestemme mig i dag ![]() Jeg har lavet disse kurver: http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ind ... ap_sel2=37 Hvad for én er bedst? Hvor på kurven skal linien ligge? |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 22 maj 2008, 13:56 ] |
Titel: | |
den må ikke komme udenfor map'et..... så den eneste der dur af dem er den med gt30'eren men peak power er vel max HK det kommer nok ikke ved 5500omdr ![]() Hvis du lægger max HK ved 6500 så passer gt2871 trim 52 ret godt |
Forfatter: | Schmedegaard [ 22 maj 2008, 15:18 ] |
Titel: | |
Hej Mads. Jeg fik H.Daugbjerg til at regne lidt på det, og T28 blev lige lille nok ved 1.7-2.0 bar Så det blev T30´eren. Ud fra Effekt kurven med den gamle turbo, og de gamle knaster, var max heste ved ca 5700 omdr. Men Måske du kunne hjælpe mig med knasterne? Jeg skal justere knasterne (HKS 264) samt justerbar hjul. Af én eller anden grund var der ingen parpire med til de knaster. (jeg har lige justeret nogen på en mk4 supra T, og der var det let at læse i papirene. Men til disse knaster, er der kun en online info at gå efter, og den er her: http://www.racecarnewmedia.co.uk/hks/pd ... %20Cam.pdf Mit problem er, at jeg kan ikke finde ud af om de skal stilles 22BTDC ved 1 mm løft, eller lige når ventilen lukker.(indsugning) På supra knasterne skulle de stilles ved 1 mm løft |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 22 maj 2008, 18:40 ] |
Titel: | |
hvilken turbo kørte du med før ? standard ? ja det er ikke nemt at se ud fra de data om hvilket løft de skal justeres ved |
Forfatter: | Schmedegaard [ 22 maj 2008, 18:51 ] |
Titel: | |
ja standard.... presset til det yderste ![]() Ja og HKS europe kan ikke hjælpe.... ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |