Powerforum
http://powerforum.dk/

Tændingsbankning ved 0,3 bar.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20408
Side 1 af 3

Forfatter:  Zorak [ 13 maj 2008, 18:59 ]
Titel:  Tændingsbankning ved 0,3 bar.

Hej PP..

Jeg har lidt problemer med min Ford Escort som jeg har monteret turbo på.. Den tændingsbanker heftigt når man fyrer den af med et lambdatal på 0,75 altså på den fede side.. Styreboksen er fra en Fiesta Rs turbo som godt nok har en lavere komp. på 8,2:1 mod min nuværende på 9,7:1.. Men synes bare at det er hurtigt at den banker når der både er intercooler på og massere benzin. Der sidder et 6'er tændrør i med 0,8 mellemrum.

Så nu er spørgsmålet hvad man så gør... Hvis man nu fræsede at de org. stempler så de svarede til de der 8,2:1 så ville det selvfølgelig virke, men har også tænkt på 2 toppakninger... Hvad ville i gøre i? Skal siges at det er en gammel spand fra 1991, så er ikke vild med ideen med at smide alt for mange penge i den hvis den er for muggen til at blive synes om 1,5 år..

Hilsen
Jesper Andersen

Forfatter:  2fat2fly [ 13 maj 2008, 19:05 ]
Titel:  Re: Tændingsbankning ved 0,3 bar.

Når det nu ikke må koste noget er det nok de 2 toppakninger eller oktan 100++ du skal gå efter

Forfatter:  K-FINN [ 13 maj 2008, 19:07 ]
Titel: 

Er det muligt og tage lidt tænding af ?

Forfatter:  Zorak [ 13 maj 2008, 19:22 ]
Titel: 

Finn T Pedersen skrev:
Er det muligt og tage lidt tænding af ?


Nej desværre, sidder ØD sensor på og så EDIS tændspole.. Har prøvet at luse et oktan stik man hjalp ikke særlig meget..

Men hvis man nu vil bruge lidt flere penge end 2 toppakninger vil det med at fræse af stemplerne virke eller vil det svække dem.. Bare så man kunne komme op og køre mere end 0,6 bar.. Har hørt fra en vens far som havde en rs turbo hvor de kørte 1 bar på std stempler og de der 8,2:1 i komp..

Forfatter:  K-FINN [ 13 maj 2008, 19:37 ]
Titel: 

Skulle være mærkeligt hvis de ikke kunne holde til 0,6 bar...
Også selv om de er drejet af..

Forfatter:  Lars PH [ 13 maj 2008, 19:56 ]
Titel: 

har selv prøvet det samme hvor den begyndte at tændingsbanke meget voldsom men havde så kørt med 0,8 bar hvor der ikke hva noget og lige pludselig begyndte den ved 0,3 bar. Der var porselænet rundt om elektroeden på tændrøret brækket

Forfatter:  Zorak [ 13 maj 2008, 20:04 ]
Titel: 

Lars PH skrev:
har selv prøvet det samme hvor den begyndte at tændingsbanke meget voldsom men havde så kørt med 0,8 bar hvor der ikke hva noget og lige pludselig begyndte den ved 0,3 bar. Der var porselænet rundt om elektroeden på tændrøret brækket


Ok tak, må lige prøve at par nye tændrør så..

Forfatter:  Saab-Daniel [ 13 maj 2008, 21:34 ]
Titel: 

Og benyt dig meget gerne af tændrør der passer til den turbo-motor du næsten har, mener du selv har talt om et 8'er rør? Ville være en rigtig go ide, tror jeg!
Daniel.

Forfatter:  Zorak [ 13 maj 2008, 21:40 ]
Titel: 

Saab-Daniel skrev:
Og benyt dig meget gerne af tændrør der passer til den turbo-motor du næsten har, mener du selv har talt om et 8'er rør? Ville være en rigtig go ide, tror jeg!
Daniel.


Ok, synes at der er blandede meninger om det bare.. Så er lidt i tvivl om det.. Søgte lidt herinde forleden hvor der blev sagt at der som regel ikke var grund til at skifte rørene.. Min svend lavede da også ca 180 hk over std på de samme rør på hans m3.. Men prøver at 8'er rør og ser hvad der sker..

Forfatter:  ae86 [ 14 maj 2008, 09:43 ]
Titel: 

Zorak skrev:
Saab-Daniel skrev:
Og benyt dig meget gerne af tændrør der passer til den turbo-motor du næsten har, mener du selv har talt om et 8'er rør? Ville være en rigtig go ide, tror jeg!
Daniel.


Ok, synes at der er blandede meninger om det bare.. Så er lidt i tvivl om det.. Søgte lidt herinde forleden hvor der blev sagt at der som regel ikke var grund til at skifte rørene.. Min svend lavede da også ca 180 hk over std på de samme rør på hans m3.. Men prøver at 8'er rør og ser hvad der sker..


Nu skriver du 8'er rør og 6'er rør .... da jeg ikke har den store viden inden for hvilke rør der plejer at være monteret std. i de forskellige ford motorer så vil jeg gerne vide hvilken fabrikat vi taler om ... det er nemlig ikke helt lige gyldigt da nogle fabrikanter bruger stigende tal for at beskrive et rør der bliver "koldere og koldere" mens andre går den anden vej... men jeg går udfra at du mener at du har monteret tændrør der er 2 nummere koldere ik ??


Ps. mit første indlæg til din anden post hvor du beskriver dit projekt (se det første svar i den tråd) der tvivler jeg på at din "Fiesta RS Turbo motorstyring med Stage2 chip" bliver nogen succes ... og jeg vil nu da du begynder at løbe ind i problemerne endnu engang anbefale noget ordentlig styring, og det behøver ikke at være som "standalone" men du kunne eventuelt koble et ms-board indover din std. styring som en "piggyback" og derved opnå mulighed for at ændre på din tænding som er lige så vigtig som dit fuel map .. især på en trykladet motor

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/