Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Indsugningsrør - konisk - teoretisk spørgsmål. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20059 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | tonnilerche [ 13 mar 2008, 20:25 ] | ||
Titel: | Indsugningsrør - konisk - teoretisk spørgsmål. | ||
Som alle unge mennesker ( jeg er bestemt ingen undtagelse her ), er lyden af et keglefilter, noget der får en til at creme i bukserne... Snublede således over et 74mm KN-wannabe-filter, og så fik jeg straks en skør teori på knolden. Indsugningsrøret på min manifold er 63mm YD ( 55mm ID ).. Dertil skal der et metal-rør.. Bliver noget alu eller noget mejeri-stål med en silikone konus på. Men hvor ville i, rent teoretisk, placere denne? 1. Ved filteret, således at du har et 63mm ( 2.5" ), fra filteret, hele vejen op til TB? Røret bliver omkring 40cm langt. 2. På midten af indsugningsrøret? 3. Helt inde ved indsugningen/TB ? Min teori er, at det det bør placeres ude ved filteret. Således kommer der mere fart på luften i mellemområdet af rpm, og det er der jeg gerne vil have mere effekt. Selvfølgelig også gerne i det højere område, men det primære område må gerne ligge mellem 4000 og 6000rpm. Hvad siger i? Er jeg ude på dybt vand uden svømmevinger? ![]() ![]() Og ja jeg VED godt det er minimalt effekt det vil give, men jeg er under overbevisning at selv lidt effekt er mærkbart, i denne meget lette bil. Derudover er det gratis at udvide sin viden ![]() Hilsen Tonni ![]()
|
Forfatter: | bp.gass [ 13 mar 2008, 21:00 ] |
Titel: | |
Jeg tror ikke du vil kunne mærke forskel på hvor du sætter din konus. Der hvor der er noget at hente er udformningen af din konus, at den bliver så lang som muligt... |
Forfatter: | tonnilerche [ 13 mar 2008, 21:21 ] |
Titel: | |
bp.gass skrev: Jeg tror ikke du vil kunne mærke forskel på hvor du sætter din konus.
Der hvor der er noget at hente er udformningen af din konus, at den bliver så lang som muligt... Ja det havde jeg også i tankerne.. Tænkte faktisk på et helt konisk rør.. men det er svært at finde/lave. Men ja.. jo længere konus jo bedre.. |
Forfatter: | bp.gass [ 13 mar 2008, 21:31 ] |
Titel: | |
Der er noger her på http://www.k-power.dk/produkt.asp?menu1 ... duceringer. Jeg ved ikke hvor lange de er, men jeg faldt lige over dem tidligere idag... |
Forfatter: | Slavteren [ 13 mar 2008, 23:16 ] |
Titel: | |
jeg ville sætte det ude ved filteret. 1. for at få en mere tragt formet indgang for luften 2. hvis det sættes lige før spjældet ville jeg frygte at der kom turbolenser ved gasspjældet. |
Forfatter: | tonnilerche [ 14 mar 2008, 11:09 ] |
Titel: | a |
Ja, tænkte det nok.. Havde dog ikke spekuleret over den med turbulens ved gasspjældet.. Men tak for svaret ![]() |
Forfatter: | mh [ 14 mar 2008, 11:15 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: jeg ville sætte det ude ved filteret.
1. for at få en mere tragt formet indgang for luften 2. hvis det sættes lige før spjældet ville jeg frygte at der kom turbolenser ved gasspjældet. Det ville jeg også vælge men ikke af disse årsager men for at få lufthastigheden op istedet hvad diameter har gasspjældet?... |
Forfatter: | tonnilerche [ 14 mar 2008, 17:03 ] |
Titel: | |
mh skrev: Slavteren skrev: jeg ville sætte det ude ved filteret. 1. for at få en mere tragt formet indgang for luften 2. hvis det sættes lige før spjældet ville jeg frygte at der kom turbolenser ved gasspjældet. Det ville jeg også vælge men ikke af disse årsager men for at få lufthastigheden op istedet hvad diameter har gasspjældet?... Gasspjældet er 55mm.. |
Forfatter: | Slavteren [ 14 mar 2008, 22:29 ] |
Titel: | |
mh skrev: Slavteren skrev: jeg ville sætte det ude ved filteret. 1. for at få en mere tragt formet indgang for luften 2. hvis det sættes lige før spjældet ville jeg frygte at der kom turbolenser ved gasspjældet. Det ville jeg også vælge men ikke af disse årsager men for at få lufthastigheden op istedet hvad diameter har gasspjældet?... det skulle jo gerne være "konsekvensen" af valg nummer 1... |
Forfatter: | bp.gass [ 16 mar 2008, 10:45 ] |
Titel: | |
Jeg læste en lille ting jeg undrede mig over. Jeg er igang med Forced Induction Performance Tuning og han skriver at 3x30 gaders bøjninger giver samme modstand som en 90 graders bøjning. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |