Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Catchtank fra protune.. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20356 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 30 apr 2008, 20:51 ] |
Titel: | |
Det var også min opfattelse, at det hang sådan sammen...? Daniel. |
Forfatter: | Zorak [ 30 apr 2008, 21:02 ] |
Titel: | |
Saab-Daniel skrev: Det var også min opfattelse, at det hang sådan sammen...?
Daniel. Ja og derfor det undrede mig noget da jeg åbnede den.. Bare underligt at kalde det en catchtank hvis princippet ikke vil virke... Men må nok save en rille så jeg kan montere en skillevæg... |
Forfatter: | Havneren [ 01 maj 2008, 08:07 ] |
Titel: | |
Hvorfor ikke bare fylde den op med ståluld? Det tror jeg vil virke ganske udemærket... Og det er da nemt lige at prøve først... Vh Chr |
Forfatter: | HenrikGM [ 01 maj 2008, 08:25 ] |
Titel: | Re: Catchtank fra protune.. |
Zorak skrev: [
Tja, sikkert ikke noget.. Men der går en slange fra indsugningen over i en eller andet ventil som åbner for slangen til udluftningen eller sådan noget.. Og så synes jeg er der er godt med slam i luftfilterkassen så ved ikke hvor effektivt det er.. Du har måske nogen gode cowboy-tricks? Trick nummer 1. Forstå hvorfor det originale ikke performer tilfredsstillende. Trick nummer2, Optimeringsmuligheder på det originale? Tricknummer3: På vilde trykladede motorer kan blowbyet blive så stort at OEM ikke kan følge med længere. Så skal der gøres noget drastisk hvis du skal have al olietåge hevet ud af luften. En olieudskiller der fungerer optimalt under disse forhold er alt andet end tom indeni, og ikke noget man "bare lige" klapper sammen. Alt kan selvf. være ligeså godt som noget originalt der ikke længere er fit for fight. Du skal have hastigheden ned på luften ind i catchtanken, vende luftstrømmen om skarpe kanter(eller noget der er smartere), så hastigheden lokalt er så høj at den kaster oliedråberne ud af luftstrømmen, og samtidigt må den ikke danne modtryk når det vælter ind med olietåge. Prøv at sammenligne med det originale og aflure hvordan det virker. |
Forfatter: | Zorak [ 01 maj 2008, 08:52 ] |
Titel: | Re: Catchtank fra protune.. |
HenrikGM skrev: Zorak skrev: [ Tja, sikkert ikke noget.. Men der går en slange fra indsugningen over i en eller andet ventil som åbner for slangen til udluftningen eller sådan noget.. Og så synes jeg er der er godt med slam i luftfilterkassen så ved ikke hvor effektivt det er.. Du har måske nogen gode cowboy-tricks? Trick nummer 1. Forstå hvorfor det originale ikke performer tilfredsstillende. Trick nummer2, Optimeringsmuligheder på det originale? Tricknummer3: På vilde trykladede motorer kan blowbyet blive så stort at OEM ikke kan følge med længere. Så skal der gøres noget drastisk hvis du skal have al olietåge hevet ud af luften. En olieudskiller der fungerer optimalt under disse forhold er alt andet end tom indeni, og ikke noget man "bare lige" klapper sammen. Alt kan selvf. være ligeså godt som noget originalt der ikke længere er fit for fight. Du skal have hastigheden ned på luften ind i catchtanken, vende luftstrømmen om skarpe kanter(eller noget der er smartere), så hastigheden lokalt er så høj at den kaster oliedråberne ud af luftstrømmen, og samtidigt må den ikke danne modtryk når det vælter ind med olietåge. Prøv at sammenligne med det originale og aflure hvordan det virker. Ville jo gerne have fjernet så meget af olien fra luften så turboen ikke skal suge alt for meget ind.. Men ved bare ikke hvad den ventil siger til at få overtryk i sig når den sikkert er lavet til at åbne ved vakuum.. Kørte på et tidspunkt med slangen fra det org ud i det fri og der kunne man godt lugte det efter hver gang den havde fået gas.. Prøver lige at tage nogen billeder af det originale senere... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |