Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
KKK turbo bruger olie http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20122 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | 2fat2fly [ 21 mar 2008, 13:26 ] |
Titel: | KKK turbo bruger olie |
Har en turbo fra et projekt hvor den smed olie i udstødningen, skildte den af men kan ikke rigtig se nogen fejl. Den ene ring er åben og den anden lukket sammen, er der ikke rigtigt nok ? |
Forfatter: | Ravnen [ 21 mar 2008, 14:21 ] |
Titel: | |
KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud? |
Forfatter: | 2fat2fly [ 22 mar 2008, 08:16 ] |
Titel: | |
Ravnen skrev: KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?
Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret. Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt. Men har den så nået at tag skade ? |
Forfatter: | Ravnen [ 22 mar 2008, 10:50 ] |
Titel: | |
2fat2fly skrev: Ravnen skrev: KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud? Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret. Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt. Men har den så nået at tag skade ? Lav afløbet ordentligt, Dvs. 20mm+ uden for mange knæk og for lille hældning, problemet er at tætningsringene ikke kan holde tæt ved vakum og derfor lukker olien forbi, hvis den holder op med at ryge derefter så er der ingen skade sket... |
Forfatter: | Runesm [ 22 mar 2008, 11:06 ] |
Titel: | |
Holde tæt ved vacuum? Så skal gasspjældet jo sidde før turboen. |
Forfatter: | Ravnen [ 22 mar 2008, 11:18 ] |
Titel: | |
I tomgang og ved speederslip, kald det hvad du vil... |
Forfatter: | Runesm [ 22 mar 2008, 12:32 ] |
Titel: | |
Nåeh okay. For har nemlig før hørt om det, specielt når folk bygger turboer på bobler. Så sætter de karburatoren så turboen skal suge igennem den. Så er der pludselig op imod 0,8 bars vacuum, og så begynder de at bruge meget olie. |
Forfatter: | Zorak [ 22 mar 2008, 12:52 ] |
Titel: | |
Ravnen skrev: 2fat2fly skrev: Ravnen skrev: KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud? Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret. Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt. Men har den så nået at tag skade ? Lav afløbet ordentligt, Dvs. 20mm+ uden for mange knæk og for lille hældning, problemet er at tætningsringene ikke kan holde tæt ved vakum og derfor lukker olien forbi, hvis den holder op med at ryge derefter så er der ingen skade sket... Har sådan en K16 turbo hvor der er monteret en slange-studs ud af retur løbet.. Men udvendig diameter er kun 15 mm.. Du mener ikke at det er nok? Har standard siddet monteret på noget iveco turbo dims.. |
Forfatter: | Ravnen [ 22 mar 2008, 13:37 ] |
Titel: | |
Som sagt, er de latterligt følsomme, der hvor jeg vil hen er at hvis der er et problem, så gå; større, ret ud og højre op med banditten, hvis der ikke er et problem med 15 mm så er det jo fint... |
Forfatter: | Ferrari Killer [ 23 mar 2008, 01:18 ] |
Titel: | |
Ravnen skrev: så gå større, ret ud og højre op med banditten,
Hmmm - hvad tænker du præcist på her Ravnen...? ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |