Powerforum
http://powerforum.dk/

Toyota Turbo flancer.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20004
Side 1 af 1

Forfatter:  needspeed [ 06 mar 2008, 19:09 ]
Titel:  Toyota Turbo flancer.

Har en Garrett turbo liggende fra en Yaris 1,4 D4D fra 07 af liggende.
Planen var at den måske skulle bruges til noget en gang.
Men har ikke set sådan en flance før, udover toyota´s dieselmotorer.

Er det en "toyota flance" eller kaldes den T et eller andet som i T3 eller T25?

Set billederne af den her.
http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... C00221.jpg
http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... C00220.jpg
http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... C00219.jpg
http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... C00218.jpg
http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... C00217.jpg
http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... C00215.jpg

Forfatter:  larslaursen [ 07 mar 2008, 12:58 ]
Titel: 

Har jeg ikke set før, men det er vel bare at købe en pakning ved Toyota og så få en maskinmester til at lave en flance til dig ud fra pakningen... Burde ikke koste mere end et par hundrede.

Men hva fan vil du bruge den lille turbo på... En knallert? Det er jo fra en 1,4 diesel - typisk vil man sige halv størrelse hvis den skal bruges på en benzin, så du skal finde en 700cc motor :)

Forfatter:  needspeed [ 07 mar 2008, 19:46 ]
Titel: 

He he. Jeg har selv pillet den af den Yaris, er toyota mekaniker, så den har fået min løn for at få den med hjem :tooth: .
Var bare lidt nysgerrig om den flance havde et "navn". men tror bare det er noget Toyota gejl.

Skal måske bruge den (2 stk) når jeg piller en mere af til en Yaris.

De skal så på min motor til Escorten.

Forfatter:  Runesm [ 07 mar 2008, 20:05 ]
Titel: 

Hvorfor piller du turboer af yaris 1,4 d4d'er i første omgang :P

Forfatter:  larslaursen [ 07 mar 2008, 22:24 ]
Titel: 

Så skal du have 4 af de turboer for at kunne flowe bare lidt luft... Med de priser vi har på turboer idag, kan det aldrig hænge sammen.
Køb to kineser GT28R istedet, så går det meeeeget nemmere og bedre. Eller bare to T25'ere hvis du er kedelig :)

Forfatter:  skodacombi [ 08 mar 2008, 00:48 ]
Titel: 

den turbo du har taget med hjem kan du bruge til en ellert :) .men aldrig på en benzinbil hvis du skal bruge en turbo fra en diesel så skal du bruge laderen fra en diesel motor der er ca dobbelt så stor som den benzinbil den skal bruges til.bliver de turboer ikke´styret af vacum eller styret elektrisk for så skla du jo også igang med noget fusk der......michael

Forfatter:  Daugbjerg [ 08 mar 2008, 21:02 ]
Titel: 

Hej

Det er en VNT diesel turbo.
"Variabelt turbinehus på dansk"
Ekstrem svær at få til at virke på en benziner.
Og hvis det lykkes, varer det ikke længe...
Det er i øvrigt helt alm. trekant flanger med 3 bolt huller.
Som en anden skriver, køb en ny turbo til kr. 4.000,-

Forfatter:  needspeed [ 09 mar 2008, 19:49 ]
Titel: 

Jamen turbo pillede jeg af fordi den hyler lidt. Men den har kørt 2500km og har ikke noget slør af betydning.

Men var ikke klar over "størrelses forholdet" mellem benzin og diesel turboer.

Det var en god info at få :mrgreen:

Så må den hvis bare komme på hylden igen.

Dejligt med så mange kloge hoveder :gnaek:

Vil den være håbløs at få til at køre på en benziner? For elllers kan den komme på en MC motor.

Forfatter:  luske [ 09 mar 2008, 20:27 ]
Titel: 

needspeed skrev:
Men var ikke klar over "størrelses forholdet" mellem benzin og diesel turboer.


Vil den være håbløs at få til at køre på en benziner? For elllers kan den komme på en MC motor.


den med størrelsesforholdet er vist også lidt af en gammel og grov tommelfingerregel ? syntes det er længe siden jeg har hørt om det

det er vel nærmere hvad den kan levere af luft der har betydning ? hvis den kun kan levere luft til eksempelvis 110hk så nytter det ikke at sætte den på en MC med 120 sugehk

MVH Luske

Forfatter:  klyfax [ 09 mar 2008, 20:53 ]
Titel: 

luske skrev:
needspeed skrev:
Men var ikke klar over "størrelses forholdet" mellem benzin og diesel turboer.


Vil den være håbløs at få til at køre på en benziner? For elllers kan den komme på en MC motor.


den med størrelsesforholdet er vist også lidt af en gammel og grov tommelfingerregel ? syntes det er længe siden jeg har hørt om det

det er vel nærmere hvad den kan levere af luft der har betydning ? hvis den kun kan levere luft til eksempelvis 110hk så nytter det ikke at sætte den på en MC med 120 sugehk

MVH Luske


Husk nu at diesel HK og benzin HK ik kræver samme mængde luft...

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/